HANFA obilježava Svjetski i Europski tjedan novca

In Konferencije / savjetovanja
HANFA obilježava Svjetski i Europski tjedan novca

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) i ove će se godine aktivno uključiti u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca, od 25. do 31. ožujka 2019. Tim povodom predstavnici HANFA-e održat će 15 predavanja te provoditi druge aktivnosti usmjerene na financijsko opismenjivanje, posebice mladih. Sudjelovanjem na prezentacijama, skupovima i panel-raspravama nastojat će doprinijeti porastu financijske pismenosti građana, ali i približiti djelokrug i rad HANFA-e ukupnoj javnosti.

Već u ponedjeljak, 25. ožujka 2019., predsjednik Upravnog vijeća HANFA-e, Ante Žigman sudjelovat će na panel raspravi „Financijska pismenost i odgovorna potrošnja u svakodnevnom životu“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a koja će biti održana povodom promocije istoimene knjige autorica: doc. dr. Dajane Barbić i doc. dr. sc. Andree Lučić. Događanje započinje u 14 sati.

“Sada su dobra vremena gospodarskog rasta kada umjesto na potrošnju i zaduživanje, građani jednak ili veći interes trebaju usmjeriti na ulaganje u svoje buduće osobne financije. O mirovinama i zaštiti od rizika u budućnosti i dalje se ne vodi dovoljna briga na osobnoj razini. Zato je sustavno učenje o novcu iznimno važno za Hrvatsku, kako kod mladih tako i kod starijih generacija. Stoga će se HANFA i ove godine, po peti put za redom, aktivno uključiti u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca te ćemo i na taj način, iako mi to radimo i tijekom cijele godine, pokušati skrenuti pozornost na važnost financijskog učenja.“ – rekao je tim povodom predsjednik Upravnog vijeća HANFA-e, Ante Žigman.

U Osijeku će, pak, na Ekonomskom fakultetu, 27. ožujka, biti održana studentska debata pod mentorstvom stručnjaka iz HANFA-e. Tijekom debate suočit će se članovi studentske udruge „Financijski impuls“ iz Osijeka i članovi studentske udruge „Financijski klub“ iz Zagreba. Nakon prošlogodišnjeg debatiranja na temu osiguranja ove će godine studenti svoja znanja i govorničke sposobnosti ukrstiti na temu: “Ulagati u kriptovalute – da ili ne?“.

U suradnji sa Zagrebačkom burzom, 28. ožujka 2019. u prostorijama Zagrebačke burze, učenicima Ekonomske škole iz Šibenika predstavnik HANFA-e održat će predavanje o važnosti financijske pismenosti.

Predavanje stručnjaka HANFA-e povodom tjedna obilježavanja bit će održano još i u zagrebačkoj Trgovačkoj školi, u Srednjoj školi Glina te studentima Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i na Veleučilištu VERN.

Osim toga, HANFA će na svojoj adresi ugostiti mlade iz više škola i fakulteta i to: Ekonomske i Prve ekonomske škole iz Zagreba, srednjoškolce iz Biograda na Moru i Čakovca te studente iz Debatnog kluba Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i s Ekonomskog fakulteta iz Rijeke.

Uz navedeno, predstavnici HANFA-e će u okviru projekta Hrvatske gospodarske komore “Financijska pismenost – Više znamo, bolje razumijemo“ održati još pet predavanja širom Hrvatske. Tako će o osnovama financijske pismenosti i nebankarskim financijskim uslugama učenici osnovnih i srednjih škola više moći čuti u Županijskim komorama HGK i to u Virovitici (25. 3.), Bjelovaru (26.3.), Varaždinu (28.3.), Požegi (29.3.) i Šibeniku (4.4.). Predstavnici HANFA-e su u okviru tog projekta od početka ove godine već održali šest edukacija po zagrebačkim srednjim školama. Tako su o financijskoj pismenosti naučili više učenici: Elektrotehničke obrtničke škole, Škole za modu i dizajn, Prve ekonomske škole, III Gimnazije, VII Gimnazije i Klasične gimnazije. Na interaktivnim predavanjima i uz korištenje edukativnih video materijala mladi se upoznaju s osnovama financijske pismenosti, pojmom i glavnim aktivnostima HANFA-e. Na predavanjima, kojima je od početka ove godine prisustvovalo već više od 300 učenika i profesora, sudjelovali su i predstavnici banaka, društava za osiguranje i društava za upravljanje investicijskim fondovima, prezentirajući osnovne pojmove iz svojih područja.

Sve navedeno samo je dio cjelokupnih aktivnosti HANFA-e u području financijske pismenosti. „Da ne bi sve ostalo samo na obilježavanju financijskog tjedna HANFA edukativne aktivnosti provodi kontinuirano, a početkom svake godine objavljujemo i natječaj za suradnju u području financijske edukacije. Otvoreni smo za sve prijedloge i spremni naše znanje o mirovinskim i investicijskim fondovima, osiguranjima, tržištu kapitala i ostalom podijeliti s drugima. Na našoj internetskoj stranici dostupne su i besplatne edukativne brošure i video materijali koji se mogu koristiti u svim vrstama edukacija.“ – naglasio je tim povodom A. Žigman.

Uz navedeno, a tijekom prošlog tjedna, HANFA se aktivno uključila i u obilježavanje Tjedna prava potrošača u organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, čije je glavno događanje održano u Zagrebu, u petak, 15. ožujka 2019., u Tehničkom muzeju Nikola Tesla. Pritom su građani, osim posjetom edukativnim štandovima, imali prilike sudjelovati i na besplatnim radionicama iz područja zaštite potrošača. Predstavnik HANFA-e, tom je prilikom održao radionicu na temu: „Sigurno s financijama na internetu“. Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e, Antun Palarić uručio je jednu od nagrada za najbolju izrađenu infografiku na zadanu temu „Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“. Učenici su nagrađeni pametnom pločom koja će im zasigurno koristiti u njihovu daljnjem školovanju.

„U posljednjih nekoliko godina pojavilo se dosta edukativnih inicijativa o financijskoj pismenosti, a važnost teme prepoznata je i na visokoj državnoj razini. HANFA je, u tom kontekstu, aktivan sudionik nacionalnog Akcijskog plana za unaprjeđene financijske pismenosti potrošača“ – naglasio je A. Žigman te dodao: „Hrvatski financijski sustav je bankoncentričan pa HANFA kao regulator nebankarskog financijskog sektora nastoji dodatno ojačati svijest i znanja građana o nebankarskom dijelu financija, a što će sigurno doprinijeti i stabilnosti i razvoju tog dijela sustava.“.

Trendovi u propisima koji reguliraju financijske usluge posljednjih godina pružaju sve više informacija korisnicima te je zaštita potrošača u regulatornom fokusu, no sami propisi bez osobne financijske pismenosti nisu dovoljni. Stoga je, uz poznavanje financijskih pojmova, jednako važno podizati razinu svijesti o osobnoj odgovornosti prilikom donošenja financijskih odluka, ali i poznavati osnove iz područja obveznih odnosa. Međuinstitucionalna suradnja i uključenost drugih dionika, pa i medija, od velike je važnosti za podizanje razine ukupne financijske pismenosti.

Obilježavanje Svjetskog tjedna novca (eng. Global Money Week) svake godine bilježi porast broja država koje se uključuju u tu manifestaciju, a prema posljednjim podacima, od prve, 2012. godine, kampanja je doprla do 31 milijuna mladih u 169 država svijeta.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design