Turističkih rezervacija do 7 posto manje

In Iz zemlje
Ostojić

Turističke rezervacije za Hrvatsku za ovu godinu u hotelima, kampovima i apartmanskim naseljima sredinom lipnja bile su od 3 do 7 posto manje nego u lanjskom lipnju, a godina bi mogla završiti kao lani uz uložene napore da se rezervacije i ostvare te intenziviranje marketinških i prodajnih aktivnosti.

Istaknuo je to u petak na susretu s novinarima direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) Veljko Ostojić, predstavljajući publikaciju te udruge Turistički impuls Q2 2019 s trendovima u hrvatskom i europskom turizmu do kraja lipnja ove godine, kao i rezultate ankete koju je HUT sredinom lipnja proveo na uzorku od 15 turističkih kompanija.

Te kompanije, dodao je, sudjeluju sa 40 posto u ukupnim prihodima u hrvatskom turizmu, sa 47 posto u troškovima rada i sa 76 posto u dobiti. Većina ih ovu turističku godinu ocjenjuje neizvjesnom i sve samo ne tipičnom, sa tržišnim izgledima jednakima kao lani, ali će za to morati puno više raditi na marketingu i prodaji.

“Najveći izazovi za turizam su i slični kao i na početku godine – od usporavanja gospodarstva u Europi, što utječe na oprezniju potražnju turista, do i dalje izrazito nepovoljnog poslovnog okruženja u Hrvatskoj za turizam, uz istodobne veće aktivnosti u konkurentskim zemljama za poboljšanje tog okruženja, sa snižavanjem stope PDV-a u primjerice Grčkoj, Austriji i Mađarskoj. Za to u Hrvatskoj, kako vidimo, još nema ni naznaka, a bez toga i drugih važnih mjera koje bi mogle pridonijeti boljem poslovanju sektora, hrvatski turizam ne samo da će stagnirati, što je već primjetno ove godine, nego će i padati, a to sigurno nitko ne želi”, upozorio je Ostojić.

Ponovio je i stav HUT-a da bi PDV u Hrvatskoj za turizam trebao biti 10 posto i niže, što ima većina mediteranskih konkurenata, dok je od drugih mjera koje bi mogle pridonijeti porastu turističke potrošnje i prihoda izdvojio ukidanje poreza na reprezentaciju.

“To ima samo Hrvatska i od toga u proračun godišnje ide oko 300 milijuna kuna, koji bi sektoru dobrodošli. Važno bi bilo i moglo bi se brzo riješiti i pitanje stimuliranja napojnica, oporezivanje toplog obroka i smještaja zaposlenika u turizmu, a ima još i drugih mjera”, kazao je Ostojić.

U vezi PDV-a, komentirao je da u HUT-u vjeruju u svoju i snagu argumenata sektora za smanjenje stope poreza što prije, ali i da “svatko radi svoj posao i za njega je odgovoran, pa tako i u Vladi, i nikoga se ne može prisiliti da donese nešto što smatra da nije odgovarajuća mjera”. “Ipak, puno je važnije omogućiti da poduzetnici prodišu i budu konkurentniji”, napomenuo je.

Pitanje PDV-a smatra bitnim i za nastavak investicija, ali i za još jedan ključni problem hrvatskog turizma, radnu snagu, koja bi se tada mogla više platiti.

Za mjere uvoza radne snage i povećanja kvota za strane radnike ponovio je također da su zapravo samo privremene mjere u situaciji kada se ne može naći dovoljno domaćih radnika, kojima bi osim povećanja plaća trebalo osigurati i bolju edukaciju. Jer, poručuje, nije samo upitno ima li ili nema tko u Hrvatskoj raditi u turizmu, nego i kvaliteta rada.

Usporavanje rezervacija i manja zauzetost hotela

Napominjući kako puno toga što muči hrvatski turizam ove godine osjećaju i brojne druge europske destinacije, Ostojić je iznio, po njemu, zabrinjavajući podatak da primjerice grčki sezonski hoteli ove godine očekuju pad zauzetosti od 16 posto, a to očekuju i u drugim mediteranskim destinacijama, uzdajući se eventualno u last minute, koji s nižim cijenama ipak donosi manje prihoda.

“Usporavanje rezervacija se nastavlja, posebno je to u Hrvatskoj u lipnju bilo vidljivo kod apartmanskih naselja, u koje se i najmanje ulagalo, a potom u kampovima pa hotelima. Ukupno gledano najbrže se rezerviraju najbolji objekti u koje se najviše ulagalo u ponudu i kvalitetu, a kompanije koje su to činile su i najoptimističnije, ali važno je i kako će se i koliko rezervacija stvarno i ostvariti”, kazao je Ostojić.

Dodao je i da je pred turističkim sektorom u Hrvatskoj neizvjesna tržišna utakmica, koja se uz ostalo ogleda i u porastu troškova rada i smanjenju financijske stabilnosti. (H)

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design