Hrvatsko tržište automobila proteklih se godina blago oporavljalo, većinom na krilima flotne prodaje, ali sad je taj sramežljivi oporavak u potpunosti dotukla koronakriza. To jasno pokazuju i brojke za ožujak, travanj i svibanj kada je prodano ukupno 5.981 vozilo, što je pad od 74 posto u odnosu na isti period lani kada je prodano 22.823 vozila.
Najgori rezultat bio je u travnju kad je prodano samo 1084 vozila, odnosno čak 88 posto manje nego u četvrtom mjesecu 2019. (8.633 vozila). Nešto bolja situacija je u svibnju kad je svoj put do kupaca pronašlo 2173 automobila ili 77 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 9.149.
„Domaće tržište je u proteklih nekoliko godina raslo većinom na krilima flotne prodaje, no i te su brojke bile daleko od rekordnih razina iz 2008. godine, a sada je zbog korone uslijedila potpuna paraliza. Dobro je poznato da su automobili jedna od prvih potrošačkih stavki kojih se građani odriču u krizi, a i ono malo potencijalnih kupaca koji su bili zainteresirani su imali vrlo sužen izbor zbog narušenih lanaca opskrbe.
Najveći pad je zabilježen zbog rent-a-car kuća koje su za pripremu sezone u prosjeku kupovale preko 20.000 vozila, ali ove godine su te narudžbe izostale jer se ne očekuje veći dolazak avio-gostiju, glavnih korisnika rent-a-cara tijekom sezone“, pojasnio je pomoćnik direktorice Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver.
Što se kompanija tiče, prva tri mjesta po prodaji tijekom koronakrize (ožujak, travanj i svibanj) zauzimaju Volkswagen (968 prodanih), Škoda (838 prodanih) i Renault (444 prodanih), a najprodavaniji modeli su Škoda Octavia (335 prodanih), Volkswagen Golf (179 prodanih), Volkswagen T-Cross (174).
Sveukupno je u prvih pet mjeseci 2020. godine prodano ukupno 13.286 vozila, što je ukupni pad od 55,5 posto u usporedbi s istim razdobljem u 2019. (prodano 29.921). Za usporedbu, prošle je godine registrirano 62.938 vozila, a rekordne 2008. godine čak 88.265.