Lošinjska Grupa Jadranka ove godine obilježava 70 godina rada, pri čemu očekuje nastavak pozitivnih trendova u poslovanju i najavljuje nove investicije u idućih nekoliko godina do 250 milijuna eura.
Napominjući kako se uspješnost u poslovanju očituje i u tome da su danas po kapacitetima i rezultatima peta turističko-trgovačka kompanija u Hrvatskoj, iz Jadranke najavljuju da će 70 godina rada svečano obilježiti u prvom vikendu svibnja na Lošinju zajedno sa građanima, sadašnjim i bivšim zaposlenicima te brojnim partnerima koji su ih pratili tijekom tog dugog razdoblja, uz istodobno obilježavanje i 130 godina utemeljenja turizma na Lošinju.
Za ovu, slavljeničku godinu kažu da su zadovoljni trenutnim stanjem rezervacija, koje su u porastu u svim njihovim objektima (hotelima, vilama i kampovima) u odnosu na isto vrijeme prošle godine, a najviše gostiju dolazi im iz Austrije, Slovenije, Njemačke, Italije, ali i Skandinavije te Poljske i Nizozemske, uz porast udjela i domaćih gostiju.
“Raznolikom ponudom koju obogaćujemo svake godine možemo udovoljiti različitim željama i mogućnosti gostiju, a ove godine smo zadovoljni i zimskom popunjenošću kampa Čikat u kojemu je od listopada 2016. do travnja 2017. ostvareno više od 10 tisuća noćenja, većinom gostiju s njemačkog govornog područja”, poručuju iz Jadranke.
Dodaju da su za ovu godinu cijene smještaja u hotelima s pet zvjezdica iste kao lani, dok su onima s četiri zvjezdice minimalno korigirane u glavnoj ljetnoj sezoni uz zadržavanje, kako kažu, najboljeg omjera cijene i kvalitete.
U idućih nekoliko godina investicije do 250 milijuna eura
Ciljana publika su im gosti iz cijeloga svijeta, Europe, susjedstva i Hrvatske koji žele luksuzni odmor i vrhunsku uslugu, a za tim su išle i investicije u zadnjih desetak godina, kao što će u tom smjeru ići i u idućim godinama.
“Nakon ulaganja više od 170 milijuna eura u posljednjih deset godina, Jadranka će idućih nekoliko godina uložiti još između 200 i 250 milijuna eura, s naglaskom na reinvestiranje i ulaganja u unapređenje ponude s krajnjim ciljem produljenja turističke sezone na otoku na cijelu godinu”, naglašavaju iz te kompanije.
Podsjećaju da su s kompleksnim investicijskim ciklusom obnavljanja hotelskih kapaciteta i repozicioniranja na turističkom tržištu s ciljem podizanja kategorija objekata na četiri i pet zvjezdica krenuli 2007.
U sklopu toga dosad su potpuno obnovili hotele Aurora, Vespera, Punta te Bellevue, koji je i prvi lošinjski hotel s pet zvjezdica te ujedno i pokretač razvoja na višu, luksuznu razinu cijele uvale Čikat, u kojoj su još i vila Hortensia, boutique hotel Alhambra s vilom Augustom, članicom grupacije Small Luxury Hotels of the World.
U kratkoročnom razdoblju tvrtka planira uređenje i izgradnju dodatnih sadržaja u Zoni Punta i Sunčanoj uvali kako bi se kvalitetno dopunila i unaprijedila postojeća ponuda na razini četiri zvjezdice, a pogotovo za veći broj gostiju koje očekuje rekonstrukcijom i otvaranjem zračne luke, koja je također u planu.
“U budućem dugoročnom razdoblju planiramo realizaciju nekoliko ključnih projekata – izgradnju Resorta Helios hotela i vila, rekonstrukciju Vile Bianche i hotela Čikat, izgradnju Eco golf resorta Matalda te nove marine, što će sve dodatno pozicionirati Lošinj na svjetskoj karti top destinacija i omogućiti cjelogodišnji turizam”, otkrivaju iz Jadranke.
Osim u objekte, proces ulaganja nastavljaju i u nove proizvode i unapređenje kvalitete usluga u skladu s aktualnim trendovima, pri čemu se ističu programi zdravstvenog turizma, usmjereni plućnoj rehabilitaciji i medicinskom wellnessu, kao i spajanje prirodnih ljekovitih činitelja Lošinja i vrhunske hotelske usluge, sa ciljem pozicioniranja objekata i cijelog otoka kao centra vitalnosti, zdravog života i prirodnog oporavka.
“Tu je i nezaobilazan eno i gourmet segment u kojem se Grupa dosta trudi u povezivanju plave i zelene Hrvatske kao jedna od najvećih otkupitelja domaćih OPG proizvoda, pa su sezonske namirnice OPG-ova s otoka Cresa i Lošinja, ali i Istre, Kvarnera te Slavonije i Baranje, osim u našim hotelima i vilama dostupne i u 18 maloprodajnih objekata Jadranka trgovina, čime su i stanovnicima Lošinja i Cresa osigurane svježe i domaće namirnice s eko certifikatima”, ističu iz Jadranke.
Povijesne i poslovne crtice
Jadranka je osnovana 1947. od kada djeluje prije svega kao hotelijerska tvrtka, uz snažan razvoj i u drugim područjima, pogotovo trgovini na veliko i malo.
U rujnu 1992. Grupa Jadranka je postala dioničko društvo te su njeni zaposlenici i lokalno stanovništvo postali većinski vlasnici, da bi u 2004. s ciljem povećanja učinkovitosti poslovanja postala holding kompanija sa 100 postotnim udjelom u tvrtkama-kćerima Jadranka hoteli, Jadranka kampovi i Kamp Slatina na otoku Cresu te Jadranka trgovine i Jadranka Yachting.
Nakon toga su ušli u proces privatizacije te je u 2008. suvlasnikom postala Europska banka za obnovu i razvitak (EBRD), da bi u 2014. promijenila vlasnika što je postala hrvatska tvrtka Beta ulaganja.
Hotelsko-turistički segment poslovanja imaju pod brendom Lošinj Hotels & Villas, koji je ove godine i vizualno redizajniran i u sklopu čega djeluje šest hotela i restorana te vile i apartmani smješteni na najatraktivnijim pozicijama otoka, ukupnog smještajnog kapaciteta za oko 3.500 gostiju.
Segment kampinga obuhvaća četiri kampa u cresko-lošinjskom arhipelagu, koji su poput hotela visoko kategorizirani i imaju mjesta za 9.300 osoba, a imaju i jedini aquapark na otocima u Hrvatskoj, Čikat, koji se, kako kažu, pokazao odličnim dodatnim sadržajem i za goste i za stanovnike.
Grupa zapošljava oko 700 stalnih djelatnika, čiji se broj u sezoni penje na oko 1.300, raspoređenih u sve tvrtke-kćeri, a prošlu je godinu završila s porastom prihoda od 11 posto te 3 posto boljim konačnim rezultatom nego u 2015.
“Lanjski rezultati bili su u skladu s očekivanjima i planiranim rastom, čime je potvrđen i dobar smjer cjelokupnog poslovanja, a slično očekujemo i ove slavljeničke godine”, zaključuju iz Jadranke. (H)