Švicarska multinacionalna prehrambena tvrtka Nestle izvijestila je u srijedu o većem obujmu prodaje u prvih devet mjeseci 2020. jer su potrošači u pandemiji uglavnom bili kod kuće, kupujući više kave, hrane za kućne ljubimce i dodataka prehrani.
Obujam prodaje porastao je 3,3 posto, pokazuje Nestleovo izvješće. Prihodi su pali 9,4 posto, na 61,9 milijardu švicarskih franaka (68,2 milijarde dolara), što u kompaniji objašnjavaju nepovoljnim utjcajem valutnih tečajeva i prodajom odjela za zdravlje kože i američkog ogranika za proizvodnju sladoleda.
Kada se isključi utjecaj valutnih tečajeva i prodaja imovine, porasli su 3,5 posto. Ulagači smatraju švicarski franak sigurnim ulaganjem u kriznim vremenima pa su ga pojačano kupovali u pandemiji Covida 19, što je rezultiralo njegovim jačanjem u odnosu na većinu drugih valuta.
Zbog jakog franka Nestleovi su prihodi skuplji u inozemstvu a jaka domaća valuta ujedno smanjuje vrijednost prihoda koje kompanija ostvaruje u inozemstvu.
U Nestleu napominju da su u pandemiji prodavali više kave, hrane za kućne ljubimce i dodataka prehrani, a porasla je i potražnja za gotovim jelima i dodacima prehrani.
Pala je pak prodaja flaširane vode i slaktiša je pala budući da su ljudi manje izlazili i kupovali manje poklona. Nestle u devetomjesečnim izvješćima ne objavljuje podatke o dobiti.
Blago su poboljšali prognoze za cijelu 2020. godinu i sada očekuju da će im prihodi prilagođeni za promjene valutnih tečajeva i prodaju imovine porasti oko tri posto. Do sada su očekivali da će biti veći dva do tri posto. (H)