Promet industrije u kolovozu pao za 8,2 posto na godišnjoj razini

In Financije i gospodarstvo
industrija

Promet u industriji u kolovozu je na godišnjoj razini pao šesti mjesec zaredom, za 8,2 posto, dok je na mjesečnoj razini ostao nepromijenjen, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Ukupni sezonski i kalendarski prilagođen promet industrije u Hrvatskoj u kolovozu u usporedbi sa srpnjem ostao je nepromijenjen.

Prema glavnim industrijskim grupacijama (GIG), u kolovozu je u usporedbi sa srpnjem ukupna prodaja trajnih proizvoda za široku potrošnju manja za sedam posto, netrajnih proizvoda za široku potrošnju šest posto, a kapitalnih proizvoda za pet posto.

S druge strane, ukupna prodaja energije veća je za 8,2 posto, a intermedijarnih proizvoda za 2,7 posto. Promet u industriji u kolovozu u u odnosu na srpanj na domaćem tržištu pao je za 3,4 posto, a na nedomaćem za 5,4 posto.

Na godišnjoj razini nešto blaži pad prometa industrije

Na godišnjoj je razini ukupni kalendarski prilagođen promet industrije u kolovozu pao za 8,2 posto, pri čemu na domaćem tržištu za 11,8 posto, a na nedomaćem tržištu za 3,6 posto.

U kolovozu je tako promet industrije pao po nešto blažoj međugodišnjoj stopi nego u srpnju, kada je pad iznosio 10,9 posto. U lipnju je pad na godišnjoj razini iznosio 3,6 posto, u svibnju 16,1 posto, travnju 23,6 posto, a ožujku 6,6 posto.

Prema glavnim industrijskim grupacijama, u kolovozu je u usporedbi s kolovozom 2019. promet energije manji za 46,8 posto, netrajni proizvodi za široku potrošnju 5,4 posto, trajni proizvodi za 3,9 posto, a kapitalni proizvodi za 0,5 posto. Istovremeno, promet intermedijarnim proizvodima povećan je za 4,1 posto.

Statistički podaci za prvih osam mjeseci ove godine pokazuju da je promet industrije bio za 8,2 posto manji nego u istom lanjskom razdoblju. Pritom je prodaja na domaćem tržištu bila manja za 6,5 posto, a na inozemnom 10,8 posto.

Svi agregati GIG-a u prvih osam mjeseci ove godine pali su u odnosu na isto lanjsko razdoblje – energija za 24,9 posto, trajni proizvodi za široku potrošnju za 16 posto, netrajni za 8,9, kapitalni 7,4 i intermedijarni proizvodi za 4,7 posto. (H)

You may also read!

Samo trećina tvrtki koristi digitalne alate u proizvodnji

Samo trećina tvrtki koristi digitalne alate u proizvodnji

Tek svaka treća domaća tvrtka koristi digitalne alate za planiranje proizvodnje. Velika većina ih i dalje planira “ručno”, to

Read More...
Nova Geberit tipka za ispiranje Savršena elegancija

Nova Geberit tipka za ispiranje – savršena elegancija

Geberit predstavlja ekskluzivnu tipku za ispiranje – Sigma40. Sa svega četiri milimetra dubine i u bogatoj paleti materijala, Sigma40

Read More...
Novi Zakon o prostornom uređenju prijeti turističkoj konkurentnosti Hrvatske, poručeno s Kongresa hrvatskog kampinga

Novi Zakon o prostornom uređenju prijeti turističkoj konkurentnosti Hrvatske, poručeno s Kongresa hrvatskog kampinga

U Šibeniku se održava Kongres hrvatskog kampinga, najznačajniji godišnji skup hrvatskog kampinga, na kojem je jedna od ključnih tema

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design