Oko 420 turističkih poduzetnika uključilo se u akciju “Mjesec hrvatskog turizma”, koja u listopadu pridonosi i velikom porastu turističkih dolazaka i noćenja u odnosu na lanjski listopad, a iz Ministarstva turizma i sporta ističu da su zadovoljni dosadašnjim odazivom i turista i pružatelja usluga.
Akciju “Mjesec hrvatskog turizma” u listopadu su pokrenuli Ministarstvo turizma i sporta (MINTS) i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) s ciljem produljenja turističke sezone tj. jačeg turističkog prometa u posezoni, a s obzirom na zanimanje iz sektora i samih turista, akcija je i produljena, do 7. studenoga.
Time će obuhvatiti i prve dane studenoga, tijekom kojih osnovne i srednje škole imaju par dana jesenskih praznika, što je također prilika za određena kratka putovanja i izlete po Hrvatskoj.
“Zadovoljni smo dosadašnjim odazivom na akciju “Mjesec hrvatskog turizma” te očekujemo još bolji odaziv do njezinog kraja. Domaći gosti su najčešći korisnici ponuda, a ima ih i stranih”, komentiraju iz MINTS-a na upit Hine.
Popusti i veći od 35 posto
Iz MINTS-a iznose i da je od do sada uključenih oko 420 dionika-pružatelja usluga, najviše njih u kategoriji smještaja, pogotovo hoteli i privatni apartmani, a iako je uvjet sudjelovanja za ponuditelje bio minimalni popust od 35 posto, dio njih ponudio je i veće popuste.
Nakon kategorije smještaja, najbrojnije ponude u sklopu te akcije su u kategoriji kulturnih atrakcija, a ima i znatan broj prirodnih atrakcija tj. ustanova koje o tome brinu, jer u akciju su se prijavili i sudjeluje i većina nacionalnih i parkova prirode u Hrvatskoj.
Uključili su se i mnogi ugostitelji u kategoriji hrane i pića, ponajprije restorani, ali i drugi koji nude razne doživljaje tzv. degustativnog karaktera, poput vinskih i gastro tura (kušaonice, vinske ceste i sl.), zaključuju iz MINTS-a.
Gotovo 2 milijuna noćenja u prvih 20-ak dana listopada
Zadovoljstvo akcijom potkrepljuju i prvim podacima iz sustava eVisitor, po kojima je u prvih 20-ak dana listopada ove godine u Hrvatskoj bilo 484 tisuća turista ili čak 208 posto više nego u istim danima listopada 2020., dok je gotovo 2 milijuna ostvarenih noćenja porast od 121 posto.
Ako se to usporedi s istim danima listopada 2019., turista i njihovih noćenja do sada u listopadu ove godine bilo je 56 odnosno 66 posto kao tada, pri čemu iz MINTS-a napominju da brojke iz eVisitora sadržavaju podatke o svim smještajnim objektima u Hrvatskoj, koji sudjeluju i koji ne sudjeluju u akciji “Mjesec hrvatskog turizma”.
Domaćih je turista u 20-ak dana listopada, po eVisitoru, bilo registriranih 118 tisuća ili 57 posto više nego u istim danima prošle godine, ili 86 posto njih iz istih listopadskih dana 2019. godine.
Najviše noćenja do sada u listopadu ostvareno je u Dubrovniku i Zagrebu, zatim Splitu, Zadru i Rovinju, što su ujedno i destinacije u kojima i trenutno najviše boravi turista (istim redoslijedom), navode iz MINTS-a.
Među županijama, Istra i Splitsko-dalmatinska su bile s najviše turista, u kojima je ostvarena i gotovo polovica svih noćenja do sada u listopadu – u Istri 438 tisuća, a u Splitsko-dalmatinskoj županiji 436 tisuća. (H)