Unatoč negativnim trendovima na tržištu Grupa Podravka uspjela zadržati rast

In Tvrtke i tržišta
podravka

Prihodi od prodaje porasli za 9,7 posto, neto dobit 3,8 posto. Investicije u prvih devet mjeseci iznosile su 294,5 milijuna kuna, gotovo trostruko više nego u istom razdoblju lani.

U prvih devet mjeseci 2022. Grupa Podravka uspješno se nosila s tržišnim izazovima, koje je generirala pandemija virusa Covid 19, a višestruko uvećala agresija na Ukrajinu, čije se posljedice ogledaju u snažnom i kontinuiranom rastu cijena svih sirovina, ambalaže i energenata. U devet mjeseci ove godine Grupa Podravka ostvarila je rast prihoda od 329,1 milijun kuna, odnosno 9,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Segment Prehrane pritom je rastao 11,1 posto, odnosno 292 milijuna kuna, dok je segment Farmaceutike zabilježio rast prihoda od pet posto, odnosno 37,1 milijun kuna. Investicijski ciklus u punom je zamahu pa su kapitalne investicije na razini Grupe u prvih devet mjeseci iznosile 294,5 milijuna kuna, što je gotovo tri puta više nego u istom razdoblju lani kada su iznosile 103,7 milijuna kuna.

Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u ovom je razdoblju bila viša za 5,7 posto, a neto dobit za 3,8 posto u odnosu na prva tri tromjesečja 2021. No, uspoređujući treće tromjesečje 2022. s istim razdobljem 2021., vidljiv je pad neto dobiti u segmentu Prehrane, što je izravna posljedica uvjeta poslovanja koji su dodatno pogoršani uslijed rasta cijena sirovina, ambalaže i energenata. Naime, troškovi sirovina, ambalaže i energenata u segmentu Prehrane bili su 269 milijuna kuna ili 25,3 posto viši nego u devet mjeseci prošle godine.

„Uvjeti poslovanja u prvih devet mjeseci bili su daleko izazovniji nego smo to očekivali početkom godine, zbog čega smo snažno fokusirani na optimiziranje svih vrsta troškova i održavanje volumena prodaje. U proteklom smo razdoblju kroz aktivno upravljanje zalihama, prodajnim cijenama i povećanjem efikasnosti proizvodnje djelomično amortizirali rast cijena sirovina, ambalaže i energenata te tako uspjeli zadržati rast. Osobito sam zadovoljna da smo u tako izazovnim okolnostima još krajem ožujka našim radnicima povećali i plaće. Ipak, važno je naglasiti kako rezultati ostvareni u prvih devet mjeseci ne odražavaju ono što nas očekuje na godišnjoj razini. Najteži udar rasta troškova tek nas očekuje u četvrtom kvartalu, što će zasigurno utjecati na ukupan rezultat za ovu godinu“, komentirala je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić, dodajući da usprkos tome kompanija nastavlja s realizacijom svih svojih strateških planova koji uključuju značajne investicije i poboljšanje uvjeta rada.

Sukladno strategiji razvoja, provođenje investicijskog ciklusa u punom je zamahu, o čemu svjedoče investicije dovršene tijekom posljednja tri mjeseca. Puštena je u pogon nova linija u Tvornici Koktel peciva, vrijedna 30 milijuna kuna, a dovršeni su i radovi na sunčanoj elektrani koja je trenutno najveća integrirana (izvedena na krovovima postojećih objekata/građevina) sunčana elektrana u Republici Hrvatskoj.

Također, klimatizirani su proizvodni pogoni i dovršena je cjelovita energetska i informatička obnova poslovnog sjedišta vrijedna 104,5 milijuna kuna, čime su značajno poboljšani uvjeti rada velikog broja zaposlenika. Dovršena je i digitalizacija proizvodnje u Tvornici juha i Vegete, instaliranje nove linije u Varaždinu, vrijedne 40 milijuna kuna, u završnoj je fazi, a početkom listopada započeli su građevinski radovi na proširenju Tvornice juha i Vegete. To ulaganje, vrijedno 104,8 milijuna kuna, prvo je ulaganje u izgradnju novih proizvodnih pogona Prehrane u Koprivnici nakon 15 godina, a donijet će i otvaranje novih radnih mjesta.

Tijekom rujna započelo je i obilježavanje 75. godišnjice Podravke te je Uprava kompanije donijela odluku da se tim povodom, umjesto velikih svečanosti, zaposlenicima isplati posebna nagrada u iznosu od 750 kuna. A rezultati provođenja investicijskog ciklusa doprinos su toj velikoj obljetnici te ulog u budući razvoj Podravke.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design