Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,75 milijardi kuna, što je 42 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, odnosno 12 posto više od rekordne 2019. godine. Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 322 milijuna kuna, što je rast od jedan posto. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario prodaju od 10.886 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 18 posto više. Ostvarena je i dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 65 milijuna kuna, što je rast od 25 posto.
Adris grupa u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 5,2 milijarde kuna, što je za 15 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 4,93 milijarde kuna i za 18 posto je veći od prihoda ostvarenog u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 1,17 milijardi kuna, što je rast od 10 posto i devet posto više od EBITDA-e ostvarene 2019. godine. Neto dobit za prvih devet mjeseci 2022. godine iznosi 705 milijuna kuna, što je za 17 posto više od ostvarenja u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju i za šest posto više od 2019. godine.
Turizam – najbolje poslovao luksuzni segment
U prvih devet mjeseci 2022. godine turistički dio Grupe ostvario je prodaju od 1,75 milijuna jedinica, što je 30 posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 98 posto ostvarenoga rekordne 2019. godine. Istarski dio ostvario je pet posto veću prodaju, zagrebački hoteli 68 posto prodaje iz 2019. godine, a dubrovački dio 81 posto prodanih jedinica. U istarskom dijelu najbolje je poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 15 posto više prodanih jedinica. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,75 milijardi kuna, što je 42 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, odnosno 12 posto više od rekordne 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 700 milijuna kuna, što je 16 posto više od prošlogodišnje. EBITDA je za jedan posto veća od ostvarenja u prvih devet mjeseci 2019. EBIT iznosi 482 milijuna kuna, a neto dobit turističkog segmenta 463 milijuna kuna, što je 29 posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 96 posto ostvarenog u 2019. godini.
U turističkom dijelu Grupe nastavljen je transformacijski program. Transformacijske inicijative obuhvaćaju digitalizaciju ključnih procesa u tvrtki. Ukupna planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznosit će 470 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama. Više od 100 milijuna kuna uloženo je u podizanje kvalitete kampova, prije svega zajedničkih sadržaja. Nastavljaju se i pripreme na dva strateška turistička projekta – zagrebački hotel Westin i splitski hotel Marjan.
Croatia osiguranje – nastavak digitalizacije i snažno širenje u segmentu poliklinika
Hrvatsko tržište osiguranja u prvih devet mjeseci 2022. godine raslo je sedam posto, a Croatia osiguranje učvrstilo je svoju lidersku poziciju. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u Hrvatskoj u iznosu od 2,42 milijarde kuna, što je rast od sedam posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Ukupan tržišni udio iznosi 26,9 posto, a u neživotnim osiguranjima 31,9 posto, pri čemu je u prvih devet mjeseci ove godine u tom segmentu ostvaren rast tržišnog udjela od 1,2 postotna boda.
Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 2,97 milijardi kuna, što je za devet posto više u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 93,9 i za jedan postotni bod je veći od ostvarenja u prvih devet mjeseci prošle godine, prije svega zbog ulaganja u tržišne aktivnosti.
U prva tri tromjesečja 2022. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 322 milijuna kuna, što je rast od jedan posto.
U razvoj digitalnog poslovanja u 2022. godini uloženo je više od 100 milijuna kuna. Ostvarena premija iz digitalnog poslovanja u prvih devet mjeseci 2022. godine rasla je 50 posto, dok je broj klijenata, koji koristi Moja Croatia mobilnu aplikaciju, porastao za 61 posto. Croatijin digitalni brand Laqo u prva tri tromjesečja 2022. godine ostvario je rast od 93 posto. Program sigurne vožnje Laqo Prevent aktivno koristi 37 posto korisnika mobilne aplikacije.
Croatia osiguranje nastavlja i s ulaganjima u privatno zdravstvo, a vrijednost ulaganja u ovoj i sljedećoj godini iznosit će 60 milijuna kuna. Croatijine poliklinike učvrstile su svoju tržišnu poziciju te su sada na četvrtom mjestu po prihodima među usporedivim poliklinikama u Hrvatskoj. U prva tri tromjesečja bilježe rast prihoda u iznosu od 44 posto, što potvrđuje da tržište prepoznaje CO poliklinike kao pružatelja nadstandardne usluge zdravstvenog osiguranja, temeljene na vrhunskim stručnjacima i suvremenoj medicinskoj opremi i prostoru. U ožujku je otvorena nova CO poliklinika u Rijeci, opremljena najmodernijim uređajima i tehnologijom za dijagnostiku i liječenje. Riječ je o petoj po redu poliklinici – nakon Zagreba, Splita, Pule i Koprivnice. Do kraja 2022. godine u planu je otvorenje još jedne, a tijekom 2023. još dvije nove poliklinike.
Cromaris – 18 postotni rast količinske prodaje i 21 postotni rast izvoza
Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario prodaju od 10.886 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 18 posto više nego u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 21 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Španjolske. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 87 posto količinske prodaje i jednako toliko prihoda od prodaje. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su činili 33 posto prihoda, najveći rast ostvaruju hama te novouzgojena vrsta – zubatac. Uz snažan količinski rast, ostvareno je i povećanje cijena, prosječno osam posto. Prihodi od prodaje iznose 579 milijuna kuna, što je rast od 28 posto. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 65 milijuna kuna, što je rast od 25 posto. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario neto dobit u iznosu od 16 milijuna kuna.
U poslovanju Cromarisa vidljivi su i prvi učinci provođenja transformacijskih inicijativa s naglaskom na profitabilnost. Težište je na provođenju programa poslovne izvrsnosti u dva ključna područja – tržišnom poslovanju i operacijama. U ninskom mrjestilištu, u sklopu programa unaprjeđenja energetske učinkovitosti, u tijeku je izgradnja fotonaponske elektrane.