Adris grupa: Rast prihoda i dobiti

In Tvrtke i tržišta
Adris

Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,75 milijardi kuna, što je 42 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, odnosno 12 posto više od rekordne 2019. godine. Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 322 milijuna kuna, što je rast od jedan posto. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario prodaju od 10.886 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 18 posto više. Ostvarena je i dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 65 milijuna kuna, što je rast od 25 posto.

Adris grupa u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 5,2 milijarde kuna, što je za 15 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 4,93 milijarde kuna i za 18 posto je veći od prihoda ostvarenog u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 1,17 milijardi kuna, što je rast od 10 posto i devet posto više od EBITDA-e ostvarene 2019. godine. Neto dobit za prvih devet mjeseci 2022. godine iznosi 705 milijuna kuna, što je za 17 posto više od ostvarenja u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju i za šest posto više od 2019. godine.

Turizam – najbolje poslovao luksuzni segment
U prvih devet mjeseci 2022. godine turistički dio Grupe ostvario je prodaju od 1,75 milijuna jedinica, što je 30 posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 98 posto ostvarenoga rekordne 2019. godine. Istarski dio ostvario je pet posto veću prodaju, zagrebački hoteli 68 posto prodaje iz 2019. godine, a dubrovački dio 81 posto prodanih jedinica. U istarskom dijelu najbolje je poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 15 posto više prodanih jedinica. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,75 milijardi kuna, što je 42 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine, odnosno 12 posto više od rekordne 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 700 milijuna kuna, što je 16 posto više od prošlogodišnje. EBITDA je za jedan posto veća od ostvarenja u prvih devet mjeseci 2019. EBIT iznosi 482 milijuna kuna, a neto dobit turističkog segmenta 463 milijuna kuna, što je 29 posto više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 96 posto ostvarenog u 2019. godini.

U turističkom dijelu Grupe nastavljen je transformacijski program. Transformacijske inicijative obuhvaćaju digitalizaciju ključnih procesa u tvrtki. Ukupna planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznosit će 470 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama. Više od 100 milijuna kuna uloženo je u podizanje kvalitete kampova, prije svega zajedničkih sadržaja. Nastavljaju se i pripreme na dva strateška turistička projekta – zagrebački hotel Westin i splitski hotel Marjan.

Croatia osiguranje – nastavak digitalizacije i snažno širenje u segmentu poliklinika
Hrvatsko tržište osiguranja u prvih devet mjeseci 2022. godine raslo je sedam posto, a Croatia osiguranje učvrstilo je svoju lidersku poziciju. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u Hrvatskoj u iznosu od 2,42 milijarde kuna, što je rast od sedam posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Ukupan tržišni udio iznosi 26,9 posto, a u neživotnim osiguranjima 31,9 posto, pri čemu je u prvih devet mjeseci ove godine u tom segmentu ostvaren rast tržišnog udjela od 1,2 postotna boda.

Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 2,97 milijardi kuna, što je za devet posto više u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 93,9 i za jedan postotni bod je veći od ostvarenja u prvih devet mjeseci prošle godine, prije svega zbog ulaganja u tržišne aktivnosti.
U prva tri tromjesečja 2022. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 322 milijuna kuna, što je rast od jedan posto.

U razvoj digitalnog poslovanja u 2022. godini uloženo je više od 100 milijuna kuna. Ostvarena premija iz digitalnog poslovanja u prvih devet mjeseci 2022. godine rasla je 50 posto, dok je broj klijenata, koji koristi Moja Croatia mobilnu aplikaciju, porastao za 61 posto. Croatijin digitalni brand Laqo u prva tri tromjesečja 2022. godine ostvario je rast od 93 posto. Program sigurne vožnje Laqo Prevent aktivno koristi 37 posto korisnika mobilne aplikacije.

Croatia osiguranje nastavlja i s ulaganjima u privatno zdravstvo, a vrijednost ulaganja u ovoj i sljedećoj godini iznosit će 60 milijuna kuna. Croatijine poliklinike učvrstile su svoju tržišnu poziciju te su sada na četvrtom mjestu po prihodima među usporedivim poliklinikama u Hrvatskoj. U prva tri tromjesečja bilježe rast prihoda u iznosu od 44 posto, što potvrđuje da tržište prepoznaje CO poliklinike kao pružatelja nadstandardne usluge zdravstvenog osiguranja, temeljene na vrhunskim stručnjacima i suvremenoj medicinskoj opremi i prostoru. U ožujku je otvorena nova CO poliklinika u Rijeci, opremljena najmodernijim uređajima i tehnologijom za dijagnostiku i liječenje. Riječ je o petoj po redu poliklinici – nakon Zagreba, Splita, Pule i Koprivnice. Do kraja 2022. godine u planu je otvorenje još jedne, a tijekom 2023. još dvije nove poliklinike.

Cromaris – 18 postotni rast količinske prodaje i 21 postotni rast izvoza
Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario prodaju od 10.886 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 18 posto više nego u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 21 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Španjolske. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 87 posto količinske prodaje i jednako toliko prihoda od prodaje. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su činili 33 posto prihoda, najveći rast ostvaruju hama te novouzgojena vrsta – zubatac. Uz snažan količinski rast, ostvareno je i povećanje cijena, prosječno osam posto. Prihodi od prodaje iznose 579 milijuna kuna, što je rast od 28 posto. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 65 milijuna kuna, što je rast od 25 posto. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2022. godine ostvario neto dobit u iznosu od 16 milijuna kuna.

U poslovanju Cromarisa vidljivi su i prvi učinci provođenja transformacijskih inicijativa s naglaskom na profitabilnost. Težište je na provođenju programa poslovne izvrsnosti u dva ključna područja – tržišnom poslovanju i operacijama. U ninskom mrjestilištu, u sklopu programa unaprjeđenja energetske učinkovitosti, u tijeku je izgradnja fotonaponske elektrane.

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design