U EU više ‘online’ noćenja nego 2019., Jadranska Hrvatska druga među obalnim regijama

In Iz svijeta
turizam

U smještaju za kratkoročni najam u ljetu 2022. u EU- u je ostvaren 251 milijun noćenja rezerviranih putem online platformi, što je 24 posto više nego u ljetu 2021. i 9 posto više nego 2019., a među obalnim regijama kao popularnijim odredištima već od proljeća Jadranska Hrvatska je na drugom mjestu, objavio je Eurostat.

Riječ je o podacima o ukupnim noćenjima u EU-u u trećem kvartalu 2022. u smještaju za kraći boravak rezerviranih putem online platformi te regionalnim podacima za drugi kvartal, koje Eurostat objavljuje na temelju sporazuma iz ožujka 2020. između Europske komisije i četiri globalne online platforme za rezervaciju smještaja – Airbnba, Bookinga, Expedia Group i TripAdvisora.

Jadranska Hrvatska druga, iza Andaluzije

Obalne regije su ostale među najpopularnijim odredištima, a po podacima za drugi kvartal 2022. (travanj-lipanj), u EU ih je samo pet imalo više od 4 milijuna noćenja rezerviranih na online platformama.

Jadranska Hrvatska je među tih pet obalnih regija u EU bila na drugom mjestu sa 5,5 milijuna noćenja, dok je prva Andaluzija u Španjolskoj sa 6,5 ​​milijuna noćenja u drugom kvartalu 2022.

Treća je regija Provansa-Alpe-Azurna obala u Francuskoj, gdje je u drugom kvartalu 2022. ostvareno 5,2 milijuna ‘online’ noćenje, a više od 4 milijuna noćenja bilo je i u španjolskoj Kataloniji te francuskoj regiji Île de France.

Iz Eurostata pritom ne navode usporedbe iz tih regija s godinama prije, ali napominju da su u prvih 20 regija Francuska i Španjolska imale po šest regija s velikim brojem online rezervacijama ostvarenih noćenja, Italija pet, Portugal dvije, a Hrvatska jednu.

Prva polovica i treći kvartal 2022. jači nego 2019.

U trećem kvartalu, koji uključuje ‘tradicionalne’ mjesece ljetnih praznika srpanj i kolovoz, u smještaju za kratkoročni najam, u Hrvatskoj poznat i kao privatni smještaj, turisti su uz rezervacije na online platformama ostvarili znatno više noćenja nego u istom kvartalu 2021., kao i 9 posto više noćenja nego 2019. ili spomenutih 251 milijun.

Komentirajući drugu polovicu 2022., iz Eurostata napominju da su rezervacije tada prvi puta premašile razine prije pandemije, a nakon postupnog oporavka u drugoj polovici 2021. godine.

Tako je u prvih šest mjeseci 2022. online rezervirano 199,4 milijuna noćenja, što je oko 3 posto više, dok je u istim mjesecima 2021. to bilo još dvostruko manje, oko 84 milijuna, jer su tada na snazi još bila ograničenja putovanja zbog covida-19.

Svih 31 zemalja EU i EFTA-e koje ‘promatra’ Eurostat prikazale su u 2022. snažan oporavak turističkih noćenja u odnosu na 2021., ali je bilo razlika u usporedbi s 2019.

Noćenja u Belgiji, Švedskoj i Francuskoj u odnosu na tu godinu u trećem kvartalu 2022. su porasla za oko 30 posto, ali još 12 EU članice zaostaje za razinama iz 2019., u čemu je, kako navode iz Eurostata, najznačajniji minus Portugal od 4 posto. (H)

You may also read!

Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...
Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51posto privatnog sektora

Svega oko 15 posto hrvatskih tvrtki izvozi, ali one zapošljavaju 51 posto privatnog sektora

U Hrvatskoj samo oko 15 posto poduzeća izvozi, a istovremeno ta baza poduzeća zapošljava više od polovice svih radnika

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design