Bosch Hrvatska ponovno bilježi zdrav rast

In Tvrtke i tržišta
Bosch

Bosch, vodeći svjetski dobavljač tehnologije i usluga, završio je fiskalnu 2023. godinu s konsolidiranom prodajom od 102,5 milijuna eura u Hrvatskoj te je ispunio svoja očekivanja unatoč izazovima poslovne godine 2023.

„Usprkos raznim izazovima s kojima se suočavamo na globalnoj i lokalnoj razini, Bosch u Hrvatskoj je još jednom ostvario pozitivne financijske rezultate u svim poslovnim područjima. Prošle godine smo također proslavili naših 30 godina postojanja u Hrvatskoj, a i taj uspjeh dokaz je izvrsnosti i otpornosti, kako kompanije tako i svih naših zaposlenika i partnera,” izjavila je Mirsada Kudrić, generalna direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju.

31. prosinca 2023. Bosch je u Hrvatskoj imao više od 80 zaposlenika, uključujući zaposlenike nekonsolidiranih društava.”Iako zbog trenutne situacije očekujemo godinu punu izazova i u Hrvatskoj, ostajemo predani lokalnom tržištu i njegovom dugoročnom potencijalu,” dodala je Mirsada Kudrić.

30 godina izvrsnosti Boscha Hrvatska
Protekla godina bila je u posebno svečanom tonu za Bosch koji je proslavio svoja tri desetljeća postojanja u Hrvatskoj. Korištenje Boscheve tehnologije za unapređenje života, predanost zaposlenika te snažna suradnja s mnogobrojnim partnerima koji su odabrali upravo Bosch, čimbenici su koji čine srž uspjeha. „Zahvalna na dosadašnjem izvrsnom putu Boscha u Hrvatskoj, radujem se svim godinama koje slijede te učvršćivanju Boscha na poziciji lidera u izvrsnosti i kvaliteti,” izjavila je Mirsada Kudrić.

Projekti društveno odgovornog poslovanja: raznovrsne inicijative i projekti
Prošla godina je za Bosch u Hrvatskoj bila prožeta i projektima društveno odgovornog poslovanja. Jednoj od obitelji u SOS Dječjem selu Lekenik, Bosch je tradicionalno pokrio godišnje režijske troškove, a unesen je i duh Božića opremanjem nekoliko SOS kuća Bosch kućanskim aparatima. Bosch je pokazao senzibilnost i prema neprofitnoj organizaciji „Heroji 3. kata“ u Sloveniji kojoj je pomogao pri opremanju kata za odjel dječje onkologije u Ljubljani.

Pozitivan rast u svim poslovnim područjima društva Bosch
U 2023. godini, poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija nastavilo je sa sigurnim razvojem zahvaljujući timu stručnjaka koji pružaju inovativna i pouzdana tehnička rješenja. U odjelu Graditeljskih tehnologija, Praesensa je postala novi standard u sustavima za javno obraćanje i glasovne alarme koji će osigurati visoku kvalitetu zvuka za glazbu/poruke, a kontrolira se putem intuitivnog grafičkog korisničkog sučelja. Prošle godine, u Splitu je otvorena najviša zgrada – neboder Westgate Tower čija je vrijednost preko sto milijuna eura, prostire se na više od 35 katova te je postao središte mnogobrojnih informatičkih tvrtki. U navedenom neboderu, baš kao i u Met Boutique Hotelu otvorenom u Zagrebu, ugrađen je Bosch sustav vatrodojave Avenar 8000, dok je neboder Westgate opremljen i Bosch evakuacijskim razglasom.

Boschev odjel Toplinska tehnika, u travnju prošle godine preimenovan je u Home Comfort odjel te je dio poslovnog sektora Energetska i graditeljska tehnologija. Fokus Home Comforta temelji se na elektrifikaciji i digitalizaciji te je prošle godine dobro poslovao zahvaljujući snažnom širenju poslovanja s dizalicama topline, hibridima i klimatizacijskim uređajima. 2023. godinu je obilježilo nekoliko velikih projekata od kojih se posebice izdvaja projekt stambenog naselja u Velikoj Mlaki u kojem je instalirano 40 Bosch dizalica topline zrak-voda. Za maksimalnu udobnost i dobrobit u vlastitom domu Home Comfort također nudi rješenja za bolju kvalitetu zraka i vode, a uvedeni su i novi alati te platforme za struku. Jedan od novih alata koji je predstavljen prošle godine jest Bosch eAkademija koja instalaterima, serviserima, trgovcima i projektantima omogućava jednostavnije učenje i pristup informacijama, a svi sadržaji su im dostupni online. Na taj je način partnerima pružena podrška u svakodnevnim izazovima te uvid u najnovije tehnologije.

Poslovno područje Rješenja za mobilnost zabilježilo je stabilan rast u zemlji u prethodnoj godini. Razne aktivnosti su obilježile 2023. godinu, a jedna od uspješnijih u odjelu Mobility Aftermarket bilo je školovanje za veletrgovce s područja Hrvatske i Slovenije kao i veliki Bosch Car Service susret za članove servisne mreže iz Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine koji je okupio svih 86 članova. Na susretu su predstavljene novosti iz Mobility Aftermarket svijeta kao i cjelokupno poslovanje mreže Bosch Car Servicea. Već drugu godinu za redom, Bosch je bio jedan od glavnih sponzora eventa „Young Car Mechanic“ – međunarodnog natjecanja mladih učenika srednjih tehničkih škola kroz koje se mladima promovira zanimanje automehaničara i razmjena iskustava te pronalaženje mladih talenata u području mehanike i servisiranja motornih vozila. U prošloj godini, mnogobrojne su bile i marketinške aktivnosti od kojih se posebice ističe sponzorstvo TV Automagazina, ali i njegova specijalnog izdanja pod nazivom „Powered by Bosch Car Service“ gdje je Bosch bio glavni sponzor izbora za Automobil godine 2024.

Odjel Elektičnih alata, dio poslovnog područja Roba široke potrošnje, u prethodnoj godini je predstavio brojne novitete za profesionalne korisnike izvan uobičajenih zanimanja dodavanjem 18V alata za obradu vrta. Profesionalna vrtna linija omogućava upraviteljima malih i srednjih zgrada obavljanje svih zadataka korištenjem jednog profesionalnog sustava – od popravaka i održavanja zgrada do njege živice i travnjaka, a novi proizvodi su optimizirani za profesionalnu uporabu u pogledu snage, učinkovitosti i ergonomije. Zamjenom cjelokupnog asortimana mjernih alata za DIY majstore, Bosch je u 2023. godini poduzeo veliki korak unaprijed prema većoj održivosti svojih alata pri čijoj se izradi težilo maksimalnom korištenju recikliranih materijala. Od prošle godine, u ponudi je i novih četrdeset ručnih alata koji nadopunjuju asortiman te nude korisnicima potpun izbor za koncept „uradi sam“.

Razvoj poslovnog sektora Industrijske tehnologije bio je u skladu s razvojem tržišta te su sva područja ostvarila blagi rast. U području Električne automatizacije, platforma “CtrlX Automation” razvijena početkom 2019. godine, sada nudi softver za jednostavno programiranje cjelovitih rješenja automatizacije. Nadalje, ranijom akvizicijom tvrtke ‘Kassow Robots’, proizvođača robota sa 7 osi, Bosch Rexroth je ušao na tržište najsofisticiranijih kolaborativnih robota na svijetu. U Linearnim tehnologijama prošle su godine lansirani novi SMS moduli (Small Modules Screw Driven). Ovo su lagani linearni moduli koji su idealni za jednostavno pozicioniranje i zadatke dodavanja koji omogućuju ekonomičnu elektrifikaciju s velikom ponovljivošću. U području industrijske hidraulike rast se bilježi kroz širenje mreže prodajnih partnera, dok se u području mobilne hidraulike, zahvaljujući suradnji s domaćim proizvođačima specijalnih vozila za izvozna tržišta, očekuje ozbiljniji rast u narednim godinama. U ljeto 2023. Bosch Rexroth svečano je otvorio svoju novu tvornicu na Brniku. Investicijom je Bosch Rexroth stvorio dodatni prostor za rast i buduće aktivnosti u proizvodnji i inženjeringu, npr. u području elektrifikacije mobilnih aplikacija.

Grupa Bosch: prognoza za 2024. i strateški smjer
Grupa Bosch povećala je svoju prodaju i zaradu u 2023. te uspješno provodi svoju strategiju rasta unatoč teškom okruženju. Stefan Hartung, predsjednik upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH, rekao je: “U poslovnoj godini 2023. ostvarili smo svoje financijske ciljeve i ojačali našu tržišnu poziciju u nizu poslovnih područja, od poluvodiča do integriranih sustava zgrada.” Kompanija je povećala prodaju za 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu na 91,6 milijardi eura unatoč nepovoljnim gospodarskim i tržišnim uvjetima. S 5,3 posto, EBIT marža iz poslovanja bila je 1 postotni bod viša nego prethodne godine. Stoga je bila viša od očekivane, ali još uvijek niža od dugoročno potrebne ciljne marže od najmanje 7 posto. Bosch to želi postići do 2026. U prvom kvartalu 2024. prodaja je pala za više od 0,8 posto na godišnjoj razini; nakon korekcije za tečajne učinke, to iznosi povećanje od 2,7 posto. No, u tvrtki očekuju da će biti teško povećati EBIT maržu iz poslovanja u odnosu na prethodnu godinu. Osim prigušenog tržišnog okruženja i očekivanog daljnjeg povećanja početnih ulaganja u područjima od strateške važnosti, restrukturiranje i unapređenja procesa također će isprva imati negativan učinak, a njihov pozitivan učinak dolazi tek s odgodom. Čak i ako gospodarsko i društveno okruženje ostane zahtjevno, Bosch ima za cilj svrstati se među prva tri dobavljača na svojim ključnim tržištima u svim regijama svijeta. “Tražimo inovacije, partnerstva i akvizicije kako bismo osigurali rast kako se naše industrije transformiraju – unatoč gospodarskim preprekama”, rekao je Hartung.

U svojoj osnovnoj djelatnosti mobilnosti, na primjer, Bosch sustavno pokreće strateške odluke za budući rast. Samo ove godine pokreće 30-ak proizvodnih projekata za električna vozila. U području rasta vodika, Bosch je ponovno potvrdio svoja poslovna očekivanja: do 2030. njegova bi prodaja s vodikovom tehnologijom mogla doseći 5 milijardi eura. Bosch također sustavno iskorištava mogućnosti rasta u području tehnike grijanja. Iako je tržište toplinskih pumpi stagniralo diljem Europe 2023., Bosch je uspio povećati svoje poslovanje za gotovo 50 posto. U godinama koje su pred nama Bosch će nastaviti rasti znatno brže od tržišta u ovom segmentu. Ipak, moglo bi doći do blagog poboljšanja na tržištu robe široke potrošnje nakon dvije godine suzdržanosti potrošača. Bosch očekuje stabilizaciju vlastitog poslovanja, čemu bi trebale pridonijeti inovacije kao i širenje međunarodnog otiska. Općenito, klimatske mjere i dalje imaju središnju ulogu za Bosch. Prema Hartungovom mišljenju, nudi velike mogućnosti za rast, čak i ako se tržišta poput elektromobilnosti ne razvijaju tako brzo kao što se očekivalo. Bez obzira na to, Bosch nastavlja s velikim početnim ulaganjima u tehnologije za ugljično neutralnu budućnost, kako bi pomogao oblikovati ovu transformaciju s vrha. “Postoji pritisak da se smanje subvencije za tehnologije s učinkovitom emisijom CO2. Ali klimatske akcije zahtijevaju održiva ulaganja – od vlade, od kompanija i od svakoga od nas,” rekao je Hartung.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design