Registar franšiza – podrška poduzetništvu i jačanju franšiznog sektora

In Franšize
maja-bogovic

Hrvatska gospodarska komora izradila je Registar franšiza kao potporu stvaranju franšizne mreže u Hrvatskoj i daljem razvoju ovog modela poslovanja koji na hrvatskom tržištu kontinuirano raste i danas broji gotovo 270 franšiza, u najvećoj mjeri domaćih brendova.

Registar franšiza pruža transparentan uvid u franšizni sektor, a podaci o poslovnim subjektima u Hrvatskoj koji posluju po franšiznom kriteriju dostupni su i kroz Digitalnu komoru.

“Kako bismo olakšali snalaženje i odabir onim poduzetnicima koji kreću u poduzetničke vode, HGK je u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje formirao Registar franšiza. Na ovaj način se već poznate hrvatske franšize dodatno predstavljaju javnosti, a svi zainteresirani mogu provjeriti koji su uvjeti potrebni za otvaranje jedne takve poslovnice. Također, nudi se i izbor stranih franšiza, koje predstavljaju velike svjetske brandove, a već posluju na hrvatskom tržištu. Suradnja s HZZ-om je jako važna jer se za otvaranje franšiznih poslovnica mogu koristiti sredstva iz mjere za samozapošljavanje koja će biti dostupna i u 2025.”, kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu.

Potpora za samozapošljavanje nezaposlenim osobama traje 24 mjeseca, a iznos financiranja kreće se od 7.000 do 20.000 eura, ovisno o registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta te povezanosti sa zelenom i digitalnom tranzicijom.

Fiksni iznos potpore iznosi 5.000 eura, dok se varijabilni iznosi razlikuju ovisno o registriranoj djelatnosti, a mogu se razvrstati u 3 kategorije: kupnja nove opreme neophodne za obavljanje djelatnosti, kupnja ili zakup licenciranih IT programa te kupnja franšiza.

Franšizni model omogućuje poduzetnicima korištenje znanja već postojećih jakih brandova te umanjuje rizike u poslovanju. Naime, franšiza podrazumijeva preuzimanje poslovnog modela od strane davatelja franšize i poslovanje po definiranim pravilima. Na taj način poduzetnik koji je primatelj franšize izbjegava rizike pokretanja vlastitog branda, a koristi prepoznatljivost branda te ekonomije volumena davatelja franšize.

Franšizni sektor u Hrvatskoj danas broji 267 franšiznih sustava, od čega su 83 domaće franšize. Zabilježen je rast ukupnog broja franšiza od 8 posto u posljednjih 6 mjeseci, dok je broj domaćih franšiza u istom razdoblju porastao za 12 posto, pokazuju podaci Hrvatske udruga za franšizno poslovanje. U 2023. godini u Hrvatskoj je poslovalo 248 franšiznih sustava na 4.500 lokacija, koji su zapošljavali 20.000 ljudi dok je indirektno taj broj i duplo veći.

Hrvatske franšize, poput Muzeja iluzija koji posluje u SAD-u, Francuskoj, Danskoj i brojnim drugim zemljama i Surf’n’Fries-a koji posluje u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Tinker Labs u Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Makedoniji i Mađarskoj, sve su prepoznatljivije na globalnom tržištu. Neke od uspješnih franšiza su i Fish Delish, posluje u SAD-u, Friendly Fire prisutan je u Austriji, Sloveniji, BiH, Meksiku i Portugalu te Fast Review u Saudijskoj Arabiji i najvećim hotelskim lancima u svijetu. Carwiz svoje franšizne tvrtke ima svim kontinentima

O aktivnostima u domaćoj franšiznoj industriji i potencijalu daljnjeg razvoja razgovaralo se krajem prošlog tjedna na okruglom stolu Gradimo uspjeh zajedno, koji se održao u organizaciji HGK i Zajednice franšiznog poslovanja, koja okuplja više od 100 članica. Zaključeno je da je potrebno dodatno popularizirati franšizno poslovanje, kako bi se svimaa koji žele postati poduzetnici a nemaju vlastitu ideju, omogućile informacije o ponudi već gotovih ideja i modela, ali i mogućnostima financiranja.

You may also read!

poljoprivreda

CroAGRO – sajam kakav poljoprivreda zaslužuje

Ove godine fokus je na izazovima radne snage u agrosektoru Damir Pavlek CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 'čistih' vozila

Poslovni subjekti zatražili poticaje za kupnju 2860 ‘čistih’ vozila

Preko javnog poziva za kupnju novih vozila na alternativna goriva za pravne osobe, kojeg je Fond za zaštitu okoliša

Read More...
Žito Grupa

Žito grupa prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin

Žito grupa u srijedu je objavila da je zaključila transakciju kuporprodaje 23 posto dionica Tvornice ulja Čepin (TUČ), kojom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design