Njemačke tvrtke suočavaju sa sa sve oštrijom konkurencijom u Kini

In Vijesti iz svijeta
Zastave Nemačke i Kine

Njemačka poduzeća u Kini suočavaju se sa sve snažnijim pritiskom domaćih konkurenata, pokazuje istraživanje Njemačke komore za vanjsku trgovinu (AHK).

Više od polovice od 627 poduzeća koja su odgovorila na upitnik AHK-a ocjenjuje da će kineske firme u sljedećih pet godina vjerojatno ili vrlo vjerojatno postati inovacijski lideri u njihovim sektorima. Devet posto ispitanih navelo je da se to već događa.

Ova je godina donijela niz izazova, od eskalacije globalnog trgovinskog sukoba do oštrije konkurencije na kineskom tržištu, potaknute padom cijena i ubrzanom dinamikom inovacija, izjavio je predsjednik uprave AHK-a za Sjevernu Kinu Martin Hofmann.

„Njemačke su se firme u svim sektorima na kineskom tržištu morale prilagoditi još težem okruženju“, rekao je.

Anketa provedena prošle godine pokazala je da je 43 posto njemačkih poduzeća od 2025. očekivalo daljnje zaoštravanje uvjeta poslovanja, uz blago poboljšanje u sljedećih pet godina.

Velika većina anketiranih – 83 posto – planira nastaviti ulagati u poslovanje u Kini, prije svega radi očuvanja konkurentnosti i zato što potrošači u toj zemlji sve češće očekuju lokaliziranu proizvodnju onoga što kupuju.

Jedno od sedam poduzeća, odnosno 14 posto, planira smanjiti ulaganja u svoj kineski biznis.

Njemačke firme posebno teško izlaze na kraj s konkurencijom u cjenovnom ratu i padom potražnje – ova dva problema navelo je 60, odnosno 52 posto ispitanih.

To se nadovezuje na uobičajene izazove, poput favoriziranja domaćih konkurenata ili obveze kupnje kineskih proizvoda.

Posljednjih pet godina njemačke firme primjećuju uspon kineskih konkurenata kroz inovacije, zbog čega više od polovice njih sada razmatra intenzivniju razmjenu s lokalnim poduzećima kroz partnerstva i zajednička ulaganja.

Za suradnju su posebno zainteresirana poduzeća iz strojarske i elektroindustrije. Cilj im je proširiti poslovanje u Kini, pratiti tempo inovacija i graditi bazu kupaca.

Smatraju da Kinezi u suradnji najviše vide korist u jačanju brenda, podizanju standarda kvalitete i stjecanju tehnološke ekspertize.

Najčešći problemi su pronalazak pouzdanog partnera, što je navelo 42 posto ispitanih, te manjak uzajamnog povjerenja, koji je prijavilo 27 posto poduzeća.

Na poslovanje utječe i opća politička klima: tri četvrtine poduzeća navelo je da je odnos Bruxellesa, Berlina i Pekinga ključan za poslovanje u Kini. dpa

You may also read!

OECD

OECD: Njemačko gospodarstvo dogodine će krenuti prema rastu

Njemačko gospodarstvo ovu će godinu završiti s krhkim rastom od 0,3 posto, 2026. s jednim postotkom, a 2027. sa

Read More...
Više od 98 tisuća kupaca dm-a podržalo sedmo izdanje projekta Pink Ribbon

Više od 98 tisuća kupaca dm-a podržalo sedmo izdanje projekta Pink Ribbon

Primopredajom donacije vrijedne 13.111,46 eura, u ponedjeljak 1. prosinca završeno je sedmo izdanje projekta Pink Ribbon, u kojem su

Read More...
CroAGRO Modernpak i Intergrafika

CroAGRO, Modernpak i Intergrafika

Na press konferenciji na Zagrebačkom velesajmu najavljena su tri specijalizirana sajma koja će se održati od 4. do 7.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design