46% Hrvata ove zime putuje u inozemstvo, a troše više nego prošle godine

In Iz zemlje
skijanje

Hrvati češće putuju radi razonode
Hrvati gotovo dva puta češće putuju radi razonode nego poslovno. Prosječni sudionik istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard je radi odmora putovao 4,2 puta u prošlih 12 mjeseci, dok je na poslovnom putovanju bio dva puta. Općenito, radi razonode je u inozemstvo u proteklih 12 mjeseci putovalo 54% ispitanika, najviše onih s višim stupnjem obrazovanja te većim primanjima. Čak 65% putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na Eurozonu otpada 21%, dok se preostalih 14% odnosi na destinacije poput Moskve i New Yorka. Kod poslovnih putovanja situacija je slična – 63% takvih putovanja se odnosi na Hrvatsku, a 24% na Eurozonu. Ispitanici najčešće posjećuju destinacije u blizini – Ljubljanu, Beč, Sarajevo, Budimpeštu, Beograd, München, Rim i London, dok putovanja izvan Europe nisu česta.

Veća potrošnja na putovanjima
Kad je riječ o potrošnji na inozemnim putovanjima radi razonode, prosječan trošak se povećao u odnosu na listopad 2016. – s 4.955 kn na 5.999 kn. Nešto više troše ispitanici iz dobne skupine 40-49 godina, muškarci, više razine obrazovanja i oni iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Slavonije. Tako ih je 8% na putovanje potrošilo između 5.001 i 10.000 kn, a više od 10.000 kn potrošilo je tek 4% ispitanika.

Ispitanici podjednako koriste kartice i gotovinu za shopping i plaćanje smještaja u inozemstvu, karticama se češće plaćaju zrakoplovne karte, dok se za ostale troškove u većem broju slučajeva koristi gotovina.

Udio onih koji prije putovanja kupuju stranu valutu u Hrvatskoj sličan je onome u listopadu 2016., a iznosi 45% za one koji to čine u bankama te 27% u mjenjačnicama. Istovremeno, udio onih koji prije putovanja ne kupuju stranu valutu nego koriste karticu na putovanjima iznosi 13%. To najčešće čine ispitanici većih primanja, oni iz Like, Korduna, Banovine, Istre i Primorja. Kartice na putovanje nosi 90% ispitanika. Velika većina njih (91%) prepoznaje prednosti široke prihvaćenosti Mastercard® kartica, dok među prednostima ističu i povoljan tečaj pri plaćanju u inozemstvu, odsustvo naknada pri plaćanju te dobru zaštitu od zlouporabe.
Općenito, u inozemstvu oko trećine ispitanika koji su putovali plaća karticama, i to najčešće oni iz dobne skupine 40-49 godina, s iznadprosječnim primanjima. Njima plaćaju većinom do 60% kupnji. Istovremeno, 8% njih gotovo sve kupnje u inozemstvu plaća karticom.

Kao motivatore za češće korištenje kartica u inozemstvu ispitanici navode niže naknade, osiguranje od bilo kakvog rizika ili prijevara te transparentan uvid u potrošnju. S druge strane, glavni razlozi nekorištenja kartica su navika plaćanja gotovinom ili zabrinutost da se ne potroši više nego što se planiralo.

46% ispitanika ove zime putuje u inozemstvo
U inozemstvu nadolazeće zimske praznike planira provesti 46% ispitanika, za razliku od 39% ispitanika u listopadu 2016. Među njima je najviše onih koji planiraju adventska putovanja (52%), zatim novogodišnja putovanja (31%) te odlazak na skijanje (16%). Ispitanicima između 18 i 29 godina najzanimljivija su adventska i novogodišnja putovanja, dok su putovanja u druge europske zemlje, nevezana za advent ili doček Nove godine, najprivlačnija ispitanicima između 50 i 55 godina.

Zanimljivo je i da 78% putovanja na skijanje traje 5 i više dana, dok 84% adventskih putovanja traje do 4 dana. Novogodišnja putovanja u europske gradove također većinom ne premašuju 4 dana, dok ona izvan Europe u najvećem dijelu traju duže od 5 dana.

Rezultati su pokazali i da se potrošači sve više okreću internetu za pronalaženje i rezervaciju smještaja. Tako 57% ispitanika koji planiraju putovanje će rezervaciju smještaja izvršiti online preko stranica za rezervacije ili stranica turističkih agencija. Dodatnih 25% njih rezervirat će smještaj izravno na stranici objekta u kojem planira odsjesti. Kad je riječ o plaćanju, ispitanici podjednako često koriste gotovinu i debitne kartice. Tako se gotovina koristi u 36% slučajeva, internetsko bankarstvo u 19%, debitna kartica 35%, a kreditna kartica za 27% putovanja.

„Rezultati istraživanja MasterIndex potvrđuju da su putnici u Hrvatskoj digitalno sve osvješteniji i da je internet postao ključno mjesto za informiranje o destinacijama te rezervaciju i plaćanje puta ili smještaja. Jasno je da današnji turisti žele brza, jednostavna i sigurna plaćanja – naime, jedna od naših studija je pokazala da 57% Hrvata ističe mobitel kao uređaj s kojim bi najradije plaćali“, naglasila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj. „Neminovno je da se ekosustav plaćanja mijenja iz gotovinskog preko plastičnog u digitalni pa je širenje prihvata elektronskih plaćanja i uvođenje praktičnih mogućnosti poput beskontaktnog ili mobilnog plaćanja nužno za rast i u turističkom sektoru – kako u svijetu, tako i kod nas“, zaključila je Žigić.

Inače, Hrvatsku je do kraja kolovoza 2017. posjetilo 13,9 milijuna turista , od čega 12,6 milijuna stranih, što je ukupno 13,8% više turista nego u istom razdoblju 2016. Najviše je bilo Nijemaca (16,5%), Slovenaca (8,8%), Austrijanaca (8,4%) i Talijana (7,7%), s najvećim brojem noćenja ostvarenih u privatnom smještaju (50%), nakon čega slijede kampovi i kampirališta s 23%, dok su hoteli privukli 20% ukupnih noćenja.

Kartice su omiljeno sredstvo plaćanja u Hrvatskoj
Najnovije istraživanje MasterIndex kompanije Mastercard pokazalo je da su kartice s omiljeno sredstvo plaćanja (95% korisnika kartica ih koristi na prodajnim mjestima), da je kupnja online dalje navika većine korisnika kartica (84% nas kupuje na internetu), da sve više postajemo svjesni prednosti beskontaktnog plaćanja (68% korisnika koristilo je ovu praktičnu vrstu plaćanja) te da raste popularnost mobilnog plaćanja (kupnju putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom koristi 21% korisnika kartica).

Informacije o istraživanju
Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama je u rujnu 2017. provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.020 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

You may also read!

Croagro

CroAGRO i Sajmovi hrane i zdravog življenja: cjelovita suvremena rješenja za poljoprivredu budućnosti

Zagrebački velesajam od 5. do 8. prosinca 2024. postaje središte dvaju vodećih događaja: CroAGRO – međunarodnog sajma poljoprivrede, poljoopreme

Read More...
Tonći Glavina

Hotelski sektor ulazi u sljedeću sezonu s optimizmom, a za jačanje konkurentnosti ključno je potaknuti veća ulaganja u nove kapacitete koja osiguravaju veću dodanu vrijednost i održivost hrvatskog turizma

Hotelski sektor izuzetno je zadovoljan ostvarenim rezultatima ove turističke godine i visokom popunjenošću te optimistično gleda na sljedeću sezonu,

Read More...
Od izvora do mora 2024_Ranko Šuvar CROPIX_3

Obilježen završetak ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’

Simboličnom sadnjom na lokaciji Turističko-edukativni centar Novo Čiče u Velikoj Gorici, obilježen je završetak ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design