Austrijski poslodavci u Hrvatskoj optimistični oko gospodarske budućnosti

In Financije i gospodarstvo
austrija

Više od polovine predstavnika austrijskih tvrtki koje posluju u Hrvatskoj i sudjelovale su u anketi Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu, smatra da će se u idućih godinu dana opća poslovna klima i gospodarsko stanje u zemlji poboljšati te da će shodno tome rasti i njihove investicije.

Direktorica Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu Sonja Holocher-Ertl u utorak je predstavila rezultate ankete, napravljene u listopadu lanjske godine, u kojoj je sudjelovala 121 tvrtka u vlasništvu Austrijanaca.

Kako je rečeno, u Hrvatskoj posluje oko 650 austrijskih firmi, anketne upitnike dobilo je njih 500, a ispunila ih je 121 tvrtka ili oko četvrtine. Od te 121 tvrtke, njih 49 posto u Hrvatskoj se bavi pružanjem usluga, 34 posto su podružnice za distribuciju austrijskih proizvoda i usluga, dok se tek 17 posto njih bavi proizvodnjom.

Od anketirane 121 tvrtke, predstavnici njih 55 posto misle da će se u sljedećih 12 mjeseci gospodarsko stanje, odnosno gospodarska klima u Hrvatskoj poboljšati. S druge strane, 39 posto misli da će ostati nepromijenjena, a tek šest posto da će se pogoršati.

Vezano uz prošlu godinu, 42 posto ispitanih navelo je da se gospodarska klima poboljšala, za 45 posto ostala je nepromijenjena, a za 13 posto ispitanih stanje gospodarstva odnosno poslovne klime pogoršalo se.

Tijekom 2016. godine za predstavnike 64, od ukupno 121 anketiranog poduzeća, ukupni prihodi su se povećali, za 34 tvrtke ostali su na istoj razini, dok su preostale 23 tvrtke bilježile pad prihoda.

Za ovu su godinu predstavnici austrijskih poduzeća optimističniji pa rast ukupnih prihoda očekuju u 81 tvrtki, nepromijenjene prihode u 36, a pogoršanje prihoda u 4.

Nadalje, lani je 62 tvrtke ostvarilo rast broja narudžbi, a ove godine to očekuju predstavnici 72 tvrtke u austrijskom vlasništvu. Povećanje broja zaposlenih u prošlih je godinu dana registrirano kod 37 tvrtki, dok u idućih 12 mjeseci povećanje njihova broja planiraju u 50 tvrtki. Isto tako, 63 poslodavca ne misli mijenjati broj zaposlenih tijekom 2017. dok će u osam tvrtki smanjivati njihov broj.

Vezano uz investicijski volumen, lani je 28 tvrtki registriralo povećanje tog volumena, 77 ga je zadržalo na istoj razini, a u 16 tvrtki došlo je do njegova pogoršanja. Za idućih godinu dana austrijski poslodavci su po tom pitanju optimistični: u 51 tvrtki očekuju povećanje investicijskog volumena, u 58 zadržavanja na postojećoj razini, a u 12 tvrtki očekuju pad.

Velika većina anketiranih izjavila je da su pravna sigurnost (79 tvrtki), smanjenje birokracije odnosno zakonskih odredbi i propisa (75) te predvidljivost gospodarske politike (58) tri top regulatorne teme koji bi Hrvatsku učinile još atraktivnijom za austrijska poduzeća.

S druge strane, kao top tri tržišne teme koje bi Hrvatsku približile njihovim željama i očekivanim uzusima, odnosno na pitanje na kojim su područjima poželjni pomaci izdvojili su poboljšanje platnog morala (76), kupovnu moć (53) i troškove rada (47). (H)

You may also read!

Nestlé

Nestlé financijski izvještaj za 2023. bilježi stabilan organski rast od 7,2%

Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „Dosad nezabilježena inflacija, do koje je došlo u posljednje dvije godine,

Read More...
Zahvaljujući donaciji PBZ grupe, Centar za odgoj i obrazovanje Zajezda dobio novo dječje igralište

Zahvaljujući donaciji PBZ grupe, Centar za odgoj i obrazovanje Zajezda dobio novo dječje igralište

Centar za odgoj i obrazovanje Zajezda dobio je donaciju u iznosu od 29.012,50 eura kojom je izgradio i opremio

Read More...
King Harmony

King Harmony osvojio srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda, Ledo nagrađen i za najbolje tehničko rješenje

Na godišnjoj konferenciji Međunarodnog udruženja proizvođača sladoleda, King Harmony osvojio je srebro u kategoriji Najinovativnijeg sladoleda, a Ledo je

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design