Bankovni sustav Republike Hrvatske je stabilan i spreman za predstojeće izazovno razdoblje

In Financije i gospodarstvo
lova

Stopa adekvatnosti ukupnoga kapitala potkraj 2021. dosegnula je 25,6%, što hrvatski bankarski sustav čini jednim od najbolje kapitaliziranih sustava u svijetu te jednim od najrazvijenijih u području jugoistočne Europe, potpuno spremnim za predstojeće izazovno razdoblje.

Banke su u 2021. godini povećale neto dobit tekuće godine za 107,5% (s 2,7 na 5,6 milijardi kuna) u odnosu na 2020. godinu što objašnjavamo jednokratnim učincima gospodarske normalizacije. Naime, povećanje dobiti je generirano rastom prihoda od trgovanja i manjim umanjenjem vrijednosti po financijskoj imovini, što je izravna posljedica neočekivano brzog oporavka od pandemijske recesije u 2020. godini.

Financijska stabilnost jedan je od ključnih preduvjeta održivoga gospodarskog rasta, ali je i izuzetno važna u kriznim situacijama kojima svjedočimo u proteklom razdoblju. Kvalitetne mjere, instrumenti i aktivnosti makrobonitetne politike jačaju otpornost financijskog sustava te smanjuju sistemske rizike, a ta činjenica se ogleda i u izvanrednoj brzini reakcije u postupku sanacije bivše Sberbank d.d.

Također, financijski sustav ove se godine intenzivno priprema za uvođenje eura te je shodno tome izuzetno važno u javnom prostoru koristiti objektivne i točne informacije. U proteklom razdoblju primijetili smo niz lažnih objava i SMS poruka kojima se pokušava diskreditirati stabilnost poslovanja pojedinih banaka.

S obzirom na odlične rezultate poslovanja u protekloj godini i na isto takve pokazatelje stabilnosti poslovanja na razini cijelog bankarskog sustava, možemo reći da je hrvatski bankarski sustav visoko kapitaliziran, likvidan, a dodatno u tome pomaže i pristup u ERMII sustav te proces pristupanja eurozoni.

You may also read!

dm će s više od 74.000 eura podržati 18 ekoloških projekata

dm će s više od 74.000 eura podržati 18 ekoloških projekata

U utorak 22. travnja, na Dan planeta Zemlje, započeo je proces realizacije 18 projekata odabranih u sklopu natječaja {ZAJEDNO}

Read More...
„Jedna manje“ – nastavlja se Konzumova kampanja koja mijenja navike i potiče na odgovornu kupnju

„Jedna manje“ – nastavlja se Konzumova kampanja koja mijenja navike i potiče na odgovornu kupnju

Konzum MultiPlusCard bonusom nagrađuje korištenje višekratnih torbi Priroda me voli Konzum i ove godine provodi kampanju Jedna manje, kojom potiče

Read More...
Dukat predstavlja b.Aktiv LGG Kids, prvi proizvod u liniji stvoren posebno za djecu

Dukat predstavlja b.Aktiv LGG Kids, prvi proizvod u liniji stvoren posebno za djecu

Još 1998. godine Dukat je lansirao prvi funkcionalni proizvod za jačanje imuniteta na domaćem tržištu. Istovremeno s tim Dukat

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design