BAT otpisuje 31,5 mlrd dolara vrijednosti skupine američkih brendova cigareta

In Tvrtke i tržišta
bat

Multinacionalni duhanski div British American Tobacco (BAT) najavio je otpis 25 milijardi funti (31,5 milijardi dolara) vrijednosti skupine američkih brendova cigareta, priznavši u srijedu da njegovo tradicionalno tržište na dulji rok nema budućnost.

BAT-ov potez vremenski se poklopio s uvođenjem sve strožih propisa i s pojačanom svijesti o zdravstvenim rizicima pušenja, što pogađa tradicionalno poslovanje duhanskih kompanija kroz smanjeni obujam prodaje cigareta na nekim tržištima.

Vlasnik Tvornice duhana Rovinj (TDR) također je ukazao na gospodarske izazove u SAD-u, gdje dio potrošača zbog poskupljenja prelazi na jeftinije brendove, ali i na popularnost e-cigareta za jednokratnu upotrebu, inače zabranjenih zakonom, napominju.

Zato je proizvođač cigareta Lucky Strike i Dunhill odlučio prebaciti vrijednost brendova Newport, Camel, Pall Mall i Natural American Spirit, prema navodima glasnogovornika, u bilančnu stavku rezerviranu za proizvode s ograničenim vijekom trajanja, od 30 godina.

To će, kažu, rezultirati troškom otpisa od oko 25 milijardi funti (31,5 milijardi dolara) koji će knjižiti u ovoj godini.

Izvršni direktor Tadeu Marroco opisao je taj potez računovodstvenim hvatanjem koraka s realnošću.

Iako ne vjeruje da će cigarete nestati za 30 godina, naglašava da više nije moguće pravdati vremenski neograničenu bilančnu vrijednost tih marki cigareta od oko 80 milijardi dolara.

Iz BAT-a dodaju i da će iduće godine početi s amortizacijom preostale vrijednosti američkih brendova klasičnih cigareta. To znači da će BAT prvi u redovima velikih proizvođača cigareta priznati da vrijednost njegovih marki duhanskih proizvoda nije ‘vječna’, primjećuje Reuters.

Zacrtali su i novi cilj prema kojem do 2025. planiraju polovinu prihoda generirati od „novih kategorija” proizvoda. Sada očekuju da će u tom dijelu poslovanja bilježiti pozitivnu nulu već u 2023., godinu dana ranije no što su do sada prognozirali.

Napominju da će rast prihoda u ovoj godini vjerojatno biti na donjoj granici projiciranog raspona od tri do pet posto. I u 2024. očekuju rast prihoda i prilagođene dobiti po niskim jednoznamenkastim stopama. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design