Bienenfeld: Zagreb i ove godine očekuje rekordne turističke rezultate

In Novi turistički kapaciteti
bienenfeld

Zagreb bi u u turizmu ove godine, na temelju najava i dosadašnjeg prometa, mogao dosegnuti rekordne rezultate dolazaka i noćenja turista te time dodatno učvrstiti tržišnu poziciju jedne od vodećih cjelogodišnjih turističkih destinacija u regiji, poručuje direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld.

“Sudeći prema dosadašnjim rezultatima, po kojima je Zagreb bio među najposjećenijim odredištima u Hrvatskoj, očekivanja za cijelu turističku 2024. su optimistična, čemu u prilog ide i povećana potražnja turista te bogata ponuda kulturnih i zabavnih sadržaja i stalno poboljšavanje turističke infrastrukture. Naravno, ključni faktor u ostvarivanju očekivanja je stabilna i povoljna globalna situacija”, ističe u razgovoru za Hinu Bienenfeld uoči brojnih ljetnih događanja u Zagrebu koje organizira i podržava TZGZ (Turistička zajednica grada Zagreba).

Po dolascima i noćenjima turista Zagreb je u prvom kvartalu ove godine imao najbolji rezultat među svim destinacijama, za što direktorica TZGZ-a kaže da nije prva takva godina. Od početka 2024. do sredine lipnja posjetilo ga je više od 500 tisuća turista, koji su ostvarili milijun noćenja, što je za 13 i 8 posto više nego u istom razdoblju 2023.

Među strancima najviše turista je bilo iz SAD-a, kao rezultat promotivnih aktivnosti i suradnji s mnogim partnerima s tog tržišta, a osim turista koji su došli na odmor, primjetan je i rast kongresnih turista kao i kongresne ponude i skupova, u čemu je po zadnjim kompletnim podacima međunarodne organizacije International Congress and Convention Association (ICCA) za 2023. Zagreb na svjetskoj ljestvici pozicioniran na 65. mjestu ili za 13 mjesta bolji u odnosu na 2022.

Nastavak rasta kongresnog turizma u Zagrebu s očekuje i u 2024., odnosno premašivanje brojke od više od 820 poslovnih i drugih skupova koje je evidentirala TZGZ, a što je bilo i za 18 posto više nego u 2022.

“S obzirom da ne postoje egzaktni podaci pomoću kojih bi se mogao utvrditi točan udio odmorišnih i poslovnih gostiju, oslanjamo se na informacije iz vodećih zagrebačkih hotela u kojima se udio poslovnih gostiju kreće od 60 do 80 posto, dok u hotelima niže kategorije, privatnom i drugim oblicima smještaja ima više odmorišnih gostiju”, iznosi Bienenfeld.

Pet novih hotela

Na pitanje o smještajnim kapacitetima za turiste u Zagrebu, direktorica TZGZ-a kaže da je broj turističkih kreveta do sada u 2024. blago porastao u odnosu na 2023., za 3 posto, na ukupno nešto malo više od 21,2 tisuće, od čega je u hotelima oko 9.250 kreveta, a u privatnom smještaju oko 9.900.

Ističe da je Zagreb u 2023. i 2024. dobio pet novih i/ili preuređenih kvalitetnih hotela (Grand Zagreb, Met Boutique, art’otel, Zagreb Lenuzzi i Zonar), što svakako obogaćuje ponudu glavnog grada, a sa 39, na 40, narastao je i broj hostela.

O cijenama u Zagrebu Bienenfeld kaže da su zbog inflacije blago povećane, ali i da su i dalje konkurentne u usporedbi s drugim sličnim po veličini europskim metropolama.

“Kvaliteta usluga i ponude je na visokoj razini, što potvrđuju i pozitivne recenzije posjetitelja. Iako se i hotelijeri i ugostitelji u Zagrebu, kao i ostali u gospodarstvu suočavaju s izazovima inflacije i nedostatka radne snage te rastom svih troškova poslovanja, ipak se trude održati raznoliku i kvalitetnu ponudu koja odgovara potrebama i domaćih i stranih turista”, komentira Bienenfeld.

Oko brojnih obnoviteljskih/graditeljskih radova po Zagrebu i kako to doživljavaju turisti, odgovara da ih većina razumije da su radovi nužni za obnovu od potresa, poboljšanje infrastrukture i očuvanje kulturne baštine, a i TZGZ na svojim web stranicama redovno informira o novo obnovljenim ili trenutno zatvorenim kulturnim i ostalim institucijama zanimljivim turistima.

“Prigovora oko toga na našu adresu nema i vjerujem da turisti ni ne primjećuju određene nedostatke koje možda mi koji živimo u Zagrebu vidimo. Naprotiv, oni doživljavaju Zagreb kao mjesto ugodno za život, bogato zelenilom i povezano s prirodom, pa i s mediteranskim duhom prožetim austrougarskom tradicijom, što doprinosi privlačnosti grada i što turisti dosta hvale. Hvale također i kulturnu ponudu i sadržaje, kojih je sve više, a i za ljeto će ih biti dosta za sve uzraste i ukuse”, naglašava.

Privlačnost kulturne ponude i manifestacija

Zagreb kao cjelogodišnja destinacija, dodaje, svakog mjeseca nudi raznovrsna događanja, a s dolaskom toplijih dana, mnoge se manifestacije vraćaju na zagrebačke trgove, ulice i parkove, pa tako i open-air festivala Zagreb Classic s kojim u organizaciji TZGZ-a i partnera i počinje manifestacija Ljeto u Zagrebu.

Tome se pridružuju i već etablirani festivali poput InMusica, ali i višednevna događanja poput Dvorišta (koja ove godine slave deset godina), Ljeta u MSU, Večeri na Griču, Scena Amadeo, Okolo, razni koncerti domaćih i stranih izvođača i drugo.

Oko rada same TZGZ, na čijem je čelu Bienenfeld deset godina, kaže da prema Programu rada za 2024. očekuje oko 5 posto više prihode/rashode nego u 2023., pri čemu ne iznosi konkretne iznose, te da su glavni ciljevi dugoročni održivi rast i razvoj turističkog sektora u Zagrebu, kao i turističkih proizvoda poput ‘city break’, gastronomije, kulture, aktivnog, zdravstvenog i MICE (kongresnog) turizma.

Fokus je i na jačanju marketinške komunikacije, inovativnijeg sadržaja i kampanja, ali i na razvoju Zagreba kao inkluzivne i regenerativne destinacije s uvažavanjem lokalne zajednice.

U deset godina značajne promjene i porasti u zagrebačkom turizmu

“Promocija je naša primarna misija i gotovo cijeli proračun usmjeren je na različite aspekte prezentacije i predstavljanja Zagreba kao atraktivnog turističkog odredišta. U posljednjih deset godina, od 2014. do danas, zagrebački turizam prošao je kroz značajne promjene i razvojne faze. Ono što je možda svima najvidljivije je značajan porast broja turista – sa njih oko 903 tisuće u 2014., na više od 1,3 milijuna u 2023., što je porast od 45 posto”, naglašava direktorica TZGZ-a.

Za još veći postotak u tih deset godina, za 63 posto, u Zagrebu su porasla i noćenja, odnosno sa oko 1,5 milijuna u 2014., na 2,5 milijuna u 2023.

Tome je, smatra, pridonijelo unapređenje ukupne gradske i turističke infrastrukture, pa i otvaranje novih hotela, kojih je sada 30 posto više nego 2014. ili 69, kao i rast privatnog smještaja, sa oko tisuću, na više od četiri tisuće smještajnih jedinica.

Bienenfeld napominje i da TZGZ u svim godinama dosta ulaže i u digitalne platforme i kampanje te unapređenje web stranica, čime se znatno poboljšalo i korisničko iskustvo, a organizira i podržava brojna događanja, festivale i manifestacije koje privlače različite profile turista – od Adventa i Festivala svjetla, koji su već nadaleko poznati i među najboljima u Europi, do Zagreb Classica i drugih kulturnih te velikih sportskih manifestacija.

Kroz njihove brojne međunarodne suradnje i promotivne turističke kampanje Zagreb je stekao i veću prepoznatljivost, a kao jedini hrvatski grad izabran je i za sudjelovanje u misiji EU za 100 klimatski neutralnih i pametnih gradova do 2030. te je, prema istraživanju Europske agencije za okoliš (EEA), zauzeo visoko drugo mjesto po ukupnoj zelenoj infrastrukturi, zelenim urbanim područjima i drveću u konkurenciji 37 glavnih gradova.

“Time TZGZ prati i trendove koje je započela Europska komisija strateškim dokumentom Green Deal, te će kroz kampanje i u budućnosti naglasak biti upravo na zeleno i održivo. Zagreb je sada popularna destinacija među turistima iz cijelog svijeta, a značajan broj priznanja i nagrada svjedoči o njegovom rastućem međunarodnom značaju”, zaključuje Bienenfeld.

Tatjana Miščančuk (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design