Blagi pad europske maloprodaje na mjesečnoj, ali snažan skok na godišnjoj razini

In Vijesti iz svijeta
trgovina

U Hrvatskoj je obujam maloprodaje u travnju blago pao, prateći trend u uniji i eurozoni, dok je na godišnjoj razini zabilježen snažan rast na svim područjima, pokazalo je u petak objavljeno izvješće Eurostata.

Promet u maloprodaji EU-a i eurozone pao je u travnju za 3,1 posto u odnosu na prethodni mjesec kada je prema revidiranim podacima poskočio 3,2 posto u EU te 3,3 posto u eurozoni.

Najviše je na oba područja u travnju porasla prodaja neprehrambenih proizvoda, za 4,7 posto u EU, te za 5,1 posto u eurozoni.

Porasla je i prodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda – za 1,9 posto u EU odnosno za dva posto u eurozoni.

Prodaja goriva je u EU bila stabilna, dok je u eurozoni porasla za malih 0,4 posto.

Slovenija s najvećim padom maloprodaje

Među zemljama EU-a čijim je podacima Eurostat raspolagao, najveći je pad prometa u travnju na mjesečnoj razini imala Slovenija, za 10,4 posto.

Slijede Danska i Francuska s padom prometa za 8,6 odnosno šest posto.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju pao za 0,9 posto u odnosu na ožujak kada je pao za 2,6 posto.

Najveći rast prometa bilježio je Portugal, za 4,3 posto. Slijede Latvija i Litva s rastom od 3,8 odnosno 3,7 posto.

Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku, Italiju i Cipar.

Skok europske maloprodaje na godišnjoj razini

U odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, kada su ograničenja za suzbijanje širenja koronavirusa bila u punom jeku, kalendarski prilagođeni obujam prometa u maloprodaji EU-a poskočio je u ovogodišnjem travnju 22,4 posto, nakon revidiranog rasta od 12,4 posto u ožujku

U eurozoni je porastao za 23,9 posto, nakon revidiranog 13,1-postotnog rasta u ožujku.

Najviše je na oba područja u travnju na godišnjoj razini skočila prodaja goriva. U EU je skočila 54,3 posto a u eurozoni za 65,5 posto.

Slijedi skok prodaje neprehrambenih proizvoda, za 38,6 posto u EU i 42,6 posto u eurozoni. Dok je najslabije na oba područja rasla prodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda, za 3,4 odnosno 3,3 posto.

Sve europske zemlje bilježile rast

Među zemljama čijim je podacima Eurostat raspolagao najveći je rast prometa u maloprodaji u travnju na godišnjoj razini bilježio Luxembourg, za 46,1 posto. Slijede Francuska i Rumunjska s rastom prometa od 42,1 odnosno 41,7 posto.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju porastao 32,9 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, nakon 10,5-postotnog rasta u ožujku.

U nijednoj zemlji bloka obujam maloprodaje nije pao u travnju, no najslabiji rast imala je Njemačka, za 6,6 posto. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design