Digitalizacija donosi rast profita, ali nedostatak „holističkog“ pristupa digitalnoj transformaciji može ugroziti cijeli proces

In Istraživanja
Maria Boldor

Istraživanje pod nazivom “Digitalna vrijednost” koje je provela konzultantska kuća Horváth potvrđuje da nerazumijevanje između značaja digitalizacije za kompaniju i nužnosti cjelovitog pristupa može dovesti u pitanje uspjeh cijelog procesa. Kako bi transformacija bila uspješna nužno je na svim razinama komunicirati njezine prednosti, ulagati u razvoj digitalnih vještina i kontinuirano raditi na unaprjeđenju procesa.

Digitalizacija danas predstavlja ključnu pokretačku snagu kompanija i nerijetko je najveći dio ulaganja predviđen upravo za njezino unaprjeđenje i razvoj kako bi se osigurao stabilan rast i konkurentnost kompanije u promjenjivom poslovnom okruženju. Kompanije sve više ulažu u nove tehnologije i edukaciju zaposlenika, no samo trećina njih odlučuje se za „holistički“ pristup u ovom procesu, te uglavnom mjere uspjeh digitalne transformacije analizirajući pojedinačne procese unutar kompanije.

Istraživanje pod nazivom “Digitalna vrijednost” (Digital Value) koje je provela konzultantska kuća Horváth, a u kojem je sudjelovalo više od 300 menadžera iz 14 različitih industrija potvrđuje da nerazumijevanje između značaja digitalizacije za kompaniju i nužnosti cjelovitog pristupa može dovesti u pitanje uspjeh cijelog procesa. Iako istraživanje potvrđuje da digitalizacija dominira projektnim portfoliom kompanija i visoko je rangirana u razvojnim planovima, gotovo polovica kompanija suočava se s rizikom da će se tijekom procesa zanemariti ciljevi i razlozi zbog kojih je kompanija krenula u digitalnu transformaciju.

„Dio kompanija suočava se sa situacijom da se inicijative vezane za digitalizaciju jednostavno i bez analize “ugase”. Razlozi za to su najčešće nepovezanost između pojedinačnih inicijativa unutar kompanije, kao i nedostatak usklađenosti i cjelovitog upravljanja procesima. Rješenje leži u „holističkom“ pristupu koji osigurava praćenje uvođenja digitalizacije na svim razinama, te predviđanja potencijalnih slabosti kompanije. Kako bi transformacija bila uspješna, nužno je na svim razinama komunicirati njezine prednosti, ulagati u razvoj digitalnih vještina među zaposlenicima, kao i kontinuirano raditi na unaprjeđenju procesa implementacijom odgovarajuće tehnologije“, objasnila je Marija Boldor iz konzultantske kuće Horváth.

Upravljanje digitalizacijom treba biti jasno definirano: ključno je prije uvođenja novih procesa napraviti evaluaciju, evidentirati očekivanja i potrebna ulaganja, te predvidjeti očekivani rast – i u financijskom i u nematerijalnom dijelu, savjetuju u Horváthu. Već desetu godinu zaredom, kvalitetu i stručnost konzultantske kuće Horváth potvrđuje i renomirani poslovni magazin brand eins, koji je Horváth uvrstio na listu najboljih konzultanata u području menadžmenta.

You may also read!

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Mislav Balković izabran za predsjednika HUP-a

Na današnjoj 87. izbornoj sjednici Vijeća članova, za predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) u narednom trogodišnjem mandatu izabran je

Read More...
IKEA Studio za planiranje u Rijeci (1)

U Rijeci otvoren IKEA Studio za planiranje

U Rijeci je, u četvrtak, 2. listopada, u sklopu Galerije Bakar u industrijskoj zoni Kukuljanovo, otvoren novi IKEA Studio

Read More...
CROAGRO 696x392

Sajmovi posvećeni poljoprivredi, hrani i zdravim stilovima života na Zagrebačkom velesajmu od 4. do 7. 12. 2025.

SAJMOVI KOJI POKREĆU SVE ŠTO JE POLJOPRIVREDA SPOJILA Najvažniji događaj u poljoprivredi – CroAGRO, međunarodni sajam poljoprivrede, poljoopreme i mehanizacije,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design