Fina: Rast broja tvrtki, zaposlenih, dobiti u trgovini na malo u pet godina

In Statistika
trgovina

Broj poduzetnika u trgovini na malo u razdoblju od 2015. do 2019. porastao je za 10,7 posto, broj zaposlenih za 13,4 posto, ukupni prihodi za 18,4 posto, a neto dobit za 77,5 posto, pokazala je analiza poslovanja poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo koju je napravila Financijska agencija (Fina).

Podaci pokazuju da se broj poduzetnika relativno povećavao iz godine u godinu (osim 2017. kada je evidentiran jedan poduzetnik manje nego 2016.). Tako je broj poduzetnika u trgovini na malo od 2015. do 2019. povećan za 10,7 posto – sa 8.349 na njih 9.245.

Ukupan broj zaposlenih u promatranom razdoblju porastao je za 12.180 zaposlenih ili za 13,4 posto (sa 91.027 zaposlenih u 2015. na 103.207 zaposlenih u 2019.).

U razdoblju od 2015. do 2019. ukupni prihodi poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo povećani su za 18,4 posto – sa 87,2 milijarde kuna u 2015. na 103,2 milijarde kuna u 2019. godini.

Ukupni su rashodi rasli za 17,2 posto (sa 85,6 milijardi kuna, na 100,4 milijarde kuna), dok je neto dobit povećana za 77,5 posto – sa 1,2 milijarde kuna u 2015. na 2,1 milijardu kuna u 2019. godini.

Najveća dobit razdoblja, kako navode iz Fine, ostvarena je 2019. godine (3,6 milijardi kuna), a gubitak razdoblja bio je najmanji u 2016. godini (981 milijun kuna).

Poduzetnici u trgovini na malo, njih 9.245, u 2019. su zapošljavali 103.207 radnika, što je za 2,6 posto više u odnosu na prethodnu, 2018.godinu.

Prosječna mjesečna neto plaća zaposlenih u djelatnosti trgovine na malo u 2019. je iznosila 5.035 kuna, što je za 17,4 posto više u odnosu na 2015. godinu, ali i za 13,4 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini Hrvatske u 2019. godini (5.815 kuna), pokazala je analiza Fine.

Najveće ukupne prihode u 2019. u djelatnosti trgovine na malo ostvario je Konzum plus, u iznosu od 7,7 milijardi kuna.

Slijedi Lidl Hrvatska s 5,9 milijardi kuna ukupnih prihoda te Crodux derivati dva s 5,7 milijardi kuna. Najveću dobit razdoblja u 2019. godini ostvario je Lidl Hrvatska u iznosu od 345,9 milijuna kuna. (H)

You may also read!

mitreski-kranjcic

Zoran Mitreski novi je predsjednik Udruženja trgovine HGK

Na jučerašnjoj sjednici Udruženja trgovine HGK za novog predsjednika Udruženja izabran je Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma. Na čelu

Read More...
vjetroelektrane

20 godina energije vjetra u Hrvatskoj: Nove investicije na čekanju

Prije dvadeset godina u rad je puštena prva vjetroelektrana u Hrvatskoj, ona tvrtke Adria Wind Power. Bio je to

Read More...
hotel

AC Hotel by Marriott Split najbolji je europski hotel u svojoj kategoriji

AC Hotel by Marriott Split koji je smješten u splitskom Dalmatia Toweru već pola godina u kontinuitetu drži uvjerljivo

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design