Fortenova grupa u dvije godine u gospodarstva Hrvatske i regije investira ukupno 255 milijuna eura

In Tvrtke i tržišta
forte

Fortenova grupa je 7. prosinca 2021. u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj najavila ključne kapitalne investicije Grupe u idućem razdoblju, ukupne vrijednosti 130 milijuna eura te još jednom podsjetila na najvažnije investicije koje je realizirala tijekom 2021., u koje je ukupno uloženo 125 milijuna eura.

Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije naglaske iz poslovanja za devet mjeseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe 54 posto veći nego u istom razdoblju 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidirana EBITDA povećana za 29 posto i iznosila je 1,7 milijardi kuna. Dodatno je narastao i profit pa je u devetomjesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1.855 milijuna kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020. Krajem rujna Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a uslijed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4,2 puta.

Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, tehnološki najsuvremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vrijednu 11,5 milijuna eura, te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 t na dan i novu klaonicu u PIK-u Vrbovec.

Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 milijuna eura i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 milijuna eura. U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tijekom 2021. u Fortenova grupi realizirano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i preuzimanje osječke mljekare i lansiranje nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom „Kravica Kraljica“, dok su u prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Fortenova grupe – Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&GO.

Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realiziran cijeli niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.

„Fortenova grupa u dvije godine u gospodarstva regije ukupno investira više od 255 milijuna eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje je smo odradili unatrag dvije i pol godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate. Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na razinu do 200 milijuna eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, primjerice, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda“ – istakao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

„Naši snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 milijuna eura, usmjereni su na dodatno jačanje liderske pozicije naših brendova te istovremeno proširenje portfelja proizvoda Fortenova grupe kako bismo odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije. Ta ulaganja također na opipljiv način pokazuju novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija“ – izjavio je Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu.

You may also read!

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Hrvatska s Kosovom ostvaruje suficit u trgovinskoj razmjeni, što je rezultat visoke potražnje za hrvatskim proizvodima, posebno u sektorima

Read More...
turizam

Tri Aminess kampa među najboljima u Europi po izboru ADAC-a

Čak tri Aminess kampa ušla su u prestižni ADAC Superplatz 2025., koji njemački autoklub dodjeljuje najboljim europskim kampovima. Ovo

Read More...
Predstavnici Texo Moliora i PBZ tim

Texo Molior novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design