Gotovo dvije trećine Hrvata ljetuje na Jadranu

In Istraživanja
cro

Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta proveo online istraživanje među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj

S preko 1.000 otoka, brojnim plažama, čistim morem te bogatom kulturnom i gastronomskom ponudom, hrvatska obala svakog ljeta privlači stotine tisuća turista iz zemlje i svijeta. Štoviše, riječ je o uvjerljivo najpopularnijem ljetnom odredištu domaćih turista. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, gotovo dvije trećine ispitanika (62%) ljetovanje provodi u Hrvatskoj.

Tijekom boravka na domaćoj obali, 46% ispitanika boravit će u privatnom smještaju, a 41% u svojoj ili obiteljskoj nekretnini. Hotelski smještaj odabrat će 12% Hrvata, a smještaj u kampu samo 6%.
Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kn (84%), ispitanici iz Zagreba i okolice (79%) te sjeverne Hrvatske (71%). Takve planove ima ipak manji broj ispitanika u dobi od 50 do 55 godina (54%), zatim onih iz Istre, Primorja i Gorskog kotara (45%), iz Dalmacije (42%), ali i onih bez primanja (39%). S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira tek 22% ispitanika.

Glavni izvor turističkih informacija je internet
Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 90% ispitanika navodi internet. To se prvenstveno odnosi na domaće online sadržaje te specijalizirane aplikacije i stranice kao što je npr. TripAdvisor.

Drugi izvori informacija su prijatelji i rodbina, koje ističe 41% ispitanika, a nakon njih turističke agencije (12%). Ispitanici u dobnoj skupini od 50 do 55 godina nešto manje koriste internet kao izvor informiranja o putovanju (82%) pa se u nešto većoj mjeri informiraju kod turističkih agencija (16%).

Troškovi glavni faktor pri izboru destinacije
Glavni faktor u odabiru destinacije su troškovi (77%), a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji (51%). Također, važni faktori su udaljenost do destinacije (38%), online recenzije (31%), sigurnost destinacije (26%) te lokalna ponuda (26%).

Kao najvažnije karakteristike destinacije ispitanici ističu troškove smještaja (61%), omjer cijene i kvalitete (59%), klimatske uvjete (39%), troškove prijevoza (39%), dobru prometnu povezanost (37%), raznovrsnu kulturnu i gastronomsku ponudu (36%), ponudu događanja (24%), noćni život (19%) i mogućnosti za shopping (17%).

Rezervacija smještaja je najčešća online
Kada je riječ o rezervaciji smještaja, najuobičajeniji način je online rezervacija preko specijaliziranih stranica za booking ili stranica putničkih agencija (40%), a zatim izravni kontakt putem telefona ili maila (31%). Otprilike četvrtina ispitanika (26%) rezervira smještaj putem stranice pružatelja smještaja, dok 13% ispitanika uopće ne treba rezervaciju. Tek 10% ispitanika rezervira smještaj telefonski ili putem maila kod turističkog agenta, dok samo 8% to čini u uredu turističke agencije. Prema istraživanju, najmanje je onih (4%) koji prvo dolaze na destinaciju, a tek onda traže smještaj.
Online rezervacije češće su među visokoobrazovanima (53%), onima iz Dalmacije (62%), Istre, Primorja i Gorskog kotara (58%) te onima s mjesečnim prihodima iznad 9.000 kn (65%) i 12.000 kn (45%).

Ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora
Čak 60% ispitanika smještaj plaća gotovinom. Smještaj debitnom karticom plaća pak 14% Hrvata, a internetskim bankarstvom 13%. Na plaćanje u ratama se odlučuje manji broj ispitanika.
Osim za plaćanje smještaja, gotovina se najčešće koristi i za plaćanje zabavnih i rekreativnih aktivnosti kao što su sport ili wellness (42%), zatim izleti (58%), usluge u restoranima, kafićima, klubovima (74%), ulaznice za koncerte, muzeje, kazališta i galerije (59%) te kupnja suvenira (75%).

S druge strane, debitne kartice su najčešći način plaćanja u supermarketima (46%), na benzinskim crpkama (39%) te u dućanima odjeće i obuće (35%).

Zanimljive su razlike u odabiru načina plaćanja među različitim skupinama. Oni bez ikakvih primanja koriste gotovinu iznadprosječno (85%), a kartice ispodprosječno (13%). Gotovinu u većoj mjeri koriste i mladi te oni iz Like, Korduna i Banovine. Ispitanici s prihodima iznad 9.000 kn češće koriste kartice – prvenstveno za plaćanje ugostiteljskih usluga (preko 50%), ali i za kupnju svakodnevnih potrepština (više od trećine). Za plaćanje goriva gotovinu iznadprosječno koriste žene, mladi u dobi od 18 do 29 godina te oni bez primanja ili mjesečnim prihodima do 5.500 kn.

U prosjeku, ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora (48%). Tako značajnih 40% ispitanika koristi kartice za nešto manje od 40% troškova odmora, dok preko 60% troškova ljetovanja karticama plaća gotovo trećina (30%) domaćih turista.

„Domaći turisti će u svakom slučaju doprinijeti još boljim rezultatima turističke sezone, a sigurno je da će mnogi od njih, kao vjerni i dugogodišnji posjetitelji poznatih destinacija na Jadranu, tražiti jedinstvena iskustva“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda. „Zato smo turistima u Hrvatskoj u sklopu naše platforme Priceless Croatia odlučili ponuditi originalna iskustva nedostupna drugima.“
Kako doživjeti hrvatsku obalu na drugačiji način

Digitalna platforma Priceless Cities nudi jedinstvena i ekskluzivna iskustva te tako među putnicima diljem svijeta promiče turističku ponudu svjetskih odredišta, uključujući i niz hrvatskih gradova. Nakon registracije na Priceless Croatia (www.priceless.com), korisnici Mastercard® kartica iz cijelog svijeta mogu kao V.I.P. gosti u Pulskoj areni gledati borbe gladijatore te sudjelovati na najpoznatijem domaćem filmskom festivalu, uživati u degustaciji najboljeg ekstra djevičanskog maslinovog vina na imanju nagrađivanih proizvođača ulja u Istri, otkriti čari Dubrovnika tijekom Dubrovačkih ljetnih igara, uživati u ljepotama najsunčanijeg hrvatskog otoka ili Nacionalnog parka Sjeverni Velebit i još mnogo toga.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design