Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta proveo online istraživanje među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj
S preko 1.000 otoka, brojnim plažama, čistim morem te bogatom kulturnom i gastronomskom ponudom, hrvatska obala svakog ljeta privlači stotine tisuća turista iz zemlje i svijeta. Štoviše, riječ je o uvjerljivo najpopularnijem ljetnom odredištu domaćih turista. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, gotovo dvije trećine ispitanika (62%) ljetovanje provodi u Hrvatskoj.
Tijekom boravka na domaćoj obali, 46% ispitanika boravit će u privatnom smještaju, a 41% u svojoj ili obiteljskoj nekretnini. Hotelski smještaj odabrat će 12% Hrvata, a smještaj u kampu samo 6%.
Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kn (84%), ispitanici iz Zagreba i okolice (79%) te sjeverne Hrvatske (71%). Takve planove ima ipak manji broj ispitanika u dobi od 50 do 55 godina (54%), zatim onih iz Istre, Primorja i Gorskog kotara (45%), iz Dalmacije (42%), ali i onih bez primanja (39%). S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira tek 22% ispitanika.
Glavni izvor turističkih informacija je internet
Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 90% ispitanika navodi internet. To se prvenstveno odnosi na domaće online sadržaje te specijalizirane aplikacije i stranice kao što je npr. TripAdvisor.
Drugi izvori informacija su prijatelji i rodbina, koje ističe 41% ispitanika, a nakon njih turističke agencije (12%). Ispitanici u dobnoj skupini od 50 do 55 godina nešto manje koriste internet kao izvor informiranja o putovanju (82%) pa se u nešto većoj mjeri informiraju kod turističkih agencija (16%).
Troškovi glavni faktor pri izboru destinacije
Glavni faktor u odabiru destinacije su troškovi (77%), a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji (51%). Također, važni faktori su udaljenost do destinacije (38%), online recenzije (31%), sigurnost destinacije (26%) te lokalna ponuda (26%).
Kao najvažnije karakteristike destinacije ispitanici ističu troškove smještaja (61%), omjer cijene i kvalitete (59%), klimatske uvjete (39%), troškove prijevoza (39%), dobru prometnu povezanost (37%), raznovrsnu kulturnu i gastronomsku ponudu (36%), ponudu događanja (24%), noćni život (19%) i mogućnosti za shopping (17%).
Rezervacija smještaja je najčešća online
Kada je riječ o rezervaciji smještaja, najuobičajeniji način je online rezervacija preko specijaliziranih stranica za booking ili stranica putničkih agencija (40%), a zatim izravni kontakt putem telefona ili maila (31%). Otprilike četvrtina ispitanika (26%) rezervira smještaj putem stranice pružatelja smještaja, dok 13% ispitanika uopće ne treba rezervaciju. Tek 10% ispitanika rezervira smještaj telefonski ili putem maila kod turističkog agenta, dok samo 8% to čini u uredu turističke agencije. Prema istraživanju, najmanje je onih (4%) koji prvo dolaze na destinaciju, a tek onda traže smještaj.
Online rezervacije češće su među visokoobrazovanima (53%), onima iz Dalmacije (62%), Istre, Primorja i Gorskog kotara (58%) te onima s mjesečnim prihodima iznad 9.000 kn (65%) i 12.000 kn (45%).
Ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora
Čak 60% ispitanika smještaj plaća gotovinom. Smještaj debitnom karticom plaća pak 14% Hrvata, a internetskim bankarstvom 13%. Na plaćanje u ratama se odlučuje manji broj ispitanika.
Osim za plaćanje smještaja, gotovina se najčešće koristi i za plaćanje zabavnih i rekreativnih aktivnosti kao što su sport ili wellness (42%), zatim izleti (58%), usluge u restoranima, kafićima, klubovima (74%), ulaznice za koncerte, muzeje, kazališta i galerije (59%) te kupnja suvenira (75%).
S druge strane, debitne kartice su najčešći način plaćanja u supermarketima (46%), na benzinskim crpkama (39%) te u dućanima odjeće i obuće (35%).
Zanimljive su razlike u odabiru načina plaćanja među različitim skupinama. Oni bez ikakvih primanja koriste gotovinu iznadprosječno (85%), a kartice ispodprosječno (13%). Gotovinu u većoj mjeri koriste i mladi te oni iz Like, Korduna i Banovine. Ispitanici s prihodima iznad 9.000 kn češće koriste kartice – prvenstveno za plaćanje ugostiteljskih usluga (preko 50%), ali i za kupnju svakodnevnih potrepština (više od trećine). Za plaćanje goriva gotovinu iznadprosječno koriste žene, mladi u dobi od 18 do 29 godina te oni bez primanja ili mjesečnim prihodima do 5.500 kn.
U prosjeku, ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora (48%). Tako značajnih 40% ispitanika koristi kartice za nešto manje od 40% troškova odmora, dok preko 60% troškova ljetovanja karticama plaća gotovo trećina (30%) domaćih turista.
„Domaći turisti će u svakom slučaju doprinijeti još boljim rezultatima turističke sezone, a sigurno je da će mnogi od njih, kao vjerni i dugogodišnji posjetitelji poznatih destinacija na Jadranu, tražiti jedinstvena iskustva“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda. „Zato smo turistima u Hrvatskoj u sklopu naše platforme Priceless Croatia odlučili ponuditi originalna iskustva nedostupna drugima.“
Kako doživjeti hrvatsku obalu na drugačiji način
Digitalna platforma Priceless Cities nudi jedinstvena i ekskluzivna iskustva te tako među putnicima diljem svijeta promiče turističku ponudu svjetskih odredišta, uključujući i niz hrvatskih gradova. Nakon registracije na Priceless Croatia (www.priceless.com), korisnici Mastercard® kartica iz cijelog svijeta mogu kao V.I.P. gosti u Pulskoj areni gledati borbe gladijatore te sudjelovati na najpoznatijem domaćem filmskom festivalu, uživati u degustaciji najboljeg ekstra djevičanskog maslinovog vina na imanju nagrađivanih proizvođača ulja u Istri, otkriti čari Dubrovnika tijekom Dubrovačkih ljetnih igara, uživati u ljepotama najsunčanijeg hrvatskog otoka ili Nacionalnog parka Sjeverni Velebit i još mnogo toga.