Proizvođač piva Heineken u ponedjeljak je izvijestio o snažnom rastu prihoda u prvoj polovini godine, ali i 1,4-postotnom padu neto dobiti – na 936 milijuna eura, zbog većih troškovima pakiranja.
U prvih šest ovogodišnjih mjeseci prihodi od prodaje porasli su za 5,9 posto u usporedbi s istim razdobljem lani, na 13,6 milijardi eura, izvijestio je taj drugi najveći proizvođač piva u svijetu. Glavni pokretač 6,9-postotnog rasta obujma prodaje piva brenda Heineken bila je potražnja za bezalkoholnim pivima.
Troškovi sirovina nizozemske kompanije u navedenom su razdoblju porasli za 8,5 posto, uglavnom zbog viših cijena aluminija koji se koristi u izradi ambalaže. Istovremeno, povećani su troškovi poslovanja zbog ulaganja u internetsku trgovinu, IT nadogradnju i sponzorstva.
U prvoj polovini godine prodaja piva porasla je u svim regijama osim u Europi, gdje je bila pogođena lošim vremenskim uvjetima i nepovoljnom usporedbom s prošlogodišnjim rezultatima kada je značajno povećana prodaja zbog svjetskog nogometnog prvenstva.
Operativna dobit porasla je u prvom polugodištu za 0,3 posto, na 1,78 milijardi eura. Heinekenu je pomogla snažna prodaja u Vijetnamu, njegovom drugom najprofitabilnijem tržištu, te u Brazilu.
Također, iz Heinekena su dodali kako je od kraja travnja postalo aktivno partnerstvo s tvrtkom China Resources Beerom, što im sada omogućava pristup brzorastućem tržištu vrhunskog piva u Kini. (H)