Internetska kupovina poduprla promet u maloprodaji EU-a i eurozone u listopadu

In Trgovina na malo
internet

Promet u maloprodaji na razini Europske unije i eurozone u listopadu je blago uvećan u odnosu na mjesec ranije, poduprt oporavkom internetske kupovine, a u Hrvatskoj je ponovno pao, pokazalo je u petak izvješće Eurostata.

Sezonski prilagođen promet u maloprodaji EU-a u listopadu je porastao za 0,3 posto u u odnosu na prethodni mjesec, kada je pao u istom postotku, prema revidiranim podacima europskog statističkog ureda.

U eurozoni je promet porastao za 0,2 posto, nakon pada za revidiranih 0,4 posto u rujnu. Na oba je područja najviše porastao promet na benzinskim postajama, za po 1,3 posto. U rujnu uvećan je jedan posto na oba područja.

Slijedi promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, koji je porastao za 0,6 posto u EU i za 0,4 posto u eurozoni. U maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda promet je na razini EU-a uvećan za 0,2 posto, dok je u eurozoni kliznuo za 0,1 posto.

Najsnažnije je na oba područja porastao promet u internetskoj trgovini, za 2,8 posto u EU i za 3,2 posto u eurozoni. U rujnu bilježio je gotovo isti postotni rast.

Slovenija s najvećim rastom

Među zemljama EU-a čijim je podacima Eurostat raspolagao najveći je rast prometa u maloprodaji u listopadu prema mjesecu ranije zabilježen u Sloveniji, od 13 posto.

U skupini s najvećim rastom prometa još su izdvojeni Portugal i Danska, s rastom od 2,3 i 2,2 posto. U Hrvatskoj je promet od trgovine na malo u listopadu pao za 1,9 posto u odnosu na rujan, kada je bio smanjen za 0,2 posto.

Najveći pad prometa u odnosu na rujan bilježila je Latvija, od 5,4 posto. Slijede Austrija i Estonija, s padom od 2,8 i 2,6 posto. Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku, Italiju i Cipar.

Manje se kupovala hrana

U odnosu na listopad lani, kalendarski prilagođeni obujam prometa u maloprodaji EU-a uvećan je za 2,3 posto, nakon revidiranog 3,4-postotnog rasta u rujnu, pokazuju Eurostatove procjene.

U eurozoni je porastao za 1,4 posto, nakon revidiranog 2,6-postotnog rasta u prethodnom mjesecu. Najviše je u oba područja u listopadu prema istom mjesecu lani povećan promet od trgovine na malo motornim gorivima, za devet posto u Uniji, te za 8,5 posto u eurozoni.

Porastao je i promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, za 3,8 posto u EU i za 2,5 posto u eurozoni. Promet je pao, s druge strane, u maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda, za 0,8 posto u Uniji, te za 1,2 posto u eurozoni.

Trojka s dvoznamenkastim rastom

Među zemljama čijim je podacima Eurostat raspolagao najveći je rast prometa u maloprodaji u listopadu u odnosu na isti mjesec lani imala Slovenija, od 34,3 posto.

Dvoznamenkasti rast prometa bilježile su i Poljska i Estonija, za 12,4 odnosno 11 posto. Blizu je i Hrvatska s rastom prometa od trgovine na malo za 8,7 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. U rujnu je porastao za 14,2 posto, pokazuje izvješće Eurostata.

U skupini su i Litva i Malta s rastom prometa za 8,9 odnosno 9,5 posto. Najveći pad prometa u maloprodaji zabilježen je u Njemačkoj, od 2,8 posto. Blizu su Latvija i Irska, s padom prometa od 2,3 i 1,9 posto, pokazuje Eurostatovo izvješće. (H)

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design