Javna nabava za NATO velika prilika za hrvatske tvrtke

In Izvoz
Javna nabava za NATO velika prilika za hrvatske tvrtke

Predstavljene poslovne mogućnosti suradnje s Agencijom za potporu i nabavu NSPA.

“Ulaskom u NATO 2009. Hrvatska je ostvarila jedan od ključnih strateških vanjskopolitičkih ciljeva, ali time su i hrvatskom gospodarstvu otvorena vrata za poslovanje i tržišno natjecanje s najboljima. Iako se takve prilike nerijetko povezuju s obrambenom industrijom, postoji čitav niz proizvoda i usluga za koje se raspisuju natječaji i gdje naše tvrtke mogu sudjelovati i samostalno i u konzorciju s drugim tvrtkama. Područja su i građevina, prehrana, IT, tekstil, obuća, odjeća, transport i razne uslužne djelatnosti”, rekao je potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš na radionici NATO i gospodarstvo: Dan hrvatske industrije, koja je u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Ministarstva obrane i Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja održana danas u HGK.

Radionica je bila namijenjena tvrtkama koje žele saznati više o poslovnim mogućnostima u okviru postupaka javne nabave jedne od agencija NATO-a, Agencije za potporu i nabavu (NATO Support Agency – NSPA). Nakon radionice održani su jedan na jedan razgovori između zainteresiranih tvrtki i predstavnika NSPA.

Kao jedan od partnera projekta Nato i gospodarstvo, Hrvatska gospodarska komora informira tvrtke o svim poslovnim mogućnostima koje im pruža članstvo, a s tim je ciljem i kreirana web stranica natonatjecaji.hr. Od ulaska Hrvatske u NATO savez objavljeno je preko 650 natječaja, u registru tvrtki je 260 zainteresiranih tvrtki, a do sada je izdano 208 stručnih mišljenja za potrebe prijave na natječaje.

“Podaci za našu agenciju iz veljače 2022. govore da je 96 hrvatskih tvrtki u bazi NSPA, ali potencijal je daleko od ostvarenog. Tu smo jer je i nama važno razumjeti koja su vaša očekivanja. U procesu smo automatizacije i digitalizacije, što uključuje i kategorizaciju roba. U tome nam prijedlozi i iskustva tvrtki mogu biti od velike pomoći”, rekao je Marc Heinemann, zamjenik direktora za nabavu u agenciji NSPA.

Komodor Milan Blažević, savjetnik za projekte opremanja Oružanih snaga RH pri Ministarstvu obrane, istaknuo je da je sigurnosna slika Europe promijenjena, no da u je i u tom novom kontekstu važno raditi na povećanju konkurentnosti i kapaciteta naše obrambene industrije, s novim iskoracima u visokotehnološke proizvode i uključivanje u lance vrijednosti. „Subjekti naše obrambene industrije dokazali su se kao pouzdani dobavljači,“ rekao je Blažević.

“Komunikacija s agencijom je od velike važnosti za što konkretnije i jasnije informacije za tvrtke”, poručio je Robert Blažinović, v. d. ravnatelj Uprave za industriju, poduzetništvo i obrt u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja te se također referirao na jaču integraciju naših tvrtki u lance vrijednosti, posebice u periodu njihova skraćivanja i preslagivanja.

Što znači imati kvalitetan i konkurentan proizvod, pokazale su tvrtke koje su na radionici predstavile svoja iskustvo sudjelovanja na NATO natječajima. Tvrtka Galeb je 2017. surađivala s agencijom NSPA isporukom termoprograma donjeg rublja u vrijednosti od gotovo pet milijuna eura, a informaciju za natječaj dobili su putem HGK.

“Tekstil je branša gdje je velika globalna konkurencija”, rekao je voditelj veleprodaje u Galebu Mate Arbulić te je u tom smislu istaknuo važnost posjedovanja i relevantnih certifikata za kvalitetu.

“Kod nas su prodajni ciklusi vrlo dugi, od tri do pet godina. NSPA nam u javnoj nabavi omogućava puno jednostavnije vođenje cijelog procesa jer je sve na jednom mjestu”, rekao je direktor prodaje i razvoja u Dok-ingu Mislav Manda. Tvrtka je prisutna u više od 40 zemalja svijeta, od toga u devet NATO članica.

HGK je ove godine u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja te Uredom vijeća za nacionalnu sigurnost provela kampanju We are Nato. Cilj je bio promovirati NATO ne samo kao sigurnosnu organizaciju, već i kao političko-vojni savez sa sve većim težištem na civilnoj dimenziji i suradnji s gospodarstvom. U sklopu kampanje organizirani su posjeti učenika i studenata hrvatskim tvrtkama, njih 72 ukupno, a o tome su na radionici govorili studenti sa zagrebačkog FER-a.

Nabava unutar NATO-a je decentralizirana i obavlja se kroz zapovjedništva (NATO Headquarters), strateška zapovjedništva (Strategic Commands) i ostale agencije koje pokrivaju različita područja nabave. Pozive na sudjelovanje u javnom nadmetanju raspisuju sastavnice NATO-a i ne objavljuju se javno. Pristup takvim podacima omogućit će se tvrtkama koje se upišu u Registar gospodarskih subjekata zainteresiranih za sudjelovanje u natječajima. U Registar se upisuju pravne i fizičke osobe koje svojom djelatnošću i poslovnim osobinama ispunjavaju uvjete za primanje i raspolaganje neklasificiranim i klasificiranim podatcima NATO-a.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design