Neujednačen tretman stranih i domaćih vozača dovest će do kraha opskrbe

In Logistika
Kamioni u koloni na granici

„Prema informacijama koje dobivamo s terena, preko 60 posto domaćih vozača je u samoizolaciji ili karantenama što naše tvrtke dovodi do točke pucanja. Ako pukne prijevoz police u trgovinama će ostati prazne, a posljedice će vrlo brzo osjetiti cijelo gospodarstvo“, istaknula je potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj osvrćući se na neizdrživu situaciju u koju se hrvatske prijevoznike dovodi zbog neujednačenog i neracionalnog provođenja mjera zaštite od koronavirusa.

Ističu da vozači prilikom prijevoza te utovara i istovara robe uopće ne dolaze u kontakt s drugim ljudima. Traže omogućavanje samoizolacije doma, uz nadzor epidemiologa, ali do po nalogu poslodavca mogu nastaviti voziti dok god nemaju simptome. Takva je praksa u drugim zemljama, a kod nas ih se trenutno upućuje kućama u samoizolaciju te im se aktivira bolovanje i 14 dana moraju ostati u izolaciji, što dovodi do velikog problema za prijevozničku djelatnost.

Vozačima je druga opcija karantena koja bi trebala biti osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju.

S obzirom na to da organizacija karantene u prostorima tvrtke nije izvediva za većinu prijevoznika, a karantene koje su osigurali županijski stožeri nisu niti približno dovoljno veliki za prihvat svih vozača, prijevoznici i vozači se žale na nehumane i nehigijenske uvjete u karantenama. Primjerice u Primorsko-goranskoj županiji na parkiralištu karantene stoji pet puta više vozača nego li je kapacitet, nemaju sanitarni čvor, nemaju mogućnost samoizolacije među tolikom skupinom ljudi i samo je pitanje dana kada će se uz takve uvjete među njima proširiti bolest.

Hrvatski prijevoznici da bi dobavili robu plaćaju dopremu slovenskim do slovensko-hrvatske granice kako im ono malo vozača koji nisu u samoizolaciji može nastaviti s radom. Da stvar bude gore, naša policija vozače nerijetko i kažnjava zbog toga što krše propise o dnevnom ograničenju vožnje, iako zbog ogromnih gužvi nemaju drugog izbora.

S druge strane, na vozače kamiona u vlasništvu stranih tvrtki koji se nakon istovara vraćaju u svoju zemlju ne primjenjuju se mjere zdravstvenog nadzora.

Stoga Udruženje cestovnog teretnog prometa HGK stoga apelira da se ujednače uvjeti za strane i domaće vozače te da se mjere zaštite od koronavirusa među prijevoznicima provode na jednaki način i uz iste uvjete koje imaju vozači u drugim zemljama EU. U suprotnom će doći do kraha u protoku robe, što će imati nesagledive posljedice na kompletno gospodarstvo. Prijevoznička djelatnost u Hrvatskoj će u tom slučaju teško moći računati na opstanak.

You may also read!

Makhtar Diop

Generalni direktor IFC-a Makhtar Diop u posjetu Hrvatskoj

Makhtar Diop, generalni direktor Međunarodne financijske korporacije (IFC), u posjetu je Hrvatskoj od 19. do 20. studenog 2025. kako

Read More...
Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

Održano Vijeće ministara poljoprivrede i ribarstva u Bruxellesu

U Bruxellesu u ponedjeljak, 17. studenog 2025., održan je sastanak Vijeća ministara poljoprivrede i ribarstva Europske unije, na kojem

Read More...
Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Wolt sklopio partnerstvo zahvaljujući kojem proširuje svoju ponudu za više od nekoliko tisuća proizvoda

Partnerstvo Wolta i SPAR Hrvatska korisnicima omogućuje brzu, jednostavnu i praktičnu kupovinu namirnica i proizvoda za kućanstvo uz dostavu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design