Njemačke tvrtke signaliziraju pojačani interes za ulaganja u Indiji kako bi zaobišle američko-kineske trgovinske napetosti, ali očekuju i žešću indijsku konkurenciju, pokazalo je najnovije istraživanje.
Gotovo 80 posto anketiranih njemačkih tvrtki planira ulagati u Indiji do 2030. godine, u odnosu na ovogodišnjih 53 posto, pokazalo je istraživanje revizorske tvrtke KPMG i Indijsko-njemačke industrijske i trgovinske komore.
Njih 35 posto namjerava uložiti više od pet milijuna eura, utvrdili su KPMG i komora u anketi koja je obuhvatila 97 tvrtki.
Promjena se vremenski poklopila s neriješenim carinskim napetostima između SAD-a i Kine, a najveći je dobitnik u takvoj situaciji, po autorima istraživanja, upravo Indija.
Tako polovica anketiranih tvrtki očekuje da će rivalstvo između SAD-a i Kine pozitivno utjecati na njihovo poslovanje u Indiji, a samo 18 posto očekuje negativne posljedice, poput novih trgovinskih ograničenja.
“Indija nije primarna meta američkih carina i nije pod utjecajem kineskih protucarina”, rekao je Andreas Glunz iz KPMG-a, i bit će u povoljnijem položaju od ostalih azijskih država zbog nižih carina.
Međutim, gotovo polovina anketiranih tvrtki, njih 47 posto, strahuje istodobno da bi se indijske kompanije mogle u idućih pet godina prometnuti u žestoku konkurenciju. Još prošle godine takve je bojazni signalizirala samo četvrtina njih.
Njemačke tvrtke strahuju od reprize iskustva iz Kine i očekuju ozbiljnu novu konkurenciju u srednjoročnoj perspektivi, ne samo u Indiji i Aziji već i na svjetskom tržištu u cjelini, objašnjava Glunz.
Više od polovice ispitanih tvrtki planira koristiti Indiju kao proizvodnu bazu za regionalno tržište do 2030. godine, a gotovo 70 posto njih svrstalo je azijskog diva među pet glavnih tržišta.
(Hina)



































