Otok Pag na popisu skrivenih europskih turističkih dragulja

In Iz zemlje
pag

Hrvati rekorderi po putovanjima u Europi, unutar zemlje putuju više od 10 puta godišnje, a u inozemstvu najčešće biraju Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju, Austriju i Italiju

Mastercard® donosi ljestvicu 44 europske destinacije koje treba posjetiti
Otok Pag našao se na popisu najposebnijih destinacija kreiranoj kako bi se zaljubljenike u putovanja inspiriralo za odabir sljedećeg odredišta. Riječ je o vodiču „Top Hidden Treasures“ koji je predstavio Mastercard, a otok Pag je zauzeo 7. mjesto među 44 destinacije u jednako toliko europskih zemalja.

Ljestvica „Top Hidden Treasures“ kreirana je pomoću podataka kompanije Mastercard te preporuka više od 20 travel blogera i turističkih stručnjaka iz različitih europskih zemalja. Destinacije su rangirane prema ljepoti, „nerazvikanosti“ u europskim razmjerima, aktivnostima koje nude, prilagođenosti različitim dobnim skupinama, trošku boravka te praktičnosti, pod čim se podrazumijevaju jednostavnost komunikacije, lokalne transportne mogućnosti, sigurnost, turistička infrastruktura, kvaliteta usluge i mogućnosti plaćanja.

Uz visoke bodove u svim ovim kategorijama, 7. mjestu Paga, inače 5. po veličini jadranskog otoka, zasigurno su doprinijele posebnosti poput čipke, sira, janjetine, soli i maslinovog ulja, ali i bogat noćni život te razvijena festivalska scena. Otok Pag uključen je i među odredišta programa Priceless Croatia pa korisnici Mastercard kartica imaju priliku uživati u zvukovima elektronske glazbe i VIP iskustvu na trodnevnom festivalu plutajućeg NOA Beach Cluba na festivalu Cirkus Maximus.

Na vrhu liste nalazi se Asturija – pokrajina u sjevernoj Španjolskoj koju krase znamenitosti poput samostana Covadonge. Riječ je o uistinu prelijepom dragulju koji još uvijek nije preplavljen turistima i koji nudi prihvatljive cijene. Na drugom je mjestu srednjovjekovni grad Zebugg na Malti, dok je na trećem mjestu austrijska pokrajina Salzkammergut s jezerom Hallstatt.

„Na temelju podataka kompanije Mastercard o tome gdje ljudi troše sastavljena je jedinstvena lista prijedloga koja omogućava usporedbu različitih destinacija s obzirom na atraktivnost, pogodnosti i troškove“, izjavio je Adam Blake, voditelj Međunarodnog centra za istraživanje turizma na Sveučilištu u Bournemouthu. „Njihovi podaci, zajedno s informacijama iz lokalnih izvora, čine ovaj vodič vrlo informativnim, čak i za iskusne putnike.“

Hrvati putuju najviše, i to najčešće u Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju, Austriju i Italiju
Studija među potrošačima koju je Mastercard proveo 2016. u 13 europskih zemalja otkrila je da Hrvati godišnje radi razonode unutar zemlje putuju čak 10,8 puta. Za usporedbu, Bugari to čine 12,3 puta, a stanovnici svih drugih zemalja manje; primjerice, Britanci 4,5 puta. U Eurozonu ispitanici iz Hrvatske radi razonode putuju rekordnih 2,8 puta godišnje, gdje su izjednačeni sa Šveđanima, te nadmašuju stanovnike svih drugih zemalja. Jednako je i u kategoriji putovanja izvan Eurozone – Hrvati to čine 1,7 puta godišnje, a za petama su im Šveđani s 1,5 putovanja na godinu. U prosjeku, većina Europljana voli putovati na kratkim udaljenostima u vlastitoj ili u susjednim zemljama te radi razonode putuju 1,5 puta godišnje.

Kad je riječ o inozemnim destinacijama koje posjećuju, ispitanici iz Hrvatske najčešće putuju u Bosnu i Hercegovinu (18%), Austriju (16%), Sloveniju (14%), Italiju (13%). Kad je riječ o Hrvatskoj kao odredištu, najčešće je biraju Mađari (8% ispitanika iz Mađarske je zadnji put radi razonode putovalo u Hrvatsku), Poljaci (7% ispitanika) i Talijani (4% ispitanika).

Kartice su suputnici modernih putnika
Europska studija iz 2016. otkrila je i da 55% ispitanika koristi svoju karticu kako bi platili let, smještaj i ostale troškove prije putovanja, dok 45% kartice koristi tijekom putovanja. Tijekom putovanja Europljani najviše troše za hotele, kupnju odjeće te u restoranima, a kartice najčešće koriste u trgovinama namirnica, restoranima, barovima ili za prijevoz. Austrija, Norveška, Švicarska, Island i Estonija su zemlje u kojima posjetitelji najviše plaćaju karticama . Osim toga, rezultati su pokazali da su korisnici kartica u Europi u 2016. povećali svoju potrošnju u inozemstvu za 12% u odnosu na 2015.

Kad je riječ o potrošnji vezanoj uz putovanja, ispitanici iz Hrvatske 36% sredstava za putovanje koriste prije puta, a 64% na putu, dok primjerice Nijemci za troškove putovanja izdvajaju 54% prije nego stignu na odredište, a 46% na odredištu. Kad je riječ o načinu plaćanja, 51% iznosa potrošenog prije puta Hrvati plaćaju karticom, a 26% gotovinom, dok na putovanju 41% iznosa plaćaju karticom, a 47% gotovinom. Na putovanju najviše troše na restorane te noćni život, ali i na cestarine i gorivo.

„Sve veći broj ljudi diljem svijeta prihvaća prednosti putovanja bez gotovine, bilo da je riječ o poslovnom ili turističkom putovanju. U kompaniji Mastercard želimo pomoći svima koji putuju da iskoriste najviše od svojih putovanja – i to prije, tijekom i nakon putovanja. Zato im pružamo pouzdana, inovativna i jednostavna rješenja za plaćanje. Vodič ‘Top Hidden Treasures’ osmišljen je kako bi pomogao putnicima planirati nova, uzbudljiva putovanja do odredišta koja zaista vrijedi posjetiti“, rekao je Javier Perez, predsjednik za Europu u kompaniji Mastercard.

You may also read!

wall

Wall Street prošloga tjedna blago porastao, europske burze pale

Na svjetskim se burzama prošloga tjedna trgovalo oprezno jer se ulagači plaše eskalacije krize na Bliskom istoku, pa su

Read More...
100 vodećih hrvatskih restorana

100 vodećih hrvatskih restorana

29. tiskovno i on-line hrvatsko i englesko izdanje knjige Restaurant Croatica "100 vodećih hrvatskih restorana i njihovi specijaliteti 2024/25",

Read More...
wgc

Poslodavci i obveze zaštite mentalnog zdravlja na radu

Dana 10. listopada 2024. godine obilježit ćemo Svjetski dan mentalnog zdravlja čiji je slogan: „Vrijeme je da mentalno zdravlje

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design