Pad vrijednosti otkupa i prodaje poljoprivrednih proizvoda

In Statistika
poljoprivreda

Vrijednost otkupa i prodaje poljoprivrednih proizvoda u 2023. godini iznosila je 1,45 milijardi eura, što je za 8,4 posto manje u odnosu na 2022. godinu, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Pritom je vrijednost prodaje iz vlastite proizvodnje poslovnih subjekata ostala na istoj razini i iznosi 916,6 milijuna eura, dok je vrijednost otkupa od obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava pala za 19,9 posto, na 534,2 milijuna eura.

“Na pad ukupne vrijednosti otkupa i prodaje na godišnjoj razini utjecao je pad cijena biljnih proizvoda, dok je vrijednost stočnih proizvoda porasla zbog rasta cijena tih proizvoda”, objašnjavaju iz DZS-a.

Među biljnim proizvodima najveći udio u strukturi vrijednosti otkupa i prodaje u 2023. imaju žitarice (39,3 posto), uljarice (18,3 posto), vino (15 posto) i povrće (8,8 posto).

U skupinama žitarica i uljarica vrijednost je pala zbog pada otkupnih i prodajnih cijena, istaknuli su iz DZS-a.

U skupinama vina i povrća, kako navode, vrijednost je porasla zbog povećanih otkupnih i prodajnih cijena.

Po podatcima DZS-a, ukupna vrijednost otkupa i prodaje žitarica u prošloj je godini iznosila 258,3 milijuna eura, a uljanog sjemenja 120,4 milijuna eura.

U strukturi vrijednosti stočarstva najveći udio čini kravlje mlijeko (26,3 posto), svinje (25,9 posto) i goveda (22,9 posto).

Tako je lani vrijednost otkupa i prodaje sirovog kravljeg mlijeka iznosila 208,5 milijuna eura, a svinja 205,1 milijun eura te goveda 181,3 milijuna eura.

“U svim spomenutim skupinama proizvoda ostvaren je porast vrijednosti. Na porast vrijednosti u skupinama kravljeg mlijeka, svinja i goveda utjecale su otkupljene i prodajne cijene”, objašnjavaju statističari.

Podatci DZS-a pokazuju da je prošle godine prosječna proizvođačka cijena merkantilne pšenice iznosila 178,56 eura po toni, merkantilnog kukuruza 161,47 eura po toni, a sirovog kravljeg mlijeka 0,51 euro po litri. (H)

You may also read!

Predstavljena Hrok ESG platforma razvijena u suradnji s bankama

Predstavljena Hrok ESG platforma razvijena u suradnji s bankama

U Zagrebu je danas predstavljena ESG platforma koju je razvio Hrok u suradnji s vodećim bankama u Hrvatskoj. Na

Read More...
Jedna manje

Konzum nastavlja s kampanjom „Jedna manje“ čiji je cilj smanjenje plastičnog otpada

Konzumova kampanja „Jedna manje“, koja za cilj ima promociju korištenja višekratnih ekoloških torbi za kupnju i smanjenja plastičnog otpada

Read More...
šuma hrane komunlac

U Koprivnici posađena najveća šuma hrane u Hrvatskoj

Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF danas je u suradnji s Gradom Koprivnica i njihovim komunalnim poduzećem Komunalac posadila

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design