Porastao broj hrvatskih građana koji koriste umjetnu inteligenciju

In Obrazovna rješenja
Umjetna inteligencija i upravljanje radnicima

Broj hrvatskih građana s visokom pismenosti u području umjetne inteligencije (AI) povećao se za 5 posto u odnosu na prošlu godinu te sada doseže 24 posto, a porasla je i razina korištenja alata umjetne inteligencije pa tako 25 posto povremeno koristi AI alate u odnosu na njih 14 posto u 2023. godini, pokazuje drugo po redu nacionalno istraživanje percepcije AI u Hrvatskoj.

Istraživanje je dio znanstveno-istraživačkog projekta, koji su zajednički proveli Effectus Veleučilište, Hrvatska pošta, Fina i Kufner grupa, a provedeno je na uzorku od 2200 ispitanika korištenjem CAPI i CAWI metodologija, odnosno računalno potpomognutog osobnog anketiranja u kućanstvima te Internet panelom, priopćili su u petak iz Hrvatske pošte.

Prema rezultatima istraživanja koje je u petak na Effectus veleučilištu predstavio Robert Kopal, gotovo polovina ispitanika očekuje da će u idućih 10 godina zbog utjecaja umjetne inteligencije nestati mnogi poslovi u Hrvatskoj.

U skladu s tim, veći postotak ispitanika ima negativan stav prema umjetnoj inteligenciji, odnosno njih 59 posto ima negativne asocijacije na spomen umjetne inteligencije, dok 35 posto ispitanika ne vjeruje AI sustavima.

Usprkos negativnoj percepciji, broj ispitanika koji vjeruju da prilike i prednosti proizvoda i usluga koji koriste umjetnu inteligenciju nadmašuju prijetnje i rizike porastao je za 3 posto. No, polovina ispitanika ne želi plaćati korištenje alata umjetne inteligencije, dok većini smeta korištenje osobnih podataka u sustavima umjetne inteligencije.

Cilj tog istraživanja je definiranje i praćenje ključnih pokazatelja percepcije umjetne inteligencije u Hrvatskoj te definiranje odgovarajućih razlika i korelacija primjenom znanstveno-stručnih metoda, navodi se u priopćenju Hrvatske pošte.

(Hina)

You may also read!

turizam

Turista i noćenja ukupno u ožujku manje nego lani, ali domaćih gostiju više

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine boravilo nešto više od milijun turista koji su ostvarili 2,7

Read More...
Fortenova grupa

Zvijezda ulje i majoneza i Jamnica gazirana voda – tri najjača branda u Hrvatskoj

Među prvih 10 najjačih brandova u Hrvatskoj, dvije kompanije Fortenova grupe imaju pet svojih. Dvije kompanije Fortenova grupe – Zvijezda

Read More...
uvoz izvoz

Vlada hrvatskim izvoznicima obećala podršku uslijed posljedica američkih carina

Vlada će aktivno štititi interese hrvatskog gospodarstva te će se znati postaviti prema svim izazovima, poručeno je u četvrtak

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design