Potrošnja porasla 42. mjesec zaredom, rast usporen

In Statistika
trgovina

U Hrvatskoj je u veljači potrošnja u maloprodaji porasla za 1,2 posto na godišnjoj razini, već 42. mjesec zaredom, ali znatno sporije nego mjesec dana prije.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u petak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u veljači pala za 2,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na veljaču prošle godine porasla za 1,2 posto.

To je znatno sporiji rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja porasla za 6,1 posto na godišnjoj razini, najbrže od kolovoza prošle godine.

Premda usporen, rast u veljači predstavlja nastavak rekordnog pozitivnog trenda, s obzirom da je pad potrošnje na godišnjoj razini posljednji put zabilježen u kolovozu 2014. godine.

Rast potrošnje 42 mjeseca zaredom nije zabilježen od kada DZS vodi te podatke.

U veljači je na godišnjoj razini promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 0,1 posto, dok je maloprodaja neprehrambenim proizvodima ojačala za 3,6 posto.

“Usporavanje godišnje stope rasta u veljači posljedica je blažih stopa rasta u većini maloprodajnih djelatnosti”, navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.

Dodaju i to da je najveći rast prometa od trgovine na malo, promatrajući po trgovačkim strukama, u veljači zabilježen u kategoriji motornih vozila, za 9,8 posto na godišnjoj razini.

“Ovakvo kretanje bilo je očekivano, s obzirom na promjene poreznih propisa, odnosno poreznog rasterećenja, koji su stupili na snagu početkom ove godine. Na navedeno je ukazivao i rast prodaje novih automobila u veljači po dvoznamenkastoj godišnjoj stopi rasta od čak 46,4 posto”, navode analitičari RBA.

Vlada je, naime, u siječnju donijela Uredbu o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Očekuje se nastavak rekordnog niza

Analitičari RBA smatraju da rastući optimizam, pouzdanje i povjerenje potrošača ukazuju na nastavak povoljnih kretanja u maloprodaji.

“Obzirom na očekivani nastavak povoljnih gospodarskih kretanja, podržanih ponajprije osobnom potrošnjom te izvozom roba i usluga, i kretanje u trgovini na malo trebalo bi se nastaviti uz solidne stope rasta”, zaključuju analitičari RBA, koji u cijeloj ovoj godini očekuju rast maloprodaje od oko 3 posto.

U prva dva mjeseca ove godine promet u trgovini na malo porastao je za 3,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Tako je rast potrošnje ušao u petu godinu. U cijeloj prošloj godini promet u maloprodaji porastao je za 4,7 posto, brže u odnosu na prethodnu godinu.

Rast maloprodaje na početku godine ukazuje na nastavak rasta gospodarstva, s obzirom da je osobna potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP). (H)

You may also read!

Otvoren novi METRO veleprodajni centar u Puli

Otvoren novi METRO veleprodajni centar u Puli

Tvrtka METRO Hrvatska svečano je otvorila novi veleprodajni centar u Puli, u Industrijskoj cesti 23. Novi pulski centar nalazi

Read More...
Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

Održan Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom

U petak 6. prosinca 2024. u Hotelu Antunović, održan je Poslovni Forum Nabava&SCM Future, Storytelling sa svrhom u organizaciji

Read More...
stojic

HUP-Udruga poslodavaca graditeljstva: Nepoštena konkurencija je najveći prepreka za razvoj sektora

Domaća građevinska industrija priprema se za veliki investicijski val u cestogradnju i obnovu željezničke infrastrukture koji je kroz najave

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design