Gotovo 2.200 nadzora obavili su od 1. srpnja do 18. kolovoza inspektori 12 inspekcija Državnog inspektorata (DIRH) u sklopu koordiniranog nadzora turističke sezone, pri čemu u 60 posto nadzora nisu utvrdili povrede propisa, dok je u preostalih 40 posto bilo više od tisuću raznih povreda, izvijestili su u četvrtak iz DIRH-a.
Riječ je o nadzorima koje su s ciljem uspješnije realizacije turističke sezone, javnozdravstvenog interesa i zaštite ljudi, prirode i okoliša u svom djelokrugu rada provodili turistički, sanitarni, tržišni, poljoprivredni, građevinski i inspektori rada, vodopravni i inspektori zaštite prirode i zaštite okoliša te rudarska, energetska i inspekcija opreme pod tlakom.
Ukupno je, kako kažu iz DIRH-a, provedeno 2.148 inspekcijskih nadzora, od kojih u 1.280 nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 60 posto nadziranih subjekata poslovalo u skladu s propisima.
U 868 ili 40 posto nadzora utvrđeno je ukupno 1.057 raznih povreda propisa, od čega su za 526 slučaja inspektori primijenili načelo oportuniteta odnosno omogućili ispravak utvrđene nepravilnosti u zadanom roku.
Za preostali dio utvrđenih nepravilnosti inspektori su podnijeli nadležnim sudovima 73 optužna prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka i donijeli 40 prekršajnih naloga, s time da su u 12 slučaja prekršajnim nalogom oduzeli protupravno stečenu imovinsku korist te naplatili 246 kazni na mjestu izvršenja prekršaja. Iz DIRH-a pritom ne navode iznos tih naplaćenih kazni.
Po vrstama inspekcija, ističu pak da su turistički inspektori utvrdili da se nekoliko ugostiteljskih objekata ne pridržava propisanog radnog vremena te da nisu istaknute cijene usluga, dok je sanitarna inspekcija zabilježila nekoliko slučajeva u kojima subjekti u poslovanju s hranom ne provode interne kontrole ispitivanjem mikrobiološke čistoće i uzorkovanje hrane.
Izdvajaju i da je inspekcija rada za nadzor u području radnih odnosa utvrdila nekoliko slučajeva u kojima radnici nisu bili prijavljeni na obvezno mirovinsko osiguranje prije početka rada, s prvim danom početka rada, kao i nekoliko slučajeva nezakonitog rada državljana trećih zemalja (stranaca) te rada maloljetnika, u čemu također ne navode detalje.
S druge strane, ističu da je najviše upravnih mjera koje je donijela inspekcija rada za nadzor u području zaštite na radu bilo privremeno udaljavanje s mjesta rada radnika za kojeg poslodavac nije predočio dokaz o osposobljenosti za rad na siguran način te na zabranu korištenja neispravnih sredstava rada i osobne zaštitne opreme.
Tržišna inspekcija pak nadzorima je utvrdila neisticanje maloprodajne cijene, a poljoprivredna korištenje poljoprivrednog zemljišta u svrhu kampiranja, dok je inspekcija zaštite okoliša utvrdila povrede vođenja propisane dokumentacije o otpadu odnosno očevidnika o nastanku i tijeku otpada.
“Pohvalno je da iz godine u godinu bilježimo pad pojavnosti nekih nepravilnosti, što jasno ukazuje da smo kao društvo odgovorniji, discipliniraniji te u konačnici profesionalniji”, komentirao je te koordinirane nadzore glavni državni inspektor Andrija Mikulić.
Smatra i da samo zajedničkim naporima Hrvatska može ostati najsigurnija destinacija na Mediteranu, čemu dodaje i da je ovo treća turistička sezona u kojoj više inspektora različitih nadležnosti postupa koordinirano.
“To je reformska mjera Vlade RH koju su, što potvrđuju i informacije s terena, pravni subjekti prepoznali kao dobar način rada kojem cilj nije kažnjavati već, gdje je zakonskim propisima omogućeno, ukazati na kršenje istih te naložiti ispravljanje nepravilnosti, a kako bi svi dionici odnosno sve strane, i gost i radnik i poslodavac, bili zadovoljni”, poručuje Mikulić.
Iz DIRH-a zaključno poručuju da se koordinirani inspekcijski nadzori nastavljaju i dalje tijekom kolovoza na cijelom području RH. (H)