Broj registriranih novih automobila u Njemačkoj smanjen je u travnju, pokazali su službeni podaci objavljeni u petak, signalizirajući da taj važni sektor još uvijek nije našao formulu za uspješno prevladavanje teškoća koje mu uzrokuju stroži testovi emisija ispušnih plinova i usporavanje svjetskog gospodarstva.
U prošlom je mjesecu u Njemačkoj registrirano 310.715 novih automobila, što je 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, objavila je Uprava za prijevoz (KBA).
U razdoblju od siječnja do travnja prodaja je stagnirala, uz registriranih blizu 1,2 milijuna vozila.
Proizvođači automobila imaju teškoća s novim europskim testovima emisije štetnih plinova Europske unije koji se provode od rujna prošle godine i nekima su prouzročili uska grla u nabavnim lancima.
Automobilski div Volkswagen (VW) istaknuo je u poslovnom izvješću za prvo tromjesečje da nove norme, poznate kao WLTP, predstavljaju izazov posebno za njegovog proizvođača skupljih vozila Audi, koji je u travnju zabilježio pad prodaje na godišnjoj razini za 12,8 posto. Konkurentni brendovi BMW i Mercedes-Benz prodali su nešto više automobila.
U razdoblju od siječnja do travnja proizvođači u sastavu grupe VW činili su s 221 tisuću prodanih automobila gotovo petinu ukupne prodaje u Njemačkoj, što je ipak manje za 4,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2018.
Prodaja Peugeotovova Opela također je smanjena u tom razdoblju, za tri posto.
BMW, Mercedes i Audi prodali su nešto više automobila dok se prodaja VW-ovog Porschea strmoglavila za 24,9 posto.
Prigušeni apetit za luksuznim automobilima mogao bi biti simptom sumornog raspoloženja među kupcima s najvišim primanjima. Njemačka je vlada u prošlom mjesecu snizila procjenu rasta BDP-a u ovoj godini na samo 0,5 posto, podsjeća AFP.
Njemačka je u prošloj godini za dlaku izbjegla tehničku recesiju, koja se definira kao pad ekonomskih aktivnosti dva tromjesečja zaredom, a istraživanja poslovnog povjerenja očituju teškoće u oživljavanju gospodarskih aktivnosti. (H)