Razvojem kompetencija i znanja do borbe protiv nezaposlenosti

In Edukacija
Održana završna konferencija projekta
  • Presudnu ulogu pri zapošljavanju u prodavaonicama imaju dodatna znanja iz zdravstva, nutricionizma i parfumerije te komunikacijske i prodajne vještine potencijalnog kandidata
  • Predstavljen prvi edukacijski program putem kojeg nezaposlene osobe mogu dobiti znanja i kompetencije za obavljanje poslova u drogerijama, trgovinama zdrave hrane i kozmetike
  • Sredstvima EU fondova do osnaživanja drogerijskog zanimanja i cjeloživotnog obrazovanja u Hrvatskoj 

Završna konferencija projektaZagreb, 21. studenoga 2016. – Prema najnovijim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Hrvatska ima više od 200 tisuća nezaposlenih osoba, a smanjenju ovog poražavajućeg podatka može pomoći, još u Hrvatskoj neiskorišten potencijal cijeloživotnog obrazovanja putem kojeg će radno sposobne osobe steći kompetencije i znanja kako bi bile konkurentne na tržištu rada.

 

Upravo zato Ustanova za obrazovanje odraslih – Callidus sustavno potiče dodatnu edukaciju odraslih u suradnji s brojnim partnerima, a tu se posebno ističe projekt „Osnaživanje kompetencija za zapošljavanje u drogerijama“, prvi ovakav edukacijski program na prostoru cijele Hrvatske, proveden u partnerstvu s jednim od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj – dm drogerie marktom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje (HZZ), a koji je usmjeren na edukaciju za zapošljavanje u drogerijama, trgovinama zdrave hrane i kozmetike. Projekt je 95 posto sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda.

„Svrha ovog projekta je kreirati i ponuditi adekvatan edukacijski program za potencijalne zaposlenike drogerija, prodavaonica zdrave hrane i prirodne kozmetike jer takav na tržištu edukacije u Hrvatskoj još nije postojao. U vremenu brzih promjena trendova u prodaji drogerijskih proizvoda do kojih dolazi zbog povećane svijesti kupaca o zdravom životu, raste obujam i poslovanja i broja zaposlenih u drogerijama i prodavaonicama zdravih proizvoda. U ovom poslu presudnu ulogu imaju neformalno stečena znanja i komunikacijske i prodajne vještine te poznavanje prodajnog asortimana. Bitnu ulogu imaju i osnovna znanja iz nutricionizma, zdravstva i parfumerije. Poslodavci izrazito teško nalaze kandidate s ovim spletom znanja i vještina Realizacijom projekta razvija se novi edukacijski program za koji je utvrđeno da postoji interes, a stečena znanja i vještine polaznika će potaknuti nova zapošljavanja.“ izjavila je Carmen Tariba, ravnateljica Ustanove za obrazovanje odraslih – Callidus.

KonferencijaPutem ovog projekta edukaciju je u prvoj fazi provođenja završilo 50 nezaposlenih osoba od kojih je osam osoba s invaliditetom, a među njima je i 37-godišnja Željka Valentić koja se na edukaciju odlučila nakon višegodišnjeg traženja posla.

Danas prosječni potrošač sve više i više od prodavača traži konkretne savjete vezane uz svoju kupovinu. To se pogotovo može vidjeti upravo u drogerijama i prodavaonicama zdrave hrane i kozmetike u kojima je ključno da prodavač zna savjetovati svog kupca te da zna osnovne sastave, funkcije i benefite određenog proizvoda. Ovom edukacijom dobila sam znanja i vještine koje nisam dobila putem formalnog obrazovanja, a koji će mi svakako dati prednost u budućem zapošljavanju u drogerijama i prodavaonicama zdrave hrane i kozmetike.“, rekla je Željka.

Posebnost ovog projekta leži u činjenici da je proveden prema sistemu dualnog obrazovanja koji se zasniva na kombinaciji teorijske nastave za čiju provedbu su zaduženi nastavnici Callidusa, te praktične nastave uz vođeno mentorstvo od strane educiranih mentora u prodavaonicama dm – drogerie markt-a. dm je angažirao 16 zaposlenika koji su educirani za uloge mentora te su radili s polaznicima tijekom praktičnog dijela edukacijskog programa.

KonferencijaKao lider na tržištu drogerija kontinuirano ulažemo u razvoj vještina i kompetencija te u edukaciju naših djelatnika. Upravo zato smo se rado uključili u ovaj projekt kako bismo doprinijeli postavljanju okvira za razvoj struke ali i omogućili našim djelatnicima dodatnu edukaciju kao i zapošljavanje osoba sa znanjima i vještinama ključnim u današnjoj komunikaciji s kupcima.“, rekla je Ana Fostač-Krilčić, prokuristica, voditeljica Ljudskih resursa i Prodajne regije u dm-u.

Osim što je u prvoj fazi projekta educirano ukupno 50 osoba, čiji je odabir proveo Hrvatski zavod za zapošljavanje, razvijen je i novi standard zanimanja – Drogerist, osoba koja radi na mjestima gdje se prodaje roba iz drogerijskog asortimana – u drogerijama, parfumerijama, trgovinama zdravom hranom te u veleprodaji drogerijskih proizvoda. Drogerist samostalno savjetuje kupce o proizvodima iz drogerijskog asortimana kao što su osobna higijena i njega, parfumerija, asortiman za bebe i djecu, dodaci prehrani, sredstava za čišćenje i održavanje, itd. Samostalno provodi marketinške aktivnosti u prodavaonici te savjetuje i uslužuje svakog kupca na način propisan internim procedurama. Drogerist samostalno planira i ostvaruje poticajne prodajne mjere u prodavaonicama, te u svojem radu komunicira s jedne strane s kupcima, a s druge strane s dobavljačima.

KonferencijaMoje iskustvo s drogerijom se uvijek svodilo na kupovinu onoga što mi je prijeko potrebno, pa bi čak kupovina neki puta završila i neplanski te bi kupila nešto što je na akciji i slično. Sada se moje iskustvo promijenilo. Nakon praktičnog dijela edukacije u dm prodavaonici vidjela sam da nije sve kako sam zamišljala, već je sve organizirano da služi kupcu i da zadovolji njegove potrebe i želje. Zahvaljujući svojoj mentorici naučila sam puno o proizvodima za osobnu higijenu i njegu, dekorativnoj kozmetici, kućanstvu, zdravoj prehrani a osim toga, naučila sam i cjelokupni rad u prodavaonici kao i rad i komunikaciju s kupcima. To je nešto što nikada ne bih imala priliku naučiti prije nego bih počela raditi u prodavaonici.“, za kraj je izjavila Željka, polaznica edukacijskog programa.

 

Kontakt za medije:

Corrina Rus

Britanski trg 5, Zagreb

Pragma komunikacije d.o.o.

T +385 1 4825 670

M +385 91 3772 462

corrina@pragma.hr

You may also read!

WorldBank

Nedostaci u provedbi otežavaju poslovnu klimu u 50 gospodarstava

Prema novom izvješću Grupacije Svjetske banke pod nazivom Business Ready (Spremnost za poslovanje), gospodarstva su uspješnija u provedbi propisa

Read More...
Dalibor Kratohvil

2.392 obrta u djelatnosti ribarstva – unatrag godinu dana stagnacija

Prema podacima Obrtnog registra Ministarstva gospodarstva, u Republici Hrvatskoj u rujnu 2024. godine djelatnošću ribarstva bavilo se 2.392 obrta.

Read More...
U Virovitici otvoren maloprodajni park STOP SHOP

U Virovitici otvoren maloprodajni park STOP SHOP

U Virovitici je svečano otvoren maloprodajni lanac STOP SHOP, prvi takav u Virovitičko-podravskoj županiji, koji kroz svoju raznoliku ponudu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design