Šest desetljeća najpoznatijeg hrvatskog proizvoda kroz dizajn, sliku i riječi

In Brandovi
podravka

Otvorena izložba „Vegeta 60 – Paketić povijesti“ u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Zagrebu

U Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Zagrebu, u četvrtak je svečano otvorena izložba koja prati šest desetljeća vizualne povijesti Vegete, najpoznatijeg hrvatskog izvoznog proizvoda. Nastala u suradnji Podravke, Hrvatskog dizajnerskog društva i Muzeja Grada Koprivnice, ova jedinstvena izložba priča je o Vegeti iz perspektive povijesnog razvoja njezine ambalaže i grafičkog dizajna kojim je uvijek bila korak ispred vremena.

Uz 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina, izložba sadrži i veliku količinu arhivskog materijala, fotografija, starih reklamnih spotova, isječaka iz legendarne emisije „Male tajne velikih majstora kuhinje“ i tekstova koji oživljavaju priču o omiljenom proizvodu brojnih generacija.

Zahvaljujući entuzijazmu autorice izložbe Draženke Jalšić Ernečić, izložba o razvoju ambalaže i dizajnu Vegete, zapravo je priča o prostoru, vremenu i ljudima. Tako otkriva i niz manje poznatih autora dizajna Vegete, među kojima je i nedavno preminuli Dušan Bekar koji potpisuje likovno-grafička rješenja 70-ih godina. Dizajn i ambalaža prve kartonske kutijice Vegete 1959. godine djelo je tada najveće oglašivačke agencije Ozehe i kreativnog direktora Dušana Mrvoša.

„Stavljanje naglaska na industrijski i grafički dizajn najpoznatijeg hrvatskog začina, stručnjake za marketing, ljude iz agencija, kreativce, dizajnere, ilustratore i tipografe, malen je, ali važan prilog istraživanju povijesti dizajna i vizualnih komunikacija na ovim prostorima“, istaknula je autorica izložbe Draženka Jalšić Ernečić.

Svoju emotivnu vezu s Podravkom ispričao je ovom prilikom i naš proslavljeni dizajner Mirko Ilić, koji je samo za ovu prigodu došao iz New Yorka gdje živi i radi. On je autor ilustracija prvog korporativnog kataloga Podravke iz 1985. godine, a sada priprema dizajn posebnog izdanja Vegete u povodu 100 godina rođenja Zlate Bartl, voditeljice tima koji je u Podravkinom istraživačkom laboratoriju krajem 1950-ih godina izumio Vegetu.

„Prvi posao za Podravku radio sam u Zagreb filmu sa samo 17 godina, a od drugog posla 80-ih i novca koji sam zaradio ofarbao sam kuću u Zagrebu. Vegeta se provlači kroz cijeli moj život, ona je začin moje mladosti i kada je stavite u usta imate osjećaj da se sjećate svega što se dogodilo prije pet ili 50 godina. Tu su i brojne anegdote, a često pričam kako je moja majka dolazila u New York i kuhala za mog sina vegetarijanca, uvijek naravno s Vegetom s kojom je, kako kaže, mogla spasiti svako jelo“, ispričao je Mirko Ilić.

Govoreći o Vegeti, emocije nije mogao sakriti ni predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar.
„Možda danas nismo ni svjesni vrijednosti koju imamo i što je kroz Vegetu stvorila, ne samo Podravka, već i Hrvatska. Od proizvoda koji je nastao 1959. do danas planetarno poznatog brenda prisutnog u 60 zemalja svijeta. Uz Vegetu danas kupujemo začin s emocijom, a ova izložba upravo nam nudi mogućnost da vratimo uspomene, prisjetimo se trenutaka s najbližima, našim bakama i majkama koje su kuhale s Vegetom. Vjerujem da će ova retrospektiva Vegetine ambalaže probuditi sjećanja i emocije, prizvati mirise i okuse uz začin čija je ambalaža uvijek bila korak ispred vremena“, istaknuo je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke.

Prepoznatljiva po svojoj plavoj boji i šarmantnom kuharu s omota, Vegeta se tijekom godina prilagođavala svojim potrošačima i kroz brojne inovacije zadržala svoj status nezamjenjivog dodatka jelima. Inovacijama oduvijek prati trendove, kako vezano uz dizajn i ambalažu, tako i one kulinarske vezano uz pripremu i serviranje hrane. Tako su i otvorenje izložbe uz Vegetu začinili Podravkini promotori kulinarstva ukusnim jelima serviranim na posebnoj ediciji tanjura koje su za Vegetin 60. rođendan dizajnirali popularni ELFS-i, Ivan Tandarić i Aleksandar Šekuljica.

Izložba „Vegeta 60 – Paketić povijesti: dizajn i evolucija Vegete od 1959. do 2019.“ u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvorena je za posjetitelje do 18. veljače. Prostorna koncepcija i postav izložbe djelo je zagrebačke agencije Brigada, a vizualni identitet izložbe i dizajn kataloga potpisuju Bruketa&Žinić&Grey.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design