Tržište začina: Hrvatska i dalje više uvozi nego izvozi, ali ne zaostaje u naprednoj ponudi

In Promocije / novi proizvodi
Svjetska karta zacina

Što se tržišta začina tiče, i dalje je loša vijest da Hrvatska nastavlja više uvoziti nego izvoziti. No, dobra vijest je da ne zaostaje u naprednoj ponudi, a koju lokalna zajednica itekako objeručke prihvaća. No, krenimo redom.

Začinsko bilje i plodovi od pamtivijeka igraju veliku ulogu u životima ljudi. Prve primjene bilježe se u liječenju, no tek su kasnije – s kolonizacijom – začini prihvaćeni kao dodatak inače ne tako ukusnoj prehrani Starog kontinenta. Posjedovanje zemljišta u kolonijama diktiralo je prevlast među kolonijalnim silama, oko začina su se vodili ratovi, ali istovremeno su se razvijali prometni pravci, jačala je trgovinska povezanost između zemalja i kontinenata te, u konačnici, zatirao put prema globalizaciji.

Danas je bez njih život nezamisliv – i dalje imaju svoju ulogu u farmaceutskoj industriji te, naravno, gastronomiji. Stoga ne čudi podatak da se veličina globalnog tržišta začina i začinskog bilja u 2022. godini kretala na 34.79 milijardi eura te je procijenjeno da će do 2030. dodatno rasti ukupnom godišnjom stopom od 5,6%.

Život u globalnom selu i dostupnost gotovo svakog proizvoda, čak iz najudaljenijeg kutka planeta, neminovno mijenjaju i obogaćuju ljudske običaje i navike, a upravo to čine i začini. Tako se ni lokalna gastro scena u Hrvatskoj ne boji eksperimentiranja s novim okusima.

„Hrvati cijene svoju gastronomsku tradiciju jer nam je lokalna kuhinja poznata po bogatim, izdašnim okusima u kojima dominiraju začini poput crvene paprike, lovorovog lista, mažurana, origana, crnog papra, muškatnog oraščića i, naravno, češnjaka. No to ne znači da ne vole eksperimentirati, kako s internacionalnom kuhinjom tako i s novim začinima u vlastitim jelima. Štoviše, sve veći broj Europljana prati taj trend“, potvrđuju iz tvrtke Kotányi koja se proizvodnjom i prodajom finog začinskog bilja i začina bavi još od 1881. godine.

Poput drugih uzgajanih sirovina, na proizvodnju začina i začinskog bilja te opskrbu svjetskog tržišta snažno utječu čimbenici poput vremenskih prilika, suše ili pak preobilnih kiša, kao i društveno-politička zbivanja u zemljama proizvođačima začina. Snažan utjecaj na opskrbu tržišta imala je i nedavna pandemija – od ograničenja, izazova u transportu, manjka radne snage, do infrastrukturnih prekida i kašnjenja uvoza. Hrvatsko tržište nije osjetilo te probleme u opskrbnom lancu, tvrde iz kompanije Kotányi, već su kreirani novi napredni proizvodi koji odgovaraju promijenjenim potrebama potrošača.

„Potražnja i potrošnja tijekom pandemije su rasle i bez problema smo zadovoljavali taj porast. Ključ je u tome da su ljudi jednostavno bili prisiljeni više vremena provoditi u zatvorenom te su stoga i više kuhali i kupovali. Upravo takvi novi obrasci u ponašanju i navikama naveli su nas da odgovorimo proizvodom – mješavinom začina Quick&Easy – a isticanjem benefita artikla gastro entuzijastima ponudimo više izbora. Čak osam različitih začinskih mješavina nove recepture – za grill, ćevapčiće, krumpir, variva, povrće, kotlete, svinjetinu i piletinu – u ekonomičnim pakiranjima koja su dostatna za čak dva kilograma ili litre jela, omogućuju pripremu obroka za samo pola sata. Kako rijetko tko danas ima puno vremena za kuhanje, kao i u skladu sa sve većom potražnjom za zdravijim varijantama, ove začinske mješavine sadrže morsku sol, ali ne i umjetne pojačivače okusa. Kao praktična pakiranja savršena su i za ponijeti na godišnji odmor“, objašnjavaju nam iz tvrtke Kotányi.

Više informacija i besplatne recepte potražite na poveznici: https://www.kotanyi.com/hr/quick-easy/

QuickEasy

You may also read!

wall

Wall Street prošloga tjedna pao, europske burze porasle

Na Wall Streetu su cijene dionica prošloga tjedna pale jer se očekuje usporavanje rasta američkog gospodarstva, dok su europski

Read More...
Valamar

Poduzetnici u turizmu upozoravaju na otežano zapošljavanje stranaca

Turistički poduzetnici upozoravaju ovih dana na poteškoće u zapošljavanju stranih radnika zbog nove regulative, žaleći se da će to

Read More...
Podravka Agri

Podravka Agri dogovorila povećanje plaća i ostalih materijalnih prava za svoje radnike u poljoprivrednim kompanijama

Pregovarački timovi Belja, PIK-a Vinkovci i Vupika, a pod okriljem Podravke Agri, te reprezentativnih sindikata – Sindikata PPDIV, HUS

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design