Turistička i IT industrija u Hrvatskoj trebaju više surađivati

In Konferencije / savjetovanja
3t

Turizam i IT kao dva rastuća i najuspješnija sektora u Hrvatskoj bi trebali više surađivati, nadopunjavati se i koristiti inovativna rješenja i proizvode startupova, što će u budućnosti biti i važnije zbog trendova korištenja tehnologije pri putovanjima i odmoru, poručio je u utorak s konferencije 3T njezin direktor Oleg Maštruko.

Konferencija 3T – Tourism, Travel & Tech drugu godinu za redom održana je u organizaciji IT magazina Bug i Mreža, okupivši više od 200 domaćih i stranih sudionika iz turizma i IT-a odnosno informatičko-tehnološkog sektora.

“Konferencijom nastojimo jače spojiti dva najuspješnija sektora u Hrvatskoj, turizam koji čini 20 posto BDP-a, i IT koji je također rastući i sve više pridonosi gospodarskom rastu, pogotovo izvozu. Tehnologija je ključ optimizacije i uspjeha i u turističkom poslovanju, a 3T konferencija pruža odgovore kako najbolje iskoristiti suvremenu tehnologiju te poslovanje u turizmu učiniti efikasnijim i boljim”, kazao je Maštruko.

Jedno od polazišta ovogodišnje konferencije 3T je i objava u Financial Timesu da je Hrvatska na sedmom mjestu u svijetu za investicije u turizmu, što Maštruko drži dobrom vijesti, ali i poticajem za jaču suradnju IT-a i turizma, jer se nijedna investicija u turizmu ne može dogoditi bez ulaganja u IT i komunikacijske platforme.

O raznim načinima poslovanja i mogućnostima koje tehnologija nudi turizmu, ali i što turizam očekuje od tehnologije, na konferenciji je govorio stručnjak i poduzetnik iz Muenchena Martin Reents.

On je istaknuo da je u moderno doba tehnologija sve više pokretač turizma, pogotovo što su ljudi u svijetu i suvremeni turisti sve mobilniji u komunikaciji i na putovanjima, pri čemu koriste brojne aplikacije za lakše snalaženje u odredištima, pronalaženje sadržaja koji ih zanima, rezerviranje smještaja i prijevoza, kupnju ulaznica i drugog.

“U svijetu danas imamo više od dvije tisuće aplikacija samo za hotelsku odnosno smještajnu industriju, koja na to nije imuna nego itekako ulaže i koristi IT rješenja za poslovanje”, istaknuo je Reets.

Dodao je i da hoteli i drugi segmenti u turizmu koji ulažu u tehnologiju mogu ostvariti i veće cijene i prihode nego oni koji to nemaju, kao i da danas gotovo i nema hotelskih operacija u kojima se ne koriste neke od brojnih aplikacija za poboljšanje performansi svakog pojedinog odjela, što pridonosi i konkurentnosti.

“U turizmu, pa i hotelijerstvu, kao i u brojnim drugim sektorima, sve više za poslovanje i ostvarivanje što boljih rezultata u marketingu, promociji, prodaji, rezervacijskim sustavima, cijenama, prihodima i drugom koriste tehnologije poput big dana analitike, umjetne inteligencije, uvećane i virtualne stvarnosti, strojnog učenja ili ‘machine learninga’, prepoznavanja glasa i očnih rožnica, roboti, digitalni ključevi i drugo”, kazao je.

Na upit vidi li u budućnosti u turizmu trend poput ‘without internet’ ili bez interneta, Reets odgovara kako je teško to masovnije očekivati, ali je moguće da će odredišta ili objekti u nekom trenutku ponuditi i to, ali više kao odmak od svakodnevnice i za kratki odmor, a ne kao nešto što će ‘zavladati’.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić podsjetila je da su izmjene Zakona o pružanju usluga u turizmu, koje su u primjeni od početka ove godine, donijele novosti poput primjerice uvođenja pojma zdravstvenog turizma.

“Turizam se stalno mijenja i trebalo je i zakonski neke novosti regulirati, poput primjerice zdravstvenog, kongresnog i nautičkog turizma te načine pružanja tih usluga. Novosti ima i za online turističke agencije, čije je poslovanje olakšano izmjenama zakona pa tako vlasnik te agencije više ne mora imati prebivalište u mjestu sjedištu agencije, a nije ni uvjet da ima zaposlene”, kazala je.

Na konferenciji 3T se razgovaralo i o problemu sezonalnosti u turizmu, uz naglasak da tehnologija i tu može pomoći pogotovo u privlačenju turista izvan ljetne sezone putem društvenih mreža i raznih online marketinških alata, a predstavljena je i prva ekspedicija električnim automobilom preko pustinje koju su početkom ove godine ‘odradili’ hrvatski putopisci i poduzetnici Oleg Maštruko i Saša Cvetojević. (H)

You may also read!

HUP_Dualno obrazovanje

Obrazovanje za budućnost: Dualni model i mikrokvalifikacije kao prilagodba brzim promjenama tržišta rada

HUP - Udruga poslodavaca u obrazovanju i Veleučilište PAR organizirali su konferenciju o perspektivama dualnog visokog obrazovanja u Hrvatskoj. U

Read More...
erste

Fitch potvrdio kreditni rejting Erste banke

Međunarodna bonitetna agencija Fitch Ratings još jednom je potvrdila postojeći IDR (Issuer Default Rating) kreditni rejting Erste banke „A-“,

Read More...
Web Summit 2024

Visa prepoznaje kreatore sadržaja kao male poduzetnike

Na Web Summitu Visa je službeno priznala kreatore sadržaja kao male poduzetnike i najavila širenje suradnje s Pharrellom Williamsom. Na

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design