Online prodaja rasla više od devet posto u odnosu na prošlu godinu.
„U svibnju 2020. godine realan je promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 7,8 posto manji u odnosu na svibanj 2019. godine. Radi se o znatno sporijoj dinamici pada u odnosu na travanj 2020. kada je promet na godišnjoj razini pao za čak 25,5 posto“, rekla je direktorica Sektora za trgovinu Tomislava Ravlić.
Objasnila je kako je tim podacima pridonijelo popuštanje mjera u borbi protiv koronavirusa, koje je započelo 27. travnja (prva faza), a završilo 11. svibnja. S primarnim zadatkom očuvanja zdravlja ljudi mjere su ograničavale maloprodajni promet s obzirom na to da je većina trgovina usred ograničenja bila fizički zatvorena, a od 11. svibnja otvoreni su svi tipovi prodavaonica uključujući trgovačke centre, čime je poslovanje normalizirano.
„Tako je u svibnju promet u trgovini na malo u odnosu na travanj 2020. porastao za 21,4 posto, a posebno je zanimljivo da se trend povećanja online prodaje nastavlja, pa je tako u svibnju ove godine u odnosu na isti mjesec prošle godine ostvaren rast od 9,2 posto“, kaže Ravlić.
Na kumulativnoj je razini, odnosno u prvih pet mjeseci 2020. godine, realan promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 6,7% manji u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Što se tiče ukupnog pada nominalnog prometa u svibnju na godišnjoj razini, najveći je doprinos padu zabilježen u trgovačkim strukama: motorna goriva i maziva (-29%) i tekstil, odjevni predmeti, obuća i kožni proizvodi (- 26,7%).
Zaključno, Ravlić ističe kako je pred gospodarstvom RH puno izazova i nepoznanica zbog koronavirusa, pa treba biti oprezan pri procjeni budućih kretanja, ali nužno je i da budemo odgovorni s obzirom na to da je potrošnja, uz izvoz, ključni element u pokretanju gospodarskog ciklusa.