U tri mjeseca koronakrize, prodaja vozila pala za 74 posto

In Trgovina na malo
Auto

Hrvatsko tržište automobila proteklih se godina blago oporavljalo, većinom na krilima flotne prodaje, ali sad je taj sramežljivi oporavak u potpunosti dotukla koronakriza. To jasno pokazuju i brojke za ožujak, travanj i svibanj kada je prodano ukupno 5.981 vozilo, što je pad od 74 posto u odnosu na isti period lani kada je prodano 22.823 vozila.

Najgori rezultat bio je u travnju kad je prodano samo 1084 vozila, odnosno čak 88 posto manje nego u četvrtom mjesecu 2019. (8.633 vozila). Nešto bolja situacija je u svibnju kad je svoj put do kupaca pronašlo 2173 automobila ili 77 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 9.149.

„Domaće tržište je u proteklih nekoliko godina raslo većinom na krilima flotne prodaje, no i te su brojke bile daleko od rekordnih razina iz 2008. godine, a sada je zbog korone uslijedila potpuna paraliza. Dobro je poznato da su automobili jedna od prvih potrošačkih stavki kojih se građani odriču u krizi, a i ono malo potencijalnih kupaca koji su bili zainteresirani su imali vrlo sužen izbor zbog narušenih lanaca opskrbe.

Najveći pad je zabilježen zbog rent-a-car kuća koje su za pripremu sezone u prosjeku kupovale preko 20.000 vozila, ali ove godine su te narudžbe izostale jer se ne očekuje veći dolazak avio-gostiju, glavnih korisnika rent-a-cara tijekom sezone“, pojasnio je pomoćnik direktorice Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver.

Što se kompanija tiče, prva tri mjesta po prodaji tijekom koronakrize (ožujak, travanj i svibanj) zauzimaju Volkswagen (968 prodanih), Škoda (838 prodanih) i Renault (444 prodanih), a najprodavaniji modeli su Škoda Octavia (335 prodanih), Volkswagen Golf (179 prodanih), Volkswagen T-Cross (174).

Sveukupno je u prvih pet mjeseci 2020. godine prodano ukupno 13.286 vozila, što je ukupni pad od 55,5 posto u usporedbi s istim razdobljem u 2019. (prodano 29.921). Za usporedbu, prošle je godine registrirano 62.938 vozila, a rekordne 2008. godine čak 88.265.

You may also read!

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Prvi gospodarski forum s Kosovom u RH: Hrvatski proizvodi dobro kotiraju na kosovskom tržištu

Hrvatska s Kosovom ostvaruje suficit u trgovinskoj razmjeni, što je rezultat visoke potražnje za hrvatskim proizvodima, posebno u sektorima

Read More...
turizam

Tri Aminess kampa među najboljima u Europi po izboru ADAC-a

Čak tri Aminess kampa ušla su u prestižni ADAC Superplatz 2025., koji njemački autoklub dodjeljuje najboljim europskim kampovima. Ovo

Read More...
Predstavnici Texo Moliora i PBZ tim

Texo Molior novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design