Uprava Panamskog kanala računa na ukapljeni naftni plin

In Vijesti iz svijeta
Nafta

Uprava Panamskog kanala očekuje više brodova s ukapljenim naftnim plinom (LNP) i poljoprivrednim proizvodima koji bi trebali kompenzirati smanjenu aktivnost u svjetskoj trgovini u 2026. godini, rekao je direktor Ricaurte Vasquez.

“LNP je proizvod koji će biti još vrijedniji u idućih 20 do 25 godina”, rekao je Vasquez na Međunarodnoj pomorskoj konferenciji u Houstonu.

Američke carine i promjene u trgovinskoj politici potaknuli su tranzit u Panamskom kanalu, posebno u trećem tromjesečju budući da mnogi špediteri otpremaju robu znatno prije božićne sezone kako bi izbjegli još oštrija trgovinska ograničenja.

Udio američkog LNP-a u tranzitu prema Aziji ponovo je premašio 95 posto, rekao je Vasquez. Još u 2023/2024. godini bio se spustio na samo 80 posto budući da je tranzit ograničen zbog teške suše.

Uprava sada traži tvrtku koja bi u zoni kanala izgradila cjevovod za ukapljeni naftni plin kapaciteta dva milijuna barela dnevno, s planiranim rokom otvaranja u 2030. godini kako bi proširila poslovanje na to tržište, a Vasquez napominje da su interes pokazale brojne američke tvrtke.

Kanalu bi na ruku išla i promjena u tranzitu pojedinih žitarica, uključujući i kinesku kupnju soje, dodao je.

Prihod drugog najprometnijeg međuoceanskog plovnog puta u svijetu uvećan je u fiskalnoj godini koja je završila u rujnu za 14 posto, na 5,8 milijardi dolara, signalizirajući oporavak nakon stagnacije u 2023/2024. U 12 mjeseci do kraja rujna kanalom su prošla 13.404 broda, za 19,3 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini.

Rezultati su kanalu osigurali snažnu financijsku poziciju uoči planiranih ulaganja u proširenje kapaciteta i očuvanje konkurentnosti koja bi trebala krenuti u 2026. godini, istaknula je uprava početkom listopada.

Uprava sada računa na veći obujam ukapljenog naftnog plina i poljoprivrednih proizvoda u tranzitu koji bi po njihovim računicama trebali nadoknaditi očekivani smanjeni prihod zbog slabije svjetske trgovine.

Obujam robe u tranzitu trebao bi se do početka listopada 2026. smanjiti za 8,4 posto, na 449 milijuna tona, izračunali su, jer će neke kategorije plovila, uključujući i brodove za ukapljeni prirodni plin, manje koristiti kanal.

(Hina)

You may also read!

wall

Svjetske burze pale zbog pritiska na tehnološki sektor

Na svjetskim su burzama cijene dionica prošloga tjedna znatno pale, a pod najvećim je pritiskom bio tehnološki sektor jer

Read More...
izvoz-kontejner-tanker-luka

Njemački izvoz u SAD polako se prilagođava Trumpovim carinama

Njemački izvoz u SAD, prema službenim podacima, u rujnu je porastao prvi put u posljednjih šest mjeseci, što pokazuje

Read More...
poljoprivreda

Proizvođačke cijene poljoprivrednih proizvoda porasle za 6,1 posto

Prosječne proizvođačke cijene poljoprivrednih proizvoda u drugom tromjesečju ove godine porasle su za 6,1 posto u odnosu na isto

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design