Veliko IKEA istraživanje ‘Život kod kuće’

In Istraživanja
ikea

86 % građana u Hrvatskoj smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, a za više od 2/3 građana važna je i za osobni razvoj.

Ovogodišnje, i ujedno najnovije IKEA istraživanje Život kod kuće, u cijelosti je posvećeno privatnosti te kako ju ostvarujemo u svom domu. Naime, pokazalo se kako je upravo privatnost jedna od pet najvažnijih emocionalnih potreba koje naši domovi trebaju zadovoljiti – uz osjećaje pripadnosti, vlasništva, sigurnosti i udobnosti – zbog čega je IKEA odlučila dublje istražiti njenu važnost u ostvarivanju boljeg svakodnevnog života kod kuće. Ovogodišnje istraživanje provedeno je u 35 država, među kojima i u Hrvatskoj, u kojoj je u drugoj polovici srpnja provedeno kvantitativno online istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1000 stanovnika.

„IKEA svake godine provodi istraživanja diljem svijeta kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje otkrilo kako čak 86 % građana u Hrvatskoj smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, a najveća barijera tomu je briga o drugima. To je osobito izraženo kod roditelja male djece – čak 39 % njih istaknulo je ‘brigu o drugima’ kao najveću prepreku u ostvarivanju privatnosti. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati razvijati rješenja koja će većini ljudi pomoći u ostvarivanju privatnosti“, istaknula je Marija Zornić, menadžerica za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA SEE (Jugoistočna Europa).

Privatnost manje ovisi o veličini doma, a više o kontekstu u kojem živimo
Istraživanje je pokazalo kako je privatnost svima izuzetno važna, a hoćemo li ju ostvariti ili ne, ponajviše ovisi o kontekstu – gdje živimo, s kime živimo, i koje su naše uloge kod kuće. Tako 78 % građana u Hrvatskoj smatra da veličina doma nije presudna za ostvarivanje privatnosti, već na to puno više utječu odnosi s ukućanima. Na ovo pitanje identičan odgovor u globalnom istraživanju dalo je nešto manje ljudi – u prosjeku, njih 69 %.

Nadalje, samo 7 % građana u Hrvatskoj smatra da nema pravo tražiti privatnost u domu, a njih 11 % se boji da će ljudi u njihovom okruženju shvatiti osobno ako zatraže svoju privatnost, što je gotovo dvostruko manje od globalnog prosjeka (20 %). Pritom je Hrvatska, uz Srbiju i Austriju, u redu zemalja gdje ljudi puno lakše izravno zatraže privatnost – sasvim suprotno negoli u Egiptu, Japanu ili Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tako će više od polovice građana u Hrvatskoj izravno pitati za privatnost, dok će oko jedne trećine njih otići u neku drugu prostoriju u domu.

ikea

Važnost privatnosti za našu dobrobit
No, skoro bez iznimke, privatnost nije shvaćena kao pravo da ‘ne radimo ništa’, već je njezina prava vrijednost u tome što nam omogućava dobrobit i osobni razvoj.

Tako više od 2/3 građana u Hrvatskoj smatra da aktivnosti koje obavljamo u privatnosti doprinose našem razvoju. S druge strane, 63 % njih osjeća se frustrirano kada ne traže privatnost (56 % muškaraca, 69 % žena), a četvrtina građana u Hrvatskoj osjeća tjeskobu kada ne ostvare privatnost.

Drugačije shvaćanje privatnosti
Istraživanje je razotkrilo i kako je potrebno drugačije shvaćati privatnost: to nije samo stanje u kojem smo sami, već ju možemo ostvariti i sa svojim voljenima kada se osjećamo zaštićenima u domu od vanjskih utjecaja ili, pak, među gomilom stranaca, kada na uši stavimo slušalice i ‘isključimo se’. Tako skoro polovica građana u Hrvatskoj uživa u trenucima privatnosti gdjegod i kada god to mogu.

Privatnost nije samo fizički prostor, možemo ju ostvariti i drugdje pa je tako uz dom, za 14 % građana u Hrvatskoj odlazak u prirodu jedan od načina da je ostvare. Konačno, privatnost nije stanje kada ne radimo ništa, upravo nam privatnost omogućava druge pozitivne osjećaje pa je tako za gotovo 2/3 građana u Hrvatskoj privatnost važna kako bi se mogli bolje fokusirati i završiti svoje zadatke, a više od polovice njih kaže kako im vrijeme koje provode sami pomaže u osnaživanju njihovih odnosa s drugim ljudima.

You may also read!

Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...
Predstavnici MMM

MMM Agramservis novi je izdavatelj mini obveznica

Privredna banka Zagreb (PBZ), dio Sektora inozemnih banaka (IBD) Intesa Sanpaolo Grupe, djelovala je kao jedini agent izdanja i

Read More...
Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Zaštita na radu investicija, a ne trošak

Pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora - Odbora za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design