Jedna četvrtina (24%) Europljana želi koristiti mogućnost beskontaktnog „prisloni i plati“ plaćanja pametnim satom, narukvicom, privjeskom ili drugim nosivim uređajem, pokazali su najnoviji podaci koje je objavio Mastercard. U Hrvatskoj se udio građana koji žele plaćati na ovaj način penje na 32%.
Beskontaktna potrošnja Mastercard® i Maestro® karticama je u prošloj godini rasla za 145%, a velik uspjeh ovog načina plaćanja potaknuo je Europljane da razmišljaju o još novijim metodama plaćanja. Uz ovaj rat popularnosti, nestaju i prepreke za beskontaktno plaćanje. Brige oko prevara se smanjuju (-24%), u čemu predvode Nizozemska (-41%), Španjolska (-33%) i Ujedinjeno Kraljevstvo (-31%).
Banke diljem Europe rade s kompanijom Mastercard na uvođenju novih načina beskontaktnog plaćanja. ABN AMRO je jedna od prvih banaka koja je povezala račun korisnika s nosivim uređajem te omogućila plaćanje diljem svijeta, u okviru pilot-projekta s 500 potrošača različitih dobnih skupina koji će iskusiti kako je plaćati prstenom, satom, narukvicom ili privjeskom.
„Europa je predvodnik u beskontaktnom plaćanju, a taj je nevjerojatan uspjeh stvorio potražnju za još većom praktičnošću“, rekao je Paolo Battiston, izvršni potpredsjednik, Digital Payments & Labs Europe, Mastercard. „Povjerenje kupaca u beskontaktnu tehnologiju je veće nego ikad, zbog čega su spremni isprobati beskontaktno plaćanje i na povezanim uređajima. Pilot-projekti poput ovog u Nizozemskoj će osnažiti potrošače u digitalnoj ekonomiji.“
Mastercard nastavlja raditi s trgovcima kako bi pomogao u ispunjenju očekivanja potrošača vezanih uz plaćanje nosivim uređajima, uz rast od 42% broja prodajnih mjesta koje prihvaćaju beskontaktne transakcije u cijeloj Europi od 2016. do 2017. što je rezultiralo s ukupno 38% beskontaktnih transakcija u trgovinama. Nizozemska je idealno mjesto za pokusne projekte u segmentu plaćanja nosivim uređajima jer 80% terminala u zemlji već prihvaća beskontaktna plaćanja. Prema banci ABN AMRO, više od 50% plaćanja u Nizozemskoj je beskontaktno.
„Uz jasna očekivanja potrošača i tehnologiju dostupnu već danas, vrijeme je da napustimo komplicirane metode plaćanja i prihvatimo bolje korisničko iskustvo koje donose plaćanja nosivim uređajima“, rekla je Yvonne Duits, Product Owner Payments, ABN AMRO. „Želimo potrošačima omogućiti veću praktičnost i ponuditi im metodu plaćanja koja odgovara njihovim željama, a pilot-projekt pruža upravo to.“
Paolo Battiston, Mastercard, i Yvonne Duits, ABN AMRO, sudjelovat će na sajmu Mobile World Congress koji će se održati u Barceloni od 26. veljače do 1. ožujka na štandu kompanije Mastercardu (5D61) u dvorani 5.
Inače, Mastercard je nedavno najavio inicijativu za stvaranjem veće dosljednosti u plaćanju tako što će beskontaktna plaćanja učiniti globalnim standardom u narednih pet godina.
Bilješke za urednice i urednike
Podaci se temelje na transakcijama Mastercard i Maestro karticama, i istraživanju koje je GCT Research, Inc proveo na 50.747 ispitanika unutar sljedećih zemalja: Velika Britanija, Francuska, Rusija, Španjolska, Italija, Njemačka, Nizozemska, Poljska i Švedska. GTC Europe je objavio podatke o preferencijama potrošača kad je riječ o digitalnom plaćanju za dodatne države, uključujući i Hrvatsku.
Trenutni broj stanovnika Europe je 742.440.228 (u ponedjeljak, 19. veljače 2018.), na temelju najnovijih procjena Ujedinjenih naroda.