Britansko-nizozemski proizvođač robe široke potrošnje Unilever odbio je u petak neočekivanu, 143 milijarde dolara vrijednu ponudu za preuzimanje, koju mu je uputila američka prehrambena kompanija Kraft Heinz.
Kraft Heinz im je ponudio 50 dolara po dionici a iz britansko-nizozemskog diva odgovorili su da ne vide razloga za razmatranje ponude koja im ne donosi nikakvu financijsku ni stratešku vrijednost.
Navode također da Kraftova ponuda predstavlja dodatak od 18 posto na cijenu njihovih dionica u vrijeme zatvaranja tržišta u četvrtak.
Povezivanje dvije multinacionalne kompanije bilo bi treće u povijesti po vrijednosti transakcije a najveće u povijesti akvizicija kompanija sa sjedištem u Velikoj Britaniji, pokazuju podaci Thomson Reutersa.
Kraft Heinz peti je po veličini proizvođač hrane i napitaka u svijetu i treći u Sjevernoj Americi. Sredinom tjedna izvijestili su da su u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem prosinca ostvarili neto prihode od 26,49 milijardi dolara. Tržišna im je vrijednost u četvrtak iznosila 106 milijardi dolara.
Iako su manji od Unilevera, u natpolovičnom u vlasništvu investicijskog fonda Berkshire Hathawaya čiji je vlasnik milijarder Warren Buffet, i investicijske tvrtke 3G Capital, vlasnika kontrolnog paketa u pivaru Anheuser-Busch InBevu.
“Kraft Heinz pokušava jako ubrzati stvari… jer bi kupovina putem jednokratnih akvizicija ogromnog broja brendova koje danas zastupa Unilever mogla potrajati desetljećima“, tumači Steve Clayton, menadžer fonda HL Select UK Shares.
U vlasništvu je Unilevera više od 400 brendova, uključujući Lipton, Knorr, Dove i Omo. Grupa je prisutnija na tržištima u nastajanju od ostalih kompanija slične veličine a svojedobno su upravo te zemlje bile veliki pokretač rasta u industriji robe široke potrošnje. Taj je trend proteklih godina usporio a u Unileveru osjećaju i posljedice britanske odluke o izlasku iz Europske unije.
Prošle su godine zabilježili jedan posto niže prihode, od 52,7 milijardi eura. (H)