Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 2,5 milijardi kuna, što u odnosu na isti period prethodne godine predstavlja rast od 4,1 posto ukoliko isključimo utjecaj prodane uslužne proizvodnje sportske prehrane uslijed prodaje proizvodnih pogona belgijskom Aminolabsu.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 296,4 milijuna kuna i veća je za 5,3 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 8,8 posto na 167,6 milijuna kuna. Dobri rezultati ostvareni su na krilima rasta distribucijskog poslovanja i vlastitih robnih marki.
Polugodište u znaku nagodbe, prodaje Neve i novih principala
„Iza nas je balansirano polugodište u kojem bilježimo rast na svim značajnim tržištima i većini poslovnih područja. Rast prihoda i dalje prati rast profitabilnosti, a nastavljamo i s daljnjim smanjenjem zaduženosti.“ kazao je Zoran Stanković, potpredsjednik Atlantic Grupe za financije.
Od događaja koji su obilježili polugodište izdvaja se uspješno okončanje procesa izglasavanja nagodbe vjerovnika Agrokor grupe. Prema nagodbi, ukoliko Konzum ostvari četverogodišnji planirani EBITDA koji je uključen u projekcije menadžmenta Agrokora i savjetnika, kao podloge za postizanje nagodbe, Atlantic Grupa će naplatiti sva preostala potraživanja od članica Agrokor Grupe iz razdoblja prije pokretanja postupka izvanredne uprave, a koja iznose oko 60 milijuna kuna.
Polugodište će obilježiti i nedavno potpisani ugovor o kupoprodaji društva Neva kojim taj najveći proizvođač kozmetike u Hrvatskoj prelazi u vlasništvo tvrtke Magdis, poznate po renomiranoj robnoj marki Biobaza te ljekarničkih i medicinskih sirovina. Atlantic je ovime nastavio provoditi svoj strateški program dezinvestiranja „non-core“ malih poslovnih operacija, započet lani prodajom proizvodnih pogona sportske i aktivne prehrane belgijskom Aminolabsu. Polugodište je obilježila i konsolidacija distribucijskog poslovanja.
Ugovorene su suradnje s novim principalima – Red Bullom u Srbiji i Mars grupom u Hrvatskoj, što je omogućilo stabilan rast distribucije na tim tržištima. Osim toga, u internoj organizaciji cjelokupno distribucijsko poslovanje reorganizirano je u jedinstveno područje. Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana doprinosom se ističu rezultati nove proizvodnje Argete u SAD-u, dvoznamenkasti rast instant turske kave Black’n’Easy te redizajnirane Cockta s izvrsnim rezultatima u HoReCa kanalu.
Najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište
Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,5 posto, Pića s rastom od 9,6 posto i Kava s rastom od 6,8 posto. Kava je ujedno i najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima s 21,3 posto udjela i 531,4 milijuna kuna prihoda od prodaje. Od pojedinačnih tržišta je najviši rast ostvaren u Hrvatskoj – 8,3 posto, a slijedi Bosna i Hercegovina s 6,9 posto i Srbija koja je rasla stopom od 6,1 posto. Značajan rast bilježi se i na ostalim tržištima regije – Makedoniji, Crnoj Gori i Kosovu – koja su rasla 9,8 posto.