Više od 180 izlagača iz 20-ak zemalja predstavlja se na 6. međunarodnom sajmu Place2Go, kojega je u petak u zagrebačkoj Areni otvorio ministar turizma Gari Cappelli.
Sajam, na nojem se predstavlja najviše dalekih destinacija, uključujući i Indoneziju kao zemlju-partnera, traje do nedjelje, 19. ožujka, a organizatori očekuju više od 15 tisuća posjetitelja.
Brojem izlagača i zemalja odakle dolaze te partnera i očekivanim brojem posjetitelja, kao i temama pratećih skupova te nagradnih igara i drugih atraktivnih sadržaja za publiku, Place2Go nametnuo se kao jedan vodećih sajmova turizma u Hrvatskoj, a pokrenula ju je privatna inicijativa Damjane Domanovac, direktorice sajma i zagrebačke tvrtke Place2Go.
Ministar Cappelli istaknuo je da sajam dokazuje da Zagreb postaje centar turizma te se ističe i turističkim projektima zagrebačke turističke zajednice.
“Ovo je dokaz da se i u Zagrebu može organizirati lijep sajam turizma, jer se i inače trebamo preusmjeriti na povećanje domaćih putnika u turizmu, čemu bi mogla pridonijeti i CRO kartica od iduće godine, a koju pripremamo”, rekao je.
Najavio je i kako se u 2016. godini od turizam očekuje 9,5 milijardi eura ukupnog prihoda, za što će se točniji podatci znati krajem mjeseca, a očekuje da će prihodima u idućim godinama pridonijeti razvoj kontinentalnog i pogotovo zdravstvenog turizma.
“Raduje me da je prošle godine broj domaćih turista u Hrvatskoj porastao za 10 posto, a kada uvedemo CRO karticu povećanje domaćih putovanja moglo bi biti i 30 posto. Drago mi je i da na ovom sajmu domaći ljudi mogu vidjeti puno izlagača iz svijeta te na taj način mogu odabrati svoje putovanje izvan Hrvatske”, rekao je Cappelli, koji je obišao i većinu izlagača na sajmu.
Uoči otvorenja, direktorica sajma Domanovac je naglasila kako je nakon prvih pet godina došlo vrijeme za novi i veći prostor, kojeg su našli u Areni, jer je i broj izlagača te popratnih događanja na sajmu svake godine sve veći, kao i broj posjetitelja koji dođu vidjeti ponudu destinacija i putovanja po Hrvatskoj i svijetu.
Zadovoljna je i što je sajam, uz dobar tim i potporu partnera, većinom iz privatnog sektora, pronašao mjesto na tržištu, a izdvojila je suradnju s kompanijom Turkish Airlines te Gradom Zagrebom i Turističkom zajednicom grada Zagreba (TZGZ).
Naglašavajući važnost takvog sajma za turizam Zagreba, direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld je naglasila kako je na sajmu više izlagača i očekuje se više posjetitelja, ali i radionice za umrežavanje poslovnih partnera iz Zagreba i drugih dijelova Hrvatske s onima iz svijeta.
Među zemljama koje se ove godine na sajmu predstavljaju prvi put su Makedonija, Rusija i Italija, uz već one od prije poput Indonezije, Tajlanda, Kanade, Turske, Indije, Austrije, Njemačke, Velike Britanije, Belgije, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Mađarske, na sajam se vraćaju i Tunis i Malezija, a tu si i brojni hrvatski izlagači, hotelijeri, turističke agencije, regije i drugi.
Sajam će ove godine studijski posjetiti brojni novinari iz nekoliko zemalja, primjerice Tajvana, Malezije, Japana, Koreje i Turske, a prvi dana sajma, petak, posvećen je B2B kontaktima odnosno poslovnim susretima partnera, dok su ostali dani otvoreni za široku publiku. (H)