Domaće tvrtke u organizaciji HGK predstavile proizvode na sajmu u Parizu

In Sajmovi i izložbe
Domaće tvrtke u organizaciji HGK predstavile proizvode na sajmu u Parizu

Tvrtke hrvatske obrambene industrije poznate su kao provjereni i pouzdani partneri s kvalitetnim proizvodima. Redovito su dobavljači naoružanja i vojne opreme i za potrebe Hrvatske vojske, pri čemu je posljednji sklopljeni ugovor za ovu godinu bio s 34 domaća proizvođača u vrijednosti od 314 milijuna kuna. Ministarstvo unutarnjih poslova u siječnju je ove godine s hrvatskim gospodarstvenicima potpisalo 22 ugovora za opremanje policije, nadzor brzine i razminiranje u ukupnoj vrijednosti višoj od 135 milijuna kuna.

No, iza njih stoje i respektabilne inozemne reference, poput NATO-a i američke savezne agencije FBI. Okupljeni su u Zajednicu proizvođača sredstava za posebne namjene HGK, koja ima 43 člana. Trenutno na 21. Međunarodnom sajmu domovinske sigurnosti, vojno policijske opreme i naoružanja Milipol Pariz, koji se održava od 19. do 22. studenoga, u organizaciji HGK izlažu Agencija Alan, HS Produkt, Kap-ko i Šešir, Galeb, Odjeća, Šestan Busch i Pozamanterija.

Na sajmu je tako nastupila tvrtka Šestan-Busch koja je prisutna u više od 70 zemalja. Svoju multifunkcionalnu zaštitnu kacigu razvili su uz sredstva EU, a dnevno proizvedu oko tisuću komada zaštitnih kaciga. U Pariz dolaze s vrhunskom preporukom, novodogovorenim poslom u SAD-u. „Njemačka tvrtka Busch prije nekoliko mjeseci otvorila je tvrtku s američkim partnerom u Kaliforniji. Naime, ako netko želi postati dobavljač tamošnjoj vojsci i policiji, mora imati registriranu tvrtku u SAD-u. Taj iskorak u SAD omogućio nam je da postanemo dobavljač FBI-u. Već je nekoliko tisuća kaciga isporučeno američkoj saveznoj agenciji“, rekao je direktor tvrtke Šestan-Busch Alojzije Šestan.

Inače, suradnju s agencijom FBI ostvarila je i tvrtka HS Produkt. U sklopu proizvoda hrvatske obrambene industrije značajnu ulogu igra i hrvatska tekstilna industrija koja u posljednje vrijeme bilježi oporavak. Naime, tehnički tekstil predstavlja ključno nišno tržište za EU, koje je od 2009. u konstantnom porastu. „Usmjeravanje prema ‘pametnoj odjeći’ glavni je pokretač tekstilne industrije Europske unije, i u skladu je sa smjernicama krovne organizacije tekstilne i odjevne Europske unije Euratexa“, rekao je Stjepan Pezo iz Galeba.

Galebov asortiman, među ostalim, uključuje proizvode od funkcionalnih pletiva koje sami razvijaju, donje rublje u kojem nositelj tijekom znojenja uslijed raznih fizičkih aktivnosti ne osjeća nelagodu jer se vlaga brzo odvodi od tijela te program negorivoga donjeg rublja. Proizvedu oko dva milijuna komada odjeće godišnje. „Posao odrađen za NATO najbolja nam je referenca za potencijalne nove partnere kod nastupa na sajmovima“, rekao je Pezo o poslu u sklopu kojega su proizveli 200 000 kompleta dugačkoga donjeg rublja za NATO.

I tvrtka Odjeća posluje već više od 70 godina, a od 1963. godine proizvodi isključivo službenu i zaštitnu odjeću poput visokokvalitetnih vojnih i policijskih uniformi te radne i zaštitne odjeće za vatrogasce. „Trenutno izvozimo deset posto ukupnog prometa u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu. Kao industrija cijenom rada ne možemo konkurirati Dalekom Istoku, ali možemo kvalitetom. Stoga je naš daljnji poslovni plan nastaviti raditi na specifičnim, visokokvalitetnim manjim serijama proizvoda te povećati izvoz“, rekla je direktorica Odjeće Jasminka Korotaj.

Ivana Kovač iz tvrtki Kap-ko i Šešir naglasila je da svoj službeni, svečani i radni asortiman rade prema tehničkim specifikacijama i željama kupaca te da već rade s policijskim snagama diljem Europe. „Cilj nastupa na sajmovima nije samo stvaranje novih kontakata, već i održavanje postojećih poslovnih odnosa. Sama činjenica da vas partneri vide tamo, da ste prisutni, potvrda je stabilnosti u poslovanju i ozbiljnosti u pristupu razvoja tog poslovanja“, rekla je Kovač, naglasivši da najčešće nastupaju kao podizvođač na tenderima gdje se kreira cijela odora, kako je slučaj s tenderima za belgijsku i nizozemsku policiju koji su sada u tijeku.

Na temelju financijskih pokazatelja, tvrtke hrvatske obrambene industrije u 2018. su godini u prometu robom vojne namjene i nevojnim ubojnim sredstvima ostvarile suficit u iznosu nešto manjem od 900 milijuna kuna. Izvezena je roba u najvećem dijelu hrvatske proizvodnje.

Sajam je organiziran pod pokroviteljstvom francuskog Ministarstva unutarnjih poslova, a provodi se u partnerstvu s francuskom nacionalnom policijom i žandarmerijom, službom civilne zaštite, francuskom carinom, gradskom policijom, Interpolom itd. Obuhvaća i druge srodne sektore: IT u kontekstu zaštite podataka i cyber-kriminala, forenzičke službe, specijalne antiterorističke snage, borba protiv organiziranoga kriminala itd. Nastupa više od tisuću izlagača iz 53 zemalja, a sajam će posjetiti i 161 službena delegacija iz 77 zemalja.

You may also read!

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

Restoran Zora Bila prvi dobitnik nagrade Dobar Tech

U sklopu Dana hrvatskog turizma, održanih u Opatiji, dodijeljena je nagrada Dobar Tech - METRO nagrada za najbolji digitalni

Read More...
dan-poduzetnika

HUP: Uz uklanjanje prepreka gospodarski rast mogao bi biti i brži

Hrvatsko gospodarstvo raste po najvišim stopama u EU, ali rast bi mogao biti još brži, a Hrvatska bi mogla

Read More...
Giving Friday 2024

Giving Friday: dm će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u petak 29. studenog

U petak 29. studenog dm će obilježiti Giving Friday, potpuno drugačiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design