Google je pokrenuo platformu “Travel Insights with Google” za pomoć u oporavku turističkog sektora u Hrvatskoj i njegovom razumijevanju te prilagodbi trenutnim trendovima oko pretraživanja i uvjeta putovanja, izvijestili su u utorak iz ureda Google za regiju Adriatics.
Ta platforma uključuje niz alata, a Google ju je predstavio u sklopu programa sa Svjetskom turističkom organizacijom-UNWTO (tzv. UNWTO&Google Acceleration Programme), koji je, uz Hrvatsku, posvećen još i Grčkoj te Portugalu i Italiji.
Iz Googlea u priopćenju podsjećaju da je sektor turizma jedan od najvećih u globalnoj ekonomiji, čini 10 posto globalnog BDP-a i, po podacima iz predpandemijske 2019. godine, osigurava jedno od deset radnih mjesta u svijetu.
“Iako se turistička industrija od početka pandemije nalazi pred velikim izazovima, naziru se znakovi oporavka te se cijepljenjem sve većeg broja ljudi mnoge države počinju otvarati međunarodnom turizmu, za čiji će oporavak i rast ključna biti tehnologija. Već se pokazalo da digitalni alati predstavljaju neku ‘sigurnosnu mrežu’ za male i srednje turističke tvrtke u Europi, što im omogućava i preusmjeravanje resursa, mijenjanje poslovnih planova i kontinuirani razvoj i u pandemiji”, ističu iz Google Adriatica.
Tome dodaju i podatak da je 86 posto tvrtki iz turističkog sektora u Europi povećalo upotrebu digitalnih alata, shvativši da trebaju nove načine za pronalaženje kupaca i pripremu za nove turističke interese.
Direktor Googlea za regiju Adriatics Joško Mrndže poručio je i da platforma “Travel Insights with Google” ima lokalizirane alate ‘Destination Insights’ i ‘Hotel Insights’ te je time Google još jednom dokazao predanost oporavku i razvoju turističkog sektora u Hrvatskoj.
Konkurentske zemlje nakon travnja prestigle Hrvatsku u turističkom oporavku
Podaci Google otkrivaju da su nakon travnja 2021. procjepljivanje europskog stanovništva, popuštanje mjera i opći optimizam pomogli ubrzanje oporavka pa se i turistička potražnja za Hrvatskom u svibnju povećala za 40 posto.
Najbrži oporavak potražnje vidljiv je na tradicionalno najjačim tržištima – Njemačkoj, Austriji i Poljskoj, a uz Veliku Britaniju, ta tržišta čine i 78 posto ukupne potražnje za Hrvatskom od početka ove godine, iznose iz Googlea.
S obzirom na konkurenciju, podaci Googlea pokazuju da je Hrvatska u prvom tromjesečju ove godine bila najjača po turističkom oporavku, no nakon travnja većina konkurentskih zemalja ju je prestigla, pri čemu su najsnažniji konkurenti Španjolska i Italija, koje su i prvi izbor za većinu hrvatskih emitivnih tržišta (Španjolska za Njemačku, Italija za Veliku Britaniju, Italija za Austriju, Švicarsku i Sloveniju).
Grčka i Turska su trenutno manje popularne.
Kao ključni dodatni faktori za privlačenje turista najbitnijima su se pokazali – povrat novca (umjesto davanja vaučera), ukidanje naknada za otkazivanje te posebni paketi i popusti, dok su među vrstama smještaja privatne kuće i vile i dalje najpopularnije, no “u igru se vraćaju” i hoteli, neki su trendovi iz Google pretraga. (H)