Hrvatska gospodarska komora (HGK) ove je godine nacionalnu akciju “Kupujmo hrvatsko” započela u petak u Splitu, na Rivi gdje oko 120 izlagača iz cijele Hrvatske predstavlja i prodaje kvalitetne domaće proizvode po promotivnim cijenama.
Predsjednik HGK Luka Burilović podsjetio je da ta akcija ove godine slavi 20 godina, a u tom je razdoblju napravljen veliki iskorak u osvještavanju važnosti kupovanja domaćih proizvoda te važnosti promocije kvalitetnih hrvatskih proizvoda čime se štite i domaća proizvodnja i radna mjesta.
Posljednje istraživanje pokazalo je da 78 posto građana vodi računa o kupnji hrvatskih proizvoda pri odlasku u kupnju te je 86 posto njih spremno izdvojiti više kuna za kvalitetan domaći proizvod, istaknuo je Burilović.
Na otvorenju akcije u Splitu bio je i ministar turizma Gari Cappelli koji je poručio da se radi o sjajnoj akciji, sa konkurentnim i kvalitetnim proizvodima.
Podsjetio je da je na sličnoj akciji (“Hrvatska tržnica”), održanoj ovaj tjedan na jednoj od najljepših europskih tržnica u Budimpešti, Hrvatska izložila svoje proizvode i gdje se vidjelo da smo konkurentni i kvalitetni.
“Mađari sada, osim što znaju da imamo prekrasno more i predivnu obalu, znaju što mogu očekivati na gastronomskom planu i što sve možemo prikazati, pokazati, ali i probati okuse i mirise Hrvatske na jedan drugi pristup. Danas je prilika da to i domaći gosti i turisti vide u Splitu, koji zaslužuje da i hotelijeri i svi malo jače krenu u kupovanje domaćih proizvoda”, kazao je Cappelli.
Dodaje i kako već sada ima puno hotela koji čak 90 posto proizvoda koriste od domaće proizvodnje i obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava (OPG). To je pravi smjer jer gosti to očekuju, poručio je ministar turizma.
Komentirajući rezultate hrvatskog turizma, rekao je da do danas bilježimo 14 posto više gostiju, a sama Dalmacija povećanje za više od 30 posto. To su sjajni rezultati s obzirom da prava sezona nije još krenula i da se ide prema cjelogodišnjem turizmu, dodao je.
Na novinarske upite o sigurnosnim aspektima i problemu gužvi na graničnim prijelazima, ministar je rekao kako su Vlada i premijer Andrej Plenković to s Europskom komisijom riješili ciljanim pregledima. “Spremni smo za sve druge sigurnosne situacije, no mislim da Hrvatska u ovom trenutku pruža sigurnost svojim gostima, što je s obzirom na događanja oko nas itekako važno, zbog čega gosti i dolaze. Do sada nismo imali nikakvih otkazivanja agencija”, kazao je Cappelli.
Odgovarajući na novinarske upite, Cappelli je rekao i kako će Ministarstvo odseliti iz sadašnje zgrade tek kada za novi prostor to “bude nula kuna i kada bude bolja cijena nego što je sada”.
Po njegovim riječima, s Ultra Europe festivalom u Splitu će biti sve u redu, zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom sudjelovat će u daljnjim razgovorima o financiranju, a najavio je i da će zatražiti “točno sondiranje” što Ultra znači za Split i Hrvatsku, temeljem čega će se ubuduće financirati.
U okviru akcije “Kupujmo hrvatsko” bit će održane i brojne promotivne i edukativne prezentacije, a nakon Splita ta će akcija biti održana u Zagrebu, Puli, Vinkovcima i drugim hrvatskim gradovima. (H)