Atlantic Grupa je u prvom tromjesečju 2024. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 236,6 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 9,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 20,3 posto na 25,2 milijuna eura, dok je neto dobit porasla 3,2 posto i iznosi 9,9 milijuna eura.
“Odlični prodajni rezultati na početku godine omogućili su snažan rast profitabilnosti unatoč značajnom rastu cijene kakaa i sirove kave te logističkim izazovima koji još uvijek traju, kao i rastu ulaganja u ljude i marketing. Zaključenjem akvizicije Strauss Adriatica potvrdili smo strateško određenje Atlantic Grupe ka jačanju našeg osnovnog poslovanja, konkretno rastu kategorije kave te jačanju konkurentnosti regionalne industrije i lokalnih brendova. Nastavljamo sa značajnim kapitalnim ulaganjima, kao i inovacijama u proizvodnom portfelju, među kojima se ističe lansiranje Argetinog meatless asortimana. Unatoč izazovnom geopolitičkom i makroekonomskom okruženju, ostajemo uvjereni da ćemo nastaviti s rastom poslovanja na održiv način“, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Pića, Farmacia i Kava prednjače u rastu
Najveći rast ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Pića (16,0 posto), Ljekarničko poslovanje (11,8 posto) i Kava (9,4 posto). Kava kao najveća pojedinačna kategorija sudjeluje u ukupnom prihodu s 20,1 posto. U distribuciji prednjače Strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija s rastom od 11,6 posto, slijedi SDP Hrvatska s rastom od 10,6 posto te Srbija s rastom od 9,0 posto. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 61,9 posto, ljekarničko poslovanje 9,5 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 28,6 posto prihoda od prodaje.
Atlantic Grupa je 1. ožujka zaključila preuzimanje Strauss Adriatica, vlasnika srpskih brendova kave Doncafe i C kafa, a koji se ovom akvizicijom pridružuju regionalnim liderima Grand kafi i Barcaffeu. Atlantic je preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda te 220 zaposlenih, a transakciju je prethodno uvjetovano odobrila Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Značajnu novost u proizvodnom programu donijela je u prvom kvartalu Argeta lansiranjem bezmesnih namaza mesnog okusa, u skladu s razvojem trendova u prehrani.
Pionir izvještavanja po ESRS standardima i šampion rodne ravnopravnosti
Godišnji izvještaj Atlantic Grupe za 2023. godinu objavljen je uvažavajući novu zakonsku regulativu nefinancijskog izvještavanja, što znači da, uz uobičajene stavke, primjenjuje ESRS (European Sustainability Reporting Standards) u okviru održivosti, čime se Atlantic Grupa etablira kao jedna od prvih kompanija na ovim prostorima koja primjenjuje nove standarde. Osim toga, Atlantic Droga Kolinska proglašena je prvakom Slovenije u ESG-u za 2024. godinu, potvrđujući da Atlantic ujednačeno ispunjava obveze ESG-a u svim trima područjima – okolišu, društvu i upravljanju. Svi pokazatelji se povezuju u indeks održivosti poduzeća, koji ukazuje na uspješnost kompanije u realizaciji godišnjih ciljeva, a predanost održivom razvoju posebno je bila vidljiva u tome što je Atlantic Grupa premašila postavljene ciljeve indeksa održivosti za 2023. godinu.
Govoreći o odgovornim praksama valja istaknuti i kako je Atlantic Grupa dobitnik važnog priznanja „Equal Pay Champion“, certifikata o jednakosti plaća selekcijske kuće Selectio. Analizirajući Atlantic Grupu ustanovljena je predanost praćenju rodne raznolikosti unutar kompanije i korigiranju udjela žena na upravljačkim funkcijama gdje takvi nedostaci postoje. Tako je u Atlantic Grupi 55 posto žena na menadžerskim pozicijama, 58 posto u razvojnim programima i 52 posto žena u zaposlenih kroz interne natječaje te ne postoji razlika u plaćama, odnosno da je ona neznatna i iznosi 2,6 posto u korist žena.